Morrowind.valkovic.cz - neoficialni ceska fansite
Morrowind.valkovic.cz
Uvod
Tvorba Postavy
Vyber Rasy
Vyber Povolani
Skilly & Vlastnosti
Znameni
Artefakty
Alchymie
Bestiar
Bohove
Boj
Brneni
Daedry
Doprava
Frakce
Guildy
Herbar
Historie
Kradeni
Magie
Nestvury
Obchod & Penize
Ocarovavani
Otroci
Pismo & Jazyk
Upiri
Vlkodlaci
Treneri
Zajimavosti Morrowindu
Zbrane
Hlavni Linie
Rod Hlaalu
Rod Redoran
Rod Telvani
Cech Bojovniku
Cech Magu
Cech Zlodeju
Cisarska Legie
Cisarsky Kult
Cisarsky Chram
Morag Tong
Daedricke Svatyne
Upiri
Ostatni
Tribunal - Pribeh
Tribunal - Ostatni
Bloodmoon - Pribeh
Bloodmoon - E.E.C.
Uvod
Tvorba Pluginu
Scripty
Tutorial
Forum
Navstevni Kniha
Pluginy
Mapy
Galerie
Wallpapery
Ruzne
Arena Hrdinu
Povidky
Cheaty
Cestina
FAQ
The Elder Scrolls
Utajene Lokace
Archiv Novinek
Odkazy
Autori

Nase ikonka:
TES III: Morrowind

BESTIAR


o Vvardenfellu pobiha blize neurcitelne mnozstvi zvirat a ruznych vice ci mene humanoidnich, nemrtvych, mechanickych a demonickych potvor. Vetsina z nich se vyskytuje ve vice verzich, ktere na prvni pohled nerozeznate - lisi se toliko pevnosti zdravi (a zubu), takze rozdil poznate az v boji.

  • Diva zver
  • Kwama
  • Nemrtvi a skoronemrtvi
  • Sopecne potvory
  • Dwemer machines
  • Slabsi daedra
  • Elementalove
  • Diva zver

    Hodne po zemi behajicich zvirat na Vvardenfellu je podle vseho jesterciho puvodu - maji supinatou kuzi, behaji po dvou triprstych silnych zadnich nohach a predni tlapky maji bud zakrnele, nebo je nemaji vubec.
    Guar (prvni zleva) je hojne, neprilis silne zvire (level 3, health 38, attack 1-9) a nekdy ani neni moc utocne. Dunmerove se snazi guary domestikovat, pri plneni questu narazite dokonce na guari farmu a kolem Gnisisu vede guari stezka, po ktere se zvirata vodi na pastvu (ale v okoli jsem zadnou farmu nenasla). Ochoceni guarove se pouzivaji jako nakladni zvirata (viz maly obrazek dole v ramecku). Nejvic si guaru vazi ashlanderi, maji dokonce povest o posvatnem bilem guarovi (ramecek nahore), se kterym se take setkate.
    Kagouti je - zvlast kdyz je jich vic - pro slabsi dobrodruhy celkem nebezpecny (level 4, health 45, attack 4-12; kagouti nakazeny sopecnym morem (blight) je silnejsi - level 8, health 90, attack 8-24). Na cestach potkate dva ucence, kteri se rozhodli studovat sexualni zivot techto zubatych pajesterek. Dostanete od nich knizku, ve ktere si vysledky vyzkumu muzete precist :) (Nic skandalniho v ni ale neni.)
    Alit je vzhledem neco mezi guarem a kagoutim, ale charakteristikami se blizi guarovi (level 3, health 30, attack 1-9; blighted: level 7, health 105, attack 7-21).

    Nix-Hound (v prekladu to znamena neco jako "vodni psisko"; level 2, health 23, attack 1-6; blighted: level 6, health 68, attack 6-18) je na rozdil od predchozich druhu evidentne hmyziho puvodu. Proto take nechodi jen po dvou a nema supiny. Pohybuje se pomerne rychle a tak trochu jako pes; kdyz se proti mne poprve rozklusal, myslela jsem si, ze si radostne bezi hrat :)
    Mudcrab bude pravdepodobne (pokud si nejdriv nepujdete zaplavat) prvni korist, kterou po vylodeni na Vvardenfellu v ramci treninku skolite (povaluji se u vody na poloostruvku, na kterem stoji majak u Seydy Neen). Budete se divit, jakou vam to da, prestoze je to takovy chcipak (level 1, health 15, attack 1), praci :) Krabi jsou velmi pomali a vyskytuji se na pobrezi kolem celeho ostrova. Pohybuji se po plazi i pod vodou na melcine. Dunmeri se jejich masem zivi.
    Rat se potuluje po celem Vvardenfelu, na zemi i pod zemi. (Muzete rikat "krysa" i "potkan" - fyziognomii by to zvire odpovidalo pozemske kryse, ale jelikoz zije i ve vlhkych jeskynich, ma tez potkani rysy; soude podle zubu to vsak ma do jakehokoli hlodavce daleko - pravy hlodavec ma jen rezaky a stolicky, nikoli spicaky. Mozna je to savlozuba krysa.) Neni to nebezpecny nepritel (level 2, health 23, attack 1-2; blighted: level 4, health 45, attack 4-12). Dunmeri krysi maso jedi.
    Bezobratle (netche nepocitame :) ) zastupuji na Vvardenfellu dva druhy brouku: svetly scrib a cerny shalk. Se scribem neni radno si na zacatku zahravat - je sice velmi slaby (level 1, health 8, attack 1-2; blighted: level 4, health 30, attack 4-12), ale kdyz se k nemu priblizite, jednim flusnutim vas paralyzuje. Pro zacatecnika muze byt nekolikasekundove znehybneni otazkou zivota a smrti. Jedina vhodna obrana je odolnost proti paralyze, rychla rana pokud mozno do zatylku nebo zastreleni z bezpecne vzdalenosti. Sestinohy shalk je mirne nebezpecnejsi, umi totiz plivat ohen (level 6, health 38, attack 6-18; blighted: level 10, health 80, attack 10-30) a proti ohnivym kouzlum je take castecne imunni, naopak spatne odolava mrazivym kouzlum. Na shalky narazite v sopecnych regionech, scribove snesou i travu.

    Vvardenfell Airforce zastupuji tri druhy pomerne prapodivnych zvirat.
    Prvni, ktereho se velmi brzy naucite nenavidet a posleze - tihnete-li k lucistnictvi - milovat, je cliff racer, familierne zvany "ptak klifak" (na obrazku zcela vpravo, spolu s jeho dravci siluetou, abyste ho lepe poznali, az vam bude krouzit nad hlavou :) ). Jde pravdepodobne o letaveho jestera se dvema kridly, vysokym hrebenem na zadech a zubatou tlamou. Pri utoku do obeti tez triska ocasem (level 4, health 45, attack 3-8; blighted: level 8, health 90, attack 6-18). Ma jednu pomerne neprijemnou vlastnost - rad se zasekava za vrcholky hor a staveb (napr. daedrickych ruin), kam na nej nejde dosahnout mecem; sice neohrozuje, ale take vam nedovoli se vyspat. Pro tyto pripady doporucuji luk nebo kouzlo. Pro lucistnicky trenink jsou klifaci uzasny cvicny terc - budete-li se snazit, naucite se dokonce trosku mirit (kdyz neco leti, musi se strelit trochu pred to, protoze sipy ani firebally nejsou laserove paprsky). Vyskytuji se po celem ostrove a zdrzuji se pochopitelne hlavne v oblastech, kde jsou vyssi hory. V hojnem poctu poletuji napr. kolem Ghostfence a prilehlych hrebenu, ale lezou i do kopci obklopenych mest (videla jsem mockrat straze zabijet cliff racera, ktereho jsem za sebou prilakala).
    Bull netch (vlevo) je zvlastni tvor - neco mezi prerostlym planktonem, meduzou a broukem. Troufam si tvrdit, ze bude jista pribuznost mezi ni a silt stridery, minimalne ty nozicky vypadaji dost podobne :) Bull netch travi zivot majestatnim plutim po obloze a je - kdyz neprilezete az primo k ni a nejak ji nenastvete - vcelku mirumilovna a neutocna (level 4, health 45, attack 4-12). V pripade napadeni plive jed - zacatecnika slozi dvema flusy.
    Betty netch (uprostred) vypada mnohem mene nebezpecne nez bull netch, ale je to pekna potvora (level 10, health 113, attack 10-30). Pri napadeni se brani slehami dlouhymi chapadly. Zacatecnikum nedoporucuji ji drazdit. Obe netche najdete vetsinou poletovat mezi stromy nebo jen tak kolem prevazne v nesopecnych regionech.

    Ve vode, kde by clovek cekal velice pestrou faunu (do jiste miry to nahrazuje znamy plug-in Wilderness, ale neni to ono), narazite na dva druhy kousavych ryb a jednu lidochobotnici.
    Small slaughterfish (vlevo - level 2, health 15, attack 1-5) a slaughterfish (nahore - level 2, health 23, atack 1-6) neboli "vrazedna ryba" - stika, barakuda, jak je libo - se v hojnych poctech poflakuje v oceanu kolem celeho ostrova. Zacatecniky upozornuji, ze jich vetsinou utoci vic najednou a spatne se do nich trefuje, zatimco ony maji trefu velmi dobrou - takze nez vlezete do vody, poradne si to rozmyslete (a ulozte).
    Puvod dreughu musi mit uz na svedomi magie, protoze neco takoveho by priroda nevymyslela. Jsou silnejsi nez ryby (level 5, health 60, attack 5-15), ale utoci vetsinou samostatne. Z jejich kuze se vyrabi kyrysy a helmy a z kosti (a zrejme take klepet) primitivni zbrane. Drobna zajimavost: az budete trochu pokrocilejsi a nebudete mit do ceho dloubnout, zakouzlete na sebe Waterwalk a vydejte se - jedno odkud, ja jsem sla nekde z Hla Oadu - primo do oceanu, jako kdybyste chteli prebehnout na pevninu. Tam sice nedojdete, ale dost mozna narazite na lihen dreughu.

    Kwama

    Vvardenfelsti mravenci se jmenuji "kwama". Ziji v podzemi - v jeskynich, ktere si zaberou (nezda se mi, ze by je hloubili sami, to by chodbicky uvnitr asi vypadaly jinak) a hlidaji. Maji vybudovany podobny system jako mravenci nebo vcely - ruzni kwama maji ruzne ukoly a da se predpokladat, ze maji i vyvinuty dorozumivaci system. Protoze jejich vejce jsou jedla, Dunmeri se o zakwamovane jeskyne staraji (najdete je poruznu po Vvardenfellu pod nazvem "kwama egg mine") a za to si berou cast vajec. Je to i pomerne dulezity vyvozni artikl, protoze kwama se jinde nevyskytuji. Pri hrani Morrowindu se setkate s questy vyzadujicimi vylety do kwama jeskyni, napr. hledani zlodeju vajec nebo leceni kralovny zasazene morem.
    Kwama forager je nejmensi a nejslabsi. Vypada jako neco mezi cervem a slimakem. Narazite na nej nejen v dolech, ale dost casto i venku, jak si poklidne slinta po travniku, protoze jeho ukolem je shanet potravu ("forager" je skutecne temer doslova "shanec potravy"). Je docela utocny, ovsem neni tezke ho zabit (level 2, health 23, attack 1-3; blighted: level 6, health 45, attack 6-18).
    Kwama worker (na obrazku zcela vpravo) neboli delnik dela to, co delaji i mravenci delnici - dela :) Jeho ukolem je udrzovat v jeskyni poradek, prenaset vajicka (na vlastni oci jsem to bohuzel nevidela), starat se o kralovnu a tak podobne. Venku delniky potkate jen zridka - nekdy preslapuji venku pred jeskyni. Jsou mirumilovni, nikdy na vas nezautoci - pokud se do nej pustite, brani se plivanim jedu (level 2, health 30, attack 1-6).
    Kwama warrior (na obrazku uprostred) neboli bojovnik take dela to, co prislusi bojovnikovi - brani jeskyni pred vetrelci. Chodi po dvou, pohybuje se jen pod zemi a kdyz na nej narazite, bez milosti zautoci (level 3, health 45, attack 3-9; blighted: level 7, health 60, attack 7-21) - klepety i jedem.
    Kwama queen (na obrazku vlevo dole), kralovna, je v dole vzdycky jen jedna a ma jediny ukol - klast vajicka. Nepohybuje se, stoji na jednom miste jako pecka a nechava se obskakovat delniky. Neni utocna (level 6, health 68, attack 6-18).

    Kwama jeskyne na Vvardenfellu: Abaesen-Pulu Egg Mine (J od Pelagiadu), Abebaal (SZ od Tel Branory), Ahallaraddon (S od Shrine of Azura), Ahanibi-Malmus (JV od Kogoruhnu), Akimaes-Llanipu (S od Falasmaryonu), Asha-Ahhe (J od Khuulu), Ashimanu (V od Berandas), Eluba-Addon (SZ od Gnisisu), Eretammus-Sennammu (SZ od Tel Branory), Hawia (S od Vivecu - Foreign Quarters), Madas-Zebba (Z od Dagon Felu), Maelu (Z od Falensarana), Maesa-Shammus (Z od Holamayan Monastery), Matus-Akin (Z od Holamayan Monastery), Missir-Dadalit (V od Tel Uvirith), Mudan-Mul (Z od Tel Vosu), Panud (J od Khuulu), Pudai (Z od Dagon Felu), Sarimisun-Assa (S od Andasrethu), Setus (V od Rotheranu), Shulk (SV od Hla Oad), Shurdan-Raplay (V od Hla Oad), Sinamusa (Z od tabora Ahemmusa), Sinarralit (J od Vosu), Sur (SZ od Falensarana), Vansunalit (Z od Telasera), Zalkin-Sul (J od Falensarana).

    Nemrtvi a skoronemrtvi

    Jiste jste prave prejeli pohledem pusobivou prehlidku na obrazku a tesite se, az nektereho z tech krasavcu potkate :) Upozornuji, ze vetsinou pujde o setkani na malo osvetlenych a zatuchlych mistech. Tak se neleknete :)
    Corprus Stalker (prvni zleva) - tohle jeste neni nemrtvy, to je teprv polonemrtvy - chudak napadeny vvardenfelskym morem (blight), predstupen zombieho. Nemoc oslabuje vsechny vlastnosti, nejvic vsak rychlost - corprus stalker se soura opravdu pomalu. Je utocny (level 5, health 60, attack 5-15) a castecne dokaze regenerovat.
    Lame Corprus (druhy zleva) je v pokrocilejsim stadiu nemoci, kdy uz to zacina byt fakt videt (level 8, health 90, attack 8-24). Pozor, od takoveho corprusaka se muzete morem take nakazit! Je utocny, umi regenerovat a pozor - ma stoprocentni silu, odolnost, mrstnost a vubec vsechno (coz docela nechapu - mne staci obycejna chripka a jsem uplne nemozna, natoz tahle morolepra) - jen s rychlosti na tom neni o moc lip nez kolega.
    Oba typy corprusaku potkate povetsinou na Rude hore, protoze prave z te se blight nakaza siri. Divayth Fyr ma v podzemi sveho sidla corprusarium, kam internuje nemocne, ktere pochytal a snazi se pro ne vynalezt lecivy lektvar (blight je totiz nelecitelny). Od zdejsich hlidacu a hlidacek se o sverencich dozvite leccos zajimaveho.
    Lesser Bonewalker (level 3, health 45, attack 1-10) a Greater Bonewalker (level 7, health 100, attack 5-15) - na obrazku treti a ctvrty zleva - muze vypadat jako nestastnik v silne pokrocile fazi lepromoru, ale tentokrat jde uz o stoprocentniho nemrtvaka demonoidniho charakteru, ktereho si kazdy trochu vzdelany mag muze povolat ze zahrobi na pomoc. Jestlize nekde prepadnete cernokneznika a on na vas posle tuhle hromadu spatne vykosteneho skopoveho, vemte nohy na ramena. Potom ho skolte z bezpecne dalky. Bonewalkeri z vas totiz pri kazde rane odsajou trochu sily a odolnosti a to nevratne, takze je musite pracne obnovovat kouzly a kdyz je nemate, hledat nekoho, kdo by to za vas udelal. Od bonewalkera se take muzete nakazit hnedou sneti (brown rot). Upozorneni pro kouzelniky: bonewalkeri jsou solidne odolni proti mrazu, bleskum a jedu.
    Bonelord (rekneme "kostej"), nemrtva kombinace kostlivce a ducha, se vyskytuje v hrobkach a nekterych jeskynich. Ma ctyri paratky a poletujici lebznu ve slusive kapucce a pro pokrocilejsiho dobrodruha je to soustecko na jednu dve dobre mirene rany (no dobre, to jsou v Morrowindu pro pokrocileho hrace vsichni :) ) (level 8, health 90, attack 8-24). Pozor, umi odsavat rychlost (ale asi mu to moc nejde, nevzpominam si, ze bych si nekdy po setkani s bonelordem musela obnovovat rychlost - proti bonewalkerum je to bridil), je prirozene odolny proti mrazu, jedu a elektrice a take pozor - nelze ho zabit obycejnymi zbranemi (musite mit aspon stribrne). Magove si mohou bonelorda vyvolat.
    Skeleton neboli kostlivec je prastara klasika RPG her. Potkat v novem RPGecku kostlivce vzdycky zahreje u srdicka, zvlaste hrace, kteri je znali jako dvoubarevne spritiky 16x16 pixelu :) Morrowindsti kostlivci jsou primo vzorni, nechybi jim ani kosticka a nadherne chresti. Vyskytuje se v nekolika verzich: nejslabsi Crippled Skeleton (level 3, health 30, attack 1-8), Skeleton (level 3, health 38, attack 1-9), Skeleton Archer (level 3, health 38, attack 3-9), Skeleton Warrior (level 7, health 80, attack 7-21) a Skeleton Champion (level 10, health 150, attack 10-30). Vsichni jsou imunni vuci chorobam, mrazu a jedu a castecne odolni proti elektrickym kouzlum. Chodi ozbrojeni zeleznymi zbranemi (lucistnik lukem, ostatni ruzne - vetsinou maji mec) a stitem. Kostlivi sampioni jsou zajimavymi protivniky i pro pokrocile - docela to totiz umi se stitem a jsou tak rovnocennejsimi protivniky. Dva jeste o neco lepsi a lepe vyzbrojeni sampioni se zdrzuji v Sandas Ancestral Tomb severovychodne od Dren Plantation. Magove si kostlivce mohou vyvolat.
    Ancestor Ghost (druhy zprava) neboli "duch predka" je castym obyvatelem hrobek a nekterych jeskyni. Neni nebezpecny (level 1, health 23, attack 1-5), jen si dejte pozor, abyste se ho nekde ve tme nelekli :) Duchy nelze zabit obycejnou zbrani, jsou take odolni proti mrazu a jedum a umeji vysavat staminu, zdravi a odolnost. Magove si ducha mohou vyvolat.
    Dwarven Spectre (zcela vpravo) je prakticky totez jako duch, jen je to duch Dwemera a nevypada tak kostlive (level 5, health 60, attack 5-15). Neda se zabit normalnimi zbranemi a umi odsavat vuli a stesti. Narazite na ne samozrejme v dwemerskych ruinach.

    Sopecne potvory

    Dagoth Ur ma na (docasne) sve Rude hore specialni sortu privrzencu, kteri pro nej udelaji, co mu na ocich vidi. Predevsim to samozrejme znamena vrazdeni opovazlivcu, kteri projdou Ghostgate a potuluji se po zapovezene zemi za ni (na nektere narazite i v podzemich sektou zamorenych pevnosti). Soude podle barvy pleti, rekrutuji se sopecne potvory z Dunmeru, ktere Dagoth Ur pribira do sve sekty a postupne meni v jakesi napul nemrtve bestie, ktere bez odmlouvani vykonavaji jeho prikazy. Mimo nich muzete v podzemnich zakladnach sekty potkat i dosud normalni (myslim fyzicky, hlavu uz maji vygumovanou) Dunmery.
    Ash Zombie (zcela vlevo). Jelikoz nema znacnou cast obliceje a podle vseho i mozku, muzeme ho smele prohlasit za nemrtvaka. Ma docela velkou silu, chodi ozbrojen okovanym kyjem, ale zabit ho neni - pokud honem honem nepobezite na Rudou horu na zacatku hry - takovy problem (level 8, health 90, attack 1-20).
    Ash Slave (druhy zleva), sopecny otrok, ma oproti zombiemu ksicht v poradku a diky tomu i mnohem vyssi inteligenci, ktera mu dovoluje kouzlit; umi ochrannou barieru proti uderum, elektrickou jiskru, ohluseni, je prirozene mirne odolny proti magii a pozor, muze vas nakazit morovou nemoci. Je take mrstnejsi a odolnejsi, ve skutecnosti je ovsem slabsi nez Ash Zombie (level 5, health 60, attack 5-15).
    Ash ghoul (treti zleva), sopecny ghoul, patri uz mezi silnejsi potvory (level 15, health 220, attack 15-45) a kockovani s nim si tedy radne rozmyslete. Ovlada stejna kouzla a stejne schopnosti jako sopecny otrok. Co ma znamenat ten chobot jsem nepochopila, zda se, ze na pocatku ghoula stoji Ash Zombie a jeho vyskrabnuta mozkovna, ze ktere pote vlivem nejake odporne nekromancie vyroste toto pravdepodobne univerzalni smyslove cidlo.
    Ascended Sleeper (druhy zprava) svoji sbirkou chobotu hrave strci kolegu ghoula do kapsy. Vypada obrovsky, vsimnete si vsak malych rucicek, couhajicich z plaste - nekde pod tim bude nejaky vysuseny nemrvy Dunmer. Ascended Sleeper patri k nejsilnejsim potvoram (mluvim o zakladnich, pochopitelne) ve hre (level 25, health 300, attack 25-75), ovlada pomerne dost kouzel - paralyzu, ohnivou a ledovou bouri, shockball, vycucavani energie (nejcasteji jsem je videla asi chrlit ohen) - a prenasi ctyri ruzne typy sopecneho moru. Pokrocily dobrodruh ovsem pri pohledu na mihajici se chobotky zajasa, protoze Ascended Sleeper je jeden ze dvou tvoru na Vvardenfellu, jehoz duse po chyceni do drahokamu (musite mit ten nejvetsi) pri ocarovavani poskytuje constant effect. Na Ascended Sleepery narazite prevazne v podzemi - v jeskynich a v pevnostich.
    Ash Vampire (zcela vpravo), sopecny upir, je potvorou, kterou ve hre nenajdete. Respektive, najdete, ale nikdy ne primo jako sopecneho upira. Hned si rekneme proc:
    Nekteri sopecni ghoulove, sleeperi a sopecni upiri jsou - inteligenci na to maji - schopni pomahat Dagoth Urovi s rizenim jeho pomerne rozlezle sekty. V tom pripade dostanou jmeno (slozene ze jmena rodu Dagoth a jejich vlastniho jmena) a take u sebe maji amulet sesteho rodu (Amulet of 6th House). Tem, kteri nedavali pozor o dejepise, pripominam, ze rod Dagoth davno zanikl a jediny, kdo diky nekale magii prezil, je Ur; protoze hodla znovu prevzit vladu nad svetem a obnovit rod, musi ho dat zase dohromady. Jestli jsou jeho novi bratri uplne novi, nebo duse starych clenu rodu vlozene do narychlo upecenych polozombiku, to nevim. Kazdopadne je jich na Vvardenfelu kolem ctyricitky, z toho sedm jsou sopecni upiri, kteri se o svou silu deli s Dagoth Urem; je-li sef v ohrozeni, hrabne do kamosu. Pokud tedy vsechny upiry pred finalnim soubojem zabijete, Dagoth Ura o neco oslabite. Zabijenim ostatnich Dagothu uz si nepomuzete, ale mate tu seznam taky, protoze to znam - clovek ma rad praci poradne dodelanou :)
    Ash Vampires: Dagoth Araynys (Mamaea, Sanctum of Black Hope) - Dagoth Endus (Endusal, Kagrenac's Study) - Dagoth Gilvoth (citadela Dagoth Ur, Lower Facility) - Dagoth Odros (Odrosal, Dwemer Training Academy) - Dagoth Tureynul (Tureynulal, Kagrenac's Library) - Dagoth Uthol (Kogoruhn, Charma's Breath) - Dagoth Vemyn (Vemynal, Hall of Tongue)
    Ostatni Dagothove: jsou v pevnosti Kogoruhn (Baler, Daynil, Delnus, Elam, Fervas, Girer, Ralas, Reler, Ulen, Uvil), citadele Dagoth Ur (Drals, Ienas, Irvyn, Muthes, Rather, Vaner), ruinach Tureynulal (Fals, Fandril, Galmis, Molos), ruinach Vemynal (Felmis, Garel, Nilor, Soler), ruinach Endusal (Goral, Mendras), jeskyni Hassour ve foyade jizne od Balmory (Fovon), jeskyni Ilunibi jizne od pevnosti Andasreth (Gares), jeskyni Subdun na JZ od pevnosti Berandas (Draven), pevnosti Falasmaryon (Tanis) a jeskyni Assemanu na ostrove Z od Vivecu (Hlevul).

    Dwemer machines

    Dwemeri ovladali nejen obvykle dovednosti (boj, magie), ale objevili take silu pary a zjistili, ze neni potreba zbytecne cvicit a platit straze, protoze hlidani stejne dobre zastanou mechanicti vojaci. Kdyz se Dwemeri vyparili do Zapomneni, plechaci v pevnostech zustali a svedomite hlidaji dal.
    Centurion Sphere (zcela vlevo zakuklena verze, vpravo rozbalena) je robot, ktery se pohybuje na obrovske kouli. Kdyz je vypnuty nebo pouze v pohotovostnim rezimu, je zalezly do koule a nehybe se, vypada tedy pomerne nenapadne. V bojovem rezimu z koule vyskoci a jeji vrsicek pouziva jako stit. Utoci zbrani zabudovanou do prave paraty (level 5, health 75, attack 5-15) a dokaze na sebe vycarovat stit proti elektrickym kouzlum. Jste-li magove, muzete si Centurion Sphere vykouzlit.
    Centurion Spider (treti zleva) je nejslabsi dwemersky hlidaci vynalez. Je velmi hlucny, takze ho slysite davno predtim, nez se na vas vrhne, a pomerne slaby (level 3, health 38, attack 1-9). Umi plivat jed a proti jedum je take imunni.
    Steam Centurion (vpravo) je nejsilnejsi dwemersky bojovy robot, ktery vypada, jako by utekl z nejakeho japonskeho steampunkoveho animaku. Pohybuje se po dvou, bojuje obrovskou ostnatou kouli (level 10, health 150, attack 10-30) a je odolny proti ohni, elektrine, jedu a mrazu. Zacatecnikum vrele doporucuji brat pri jeho spatreni nohy na ramena.

    Slabsi daedra

    Takzvane slabsi daedra jsou neco jako demoni - zplozenci z jine sfery. Jejich nadprirozeny puvod je jasny na prvni pohled, normalni zvirata proste vypadaji jinak. Daedra se potuluji temer vyhradne kolem a uvnitr daedrickych svatyni a vesmes jsou to celkem tuhe potvory - kdyz uz jsou slabe, chodi jich casto vic najednou. Protoze sem tam mohou trpet jistymi zablesky inteligence, tu a tam narazite na daedru, se kterou se nebudete muset prat nebo s ni dokonce budete moct kseftovat. Daedra nelze (az na vyjimky) zabijet beznymi, tj. drevenymi, kostenymi, zeleznymi nebo ocelovymi zbranemi, musite si sehnat aspon nordicke, orkske nebo stribrne. Magove si muzou vsechny daedra krome titanu privolat z pekel na pomoc.
    Scamp (vlevo) - nejslabsi demonek (level 5, health 45, attack 5-15), skret se spicatyma usima, ktery se hlasi protivnym pokrikem. Kdyz se jich sebehne vic (a ze se to stava), pozor, aby vas neuklovali.
    Clannfear - takhle nejak by mozna vypadal clovek, kdyby jeho predkem byl dinosaurus - ocas, supiny, kosteny hreben na hlave, drapy a zobakovita tlama. Clannfear neni pro zkusenejsi dobrodruhy moc nebezpecny (level 7, health 113, attack 6-18) a kupodivu mu chybi imunita proti obycejnym zbranim.
    Ogrim se vyskytuje ve dvou, verzich, "obycejny" ogrim (level 11, health 170, attack 11-33) a Ogrim Titan (level 15, health 220, attack 12-40). Oba maji schopnost regenerovat.
    Hunger (zcela vpravo) - postupujeme dal a silime. Tohle je pekny hajzlik, bude to chtit udelat par levelu, nez si na nej budete moct troufnout (level 11, health 170, attack 11-33). K slusnemu poctu hitpointu a sile umi hunger jeste paralyzovat, dezintegrovat brneni a navic je imunni proti elektrickym, ohnivym i mrazivym kouzlum a proti jedu. Moc moznosti nam nezbylo, ze :)

    Daedroth (vlevo) - tady uz si zacatecnici skutecne neskrtaji (level 12, health 180, attack 12-36). Vyrvavajici daedroth je imunni proti elektrickym kouzlum a jedu, regeneruje a umi na sebe vykouzlit stit proti magii.
    Winged Twilight (druha zleva) je demon bohyne Azury, jenze zatimco Azura je vase patronka a veskrze prijemna bytost, winged twilight je tuha potvora (level 15, health 220, attack 15-45). Je castecne odolna proti elektrickym, jedovatym, mrazivym a ohnivym kouzlum. Ackoli ma kridla, nastesti neleta, utoci pouze ze zeme.
    Golden Saint cili zlata svata se skryva za netecnou zlatou maskou a pri spatreni nepritele bez vahani utoci (level 20, health 250, attack 20-60). Pouziva stit a nahodou kristalovou nebo ebonitovou zbran (oboji si muzete po jejim zabiti vzit). Je castecne odolna proti mrazu, ohni a bleskum. Pro pokrocile dobrodruhy je cenna, protoze jeji duse lapena do drahokamu poskytuje constant effect.
    Dremora (zcela vpravo) patri pravem k nejobavanejsim priseram na Vvardenfellu. Vyskytuje se ve dvou verzich, normalni (level 9, health 160, attack 9-27) a Dremora Lord (level 12, health 280, attack 12-36), pro ktereho je konkurentem jedine Ascended Sleeper. Dremory umeji magicky stit na blokovani a odrazeni kouzel, Dremora Lord krome slusneho stitu umi i kouzlo Firestorm. Dremory chodi oblecene v daedrickem brneni, takze neni zrovna snadne dostat se jim na kuzi, bohuzel je to brneni kouzelne, ktere se po smrti dremory vypari. Jistou utechou budiz fakt, ze zbran se nevypari - dremory pouzivaji ruzne ebonitove a hlavne daedricke zbrane. Dremory hlidaji daedricke svatyne a zjevuji se teprve ve chvili, kdy vloupavsi se dobrodruh s vypetim vsech sil zabil pritomne bojovniky ci magy, ulehcene si oddechl a zacal vesele rabovat. (Kdyz se mi to stalo poprve, ani jsem si nevsimla, co me vlastne zabilo :) ) Obcas se pri plneni questu setkate i s relativne mirumilovnou dremorou (relativne, protoze konverzace obvykle probiha stylem "neprud, cerve!"). Dremoru si magove muzou vyvolat.

    Elementalove

    Elementalove take patri mezi daedra, ale vzhledem ke svemu charakteru si zaslouzi specialni kategorii. Jsou to tvorove stvoreni z cisteho (mozna sem tam primes :) ) elementu cili zivlu, ktery take urcuje jejich bojove charakteristiky. Ani elementaly nelze zabijet obycejnymi zbranemi. Magove si muzou vyrobit vlastni elementaly, kteri budou bojovat na jejich strane.
    Fire Atronach (vlevo) - nejslabsi elemental (level 7, health 75, attack 7-21), stvoreny z ohne. Na pohled vypada pomerne hruzostrasne (tady na obrazku ne, ale pockejte, az ho poprve potkate), i kdyz, pravda, ten oblecek nebo co to ma na sobe je takovy... zvlastni :) Ohnivy elemental je samozrejme imunni proti ohnivym kouzlum a ohnivym kouzlem take bojuje. Naopak spatne snasi vodni, tedy mraziva kouzla.
    Frost Atronach (uprostred; level 9, health 105, attack 9-27) je opakem ohniveho elementala - nema cenu chodit na nej s mrazivymi kouzly, ale ohnivymi ho snadno dostanete.
    Storm Atronach (vpravo) je obrovska a nebezpecna hromada kameni, jiskrici blesky. Pro zacatecniky je celkem smrtici (level 15, health 200, attack 15-45). Je imunni vuci elektrickym kouzlum (blesky, soky) a castecne i proti jedu.




    E-shop za 15 minut

    Copak to tady mame za potvurku?
    Copak to tady mame za potvurku?
    celkem hlasu: 20965

    Onsi
    Lorkhan
    Alkosh
    Lizard Warrior
    Akatosh
    Jhunal

    Vysledky kvizu

    Nakupujete zbozi pres internetove obchody?
    celkem hlasu: 9899


    Jenom tam, v nasi vecerce jsem nebyl uz roky 961
    Tak pul na pul 3609
    Jenom obcas, vanoce, promoce a tak 2823
    Jednou jsem to zkusil a nechytlo me to 630
    Co? Jaky internety? 1876

    Vysledky anket

    Tricka s potiskem | Kosmetika a parfemy | Zdrava vyziva | Moda a modni trendy 2009 | Seznam stranek
    Powered by Genesis 2| Hosted by BonusWeb | Arena | Daggerfall | Morrowind | Oblivion