Morrowind.valkovic.cz - neoficialni ceska fansite
Morrowind.valkovic.cz
Uvod
Tvorba Postavy
Vyber Rasy
Vyber Povolani
Skilly & Vlastnosti
Znameni
Artefakty
Alchymie
Bestiar
Bohove
Boj
Brneni
Daedry
Doprava
Frakce
Guildy
Herbar
Historie
Kradeni
Magie
Nestvury
Obchod & Penize
Ocarovavani
Otroci
Pismo & Jazyk
Upiri
Vlkodlaci
Treneri
Zajimavosti Morrowindu
Zbrane
Hlavni Linie
Rod Hlaalu
Rod Redoran
Rod Telvani
Cech Bojovniku
Cech Magu
Cech Zlodeju
Cisarska Legie
Cisarsky Kult
Cisarsky Chram
Morag Tong
Daedricke Svatyne
Upiri
Ostatni
Tribunal - Pribeh
Tribunal - Ostatni
Bloodmoon - Pribeh
Bloodmoon - E.E.C.
Uvod
Tvorba Pluginu
Scripty
Tutorial
Forum
Navstevni Kniha
Pluginy
Mapy
Galerie
Wallpapery
Ruzne
Arena Hrdinu
Povidky
Cheaty
Cestina
FAQ
The Elder Scrolls
Utajene Lokace
Archiv Novinek
Odkazy
Autori

Nase ikonka:
TES III: Morrowind

ZAJIMAVOSTI MORROWINDU


aster eggs, cesky velikonocni vajicka, jsou skryte vlastnosti a funkce v programech, filmech a hrach, vetsinou slouzi k zabave a vytvareni ruznych skrytych vtipu. A protoze i v Morrowindu jich je docela slusne mnozstvi, tak je tu pro vas pripraven nasledujici clanek.

Varovani: Nasledujici text muze prozrazovat casti pribehu, reseni nekterych ukolu a lokace nekterych artefaktu. Proto pred prectenim clanku doporucuji napred dohrat Morrowind.

Arlowe, Kyanka a Banhammer

Kdysi existovali (a jeste stale existuji) webove stranky nazyvane Something Awful (neco oskliveho) hostovane muzem jmenem Rich „Lowtax“ Kyanka. Na tamnim foru byl take Lowtax nazyvan R-Lo a kazdy otravny clovek, jenz necetl tamni pravidla a napsal neco urazliveho, tak dostal bez milosti ban. (viz  banhammer)

Jelikoz jeden z vyvojaru Morrowindu jmenem Hayt byl clenem tamniho fora, objevilo se v Morrowindu par narazek. Jednak je tam mrtvola nekoho jmenem Arlowe (zni to stejne, jako kdyz vyslovite anglecky R-Lo) na ostrove zapadne od Tel Aruhnu, vedle jednoho stanu Ashlanderu (Azura's Coast 13, 5). Kdyz prohledate jeho telo, tak u nej nejdete kladivo s nazvem Banhammer. A za druhe v Tribunalu, kdyz ziskate Mace of Slurring a pujdete do Mornholdskeho musea artefaktu zeptat se na toto kladivo dostanete nasledujici odpoved:

„Ano, to je opravdu zvlastni kousek. Byl vytvoren asi tak na konci druhe ery jednim vysinutym Altmerskym kovarem a kouzelnikem jmenem Kyanka. Mel zvraceny smysl pro humor, byl potesen pri predstave toho, kdyz protivnik bude pred svou smrti ponizen tim, ze nebude schopen rict jedine smysluplne slovo.“

Nejlepsi vytvarnici Morrowindu

Kdyz se rozhlednete po Vvardenfel, tak jedna z veci co vas uhodi do oci, jsou urcite designerske schopnosti Ash Slaves. A tady je rozhovor s jednim z techto umelcu: (Nevite-li jak si s temito posluhovaci Dagoth Ura promluvit, tak vezte, ze je to pomerne jednoduche, staci se k nim nikym neviden priplizit, a pak s nimi muzete mluvit jako s kymkoliv jinym.)

„Zidle. Stoly. Ve vsem je neporadek. My slysime jejich slova, my s nimi mluvime. Bereme je, aranzujeme a skladame, ale nic naplat, porad nejsou a nejsou zticha.“
Dagoth Ur se evidentne drzi s posledni modou… A dalsi rozhovor s jednim z Kogoruhnu:
„Vse je spatne. To neni rovne, to je moc vysoke, to mi stoji v ceste. Musime to umistit spravne.“

Lahev v Mori Duchu

Severne od Dagon Felu, na dne More Duchu (Sea of Ghosts) muzete nalezt potopenou lahev a okolo par skebli. Lahev obsahuje tento dopis. Pokud ji chcete videt na vlastni oci, tak napiste do konzole nasledujici: player->coe 9, 23

Kyticka Charles

Nejspise znate obchodnika Jobashu, ktery vlastni obchod s knihami ve Vivecu. Vite take ale, ze vlastni jednu zajimavou kyticku jmenem Charles? Ano, je to tak a pokud budete chtit, muzete si od ni vzit "Meteor Slime" a pouzit k vytvoreni lektvaru. Ale dejte si pozor, aby vas pri tom nikdo nevidel. Tato kyticka je pojmenovana po kyticce Chuck the Plant (Chuck je zkracenina jmena Charles) ze hry Maniac Mansion (adventura od LucasArts) a slimy Purple Meteor byl jeden z tamnich padouchu.

Creeper

Creepra znaji snad vsichni a pokud jej nahodou nekdo neznate, tak se bezte na nej podivat do Ghorak Manor  v Caldere, je tim nejzajimavejsim scampem zijicim na Vvardenfellu. Jak mozna jiz vite, scampove jsou schopni komunikace, ale jejich vety vetsinou nedavaji zadny valny smysl. To mu vsak nebrani stat se bohatym obchodnikem. A protoze mu obchodovani jde, muze si dovolit prodavat zbozi za jeho realnou cenu, nema potrebu zvysovat umele cenu jeho zbozi podle obchodnich kurzu. Jak nesmyslne?!  Presto ze jeho slova nejsou moc logicka, urcite stoji za to si je zde zminit.

„Plizim se!“ ("I'm creeping!")
„Halo Caldero!!! Jsem tady cely tyden“

To je vazne pravda, vzdy kdyz ho potrebujete, tak je na svem miste.
„Pomoz mi. Potrebuju nejaky prachy.“
 
Na to ze nijak nemajetny neni... castka, se kterou obchoduje je 5000 zlatych
„No tak… Pomoz scampovi. Musis neco potrebovat. Mam nejakej chlast…“

A opravdu, nejaky ten chlast u sebe ma, jedna se o pomerne vzacnou dagoth brandy, ale to neni urcite nic, co by si normalni clovek mohl dovolit pit.
„Nechci pracovat. Chci jen bubnovat na sve bubny. Co jineho by mel scamp delat?“
("Don't want to work. Just want to bang on my drum. What's a scamp gotta do?")

Zni to sice jako nesmysl, ale ve skutecnosti se jedna o uryvek z jedne pisne Todda Rundgrena, ktera zni nasledovne:
"I don't wanna work
I just wanna bang on the drum all day
I don't wanna play
I just wanna bang on the drum all day"

A jeste poznamka o tom co Mark Nelson (jeden z vyvojaru) reklo teto easter eggs (a vubec o easter eggs obecne):

„Bylo by skvele zahrnout narazky na vsechny nejvetsi fandy nasi hry. A take by bylo skvele zahrnout narazky na vsechny nase pratele, pribuzne a mnoho dalsich lidi. Bohuzel na vsechno tohle neni cas, i kdyz pokud to jde, tak se je tam snazime vpasovat. Creeper je zalozen na jednom mem nejlepsim priteli (ktery je zrovna nezamestnanym bubenikem a castecne i alkoholikem). Snazime se, i kdyz nic slibovat nemuzeme.“

 

A vlastni duvod toho proc Creeper a Mluvici krab prodavaji zbozi za puvodni cenu? Je to vlastne jednoduche, na rozdil od hratelnych ras nemaji kreatury schopnosti jako mercantile a speechcraft, takze jim ani nic jineho nezbyva.

Pripitek s Dagoth Brandy

A jeste neco o prisluhovacich Dagoth Ura. Tady je co vam rekne Dagoth Endus (Ash vampir zijici v citadele Enedusal), kdyz jej pozdravite:

„Zdravim te {Nerevarovo jmeno}. Nebo Nerevare. Nebo kdo vubec jsi. Jsem Dagoth Endus, Dagoth Uruv bratr a pan citadely Endusal. Mel bys zajem o trochu starodavne Dagoth brandy?“

Pokud se ho zeptate na brandy, rekne nasledujici:
„Je to vzacny nektar, destilovany tvymi pradavnymi predky. A vhodny pripitek k teto prilezitosti. Chces ji ozkusit?“
Pokud nebudete souhlasit, tak odpovi:
„Ne? Skoda. Na druhou stranu by taky byla skoda, kdyby s ni plejtval zbabelec jakym jses ty. Uz se s tebou nebavim, mas moznost prvniho uderu.“
A pokud budete souhlasit:
„Tak teda na zdravi. A az do dna…“
A kdyz se ho opet na konec zeptate na dagoth brandy:
„Takze jsi pripraven? Jsi muj vyzyvatel a ja tvuj host. Cestne te zadam, uder prvni.“
Netreba rikat, ze po dokonceni tohoto rozhovoru byly jeho dny secteny. Z cehoz plyne ponauceni, ze tvrdy alkohol skodi zdravi.

Eltonbrand

Eltonbrand, znamenity mec a jeden z nejlepsich mecu, ne-li nejlepsi mec, ve hre vubec. Zaroven jedna z nejutajenejsich easter eggs. Sance, ze se vam jej podari ziskat nahodou, bez rady nekoho jineho, se blizi temer k nule.

K tomu aby se vam jej povedlo ziskat, musite byt vlastnikem mece Goldbrand, musite byt vampir a ve vasi penezence musi byt presne 11171 zlataku. Jen pripomenu, ze Goldbrand je jednorocni mec, ktery je muzete ziskat za odmenu od daedrickeho prince Boethiaha. Zacnete tim, ze si zajdete promluvit s Sirilonwe (carodejnice v cechu magu ve Vivecu) a vezmete si od ni ukol, ve kterem po vas pozaduje zabiti jejiho rivala a prineseni klice od jeho majetku. Zatim ho nezabijejte. A pokud je jiz mrtev, tak uz Eltonbrand dostat nemuzete. Takze, kdyz se vratite k Sirilonwe pro svoji odmenu, musite mit u sebe presne 11171 zlataku (zbytek hodte treba na zem) a Goldbrand. Pokud toto splnite, tak krome normalni zpravy od Sirilonwe dostanete jeste jednu velmi zvlastni. Ta normalni zni nasledovne:

„Vyborne. Divim se, ze to neni dobre, kdyz lide jako ty existuji. Muzes si nechat vse, co jsi nasel u jeho mrtvoly. Jsem si jista, ze ten hlupak mel u sebe urcite neco, co by se ti mohlo hodit. A pokud by jsi jeste hledal neco na praci, tak shanim nejaky vampyrsky prach, na vyzkum jednoho kouzla.“

A ted bude pod tim jeste toto: „Tahni do pekel, Carolaino“ ("Go to Hell, Carolina!")

Protoze pri plneni Sirilonweina ukolu podle postupu, jaky jsem vam rekl (Nezabili jste Shashev pred tim, nez jste si promluvili s Sirilonwe), se spustil skript s nazvem "bluescript". Tento skript kontroluje, jestli ma hrac u sebe Goldbrand a 11171 zlataku, pokud ano, Goldbrand je nahrazen Eltonbrandem, ktery ma ID "katana_bluebrand_unique".

Ale stale zustava mnoho nezodpovezenych otazek. Proc zrovna 11171 zlataku? Proc Eltonbrand? A co znamena ta zminka o Caroliane? Vse to souvisi s Markem Nelsonem (take znamem jako BlueDev), clovekem, pro ktereho byly easter eggs ve hre na jednom z prvnich mist. Za prve, castka 11171 je datem Markova narozeni, tedy 1. listopadu 1971. Za druhe, Mark studoval na Duke college, ktera mela basketbalovy tym "Duke Blue Devils", odtud je prezdivka BlueDev, a take zde hral basketbalista NBA jmenem Elton Brand A co se tyka te casti o Caroliane, tak ta je tam proto, ze North Carolina Tarheels byli nejvetsimi souperi Blue Devils.

Eye of Argonia

Behem plneni jedno z ukolu hlavni linie Tribunalu, kde mate najit autora textu s nazvem Common Tongue, je vam receno, ze mate zastavit tohoto autora Trelse Varise v psani lzi. Az ho nejdete v jeho ukrytu, privita vas slovy:

„Co tady delas? A docela bych ti doporucoval, abys mel dobry oduvodneni, protoze cela tahle kancelar a vse kolem je drzeno v tajnosti. A my si chceme toto utajeni ponechat, i kdyby to melo znamenat, ze odtud neodejdes nikdy ziv.

Muzete mu na to odpovedet jednou z nasledujicich vet:
„Zastavis psani lzi o krali Helsethovi.“
„Tak prominte, ja jsem jen poctive pracujici zlodej, nechci mit zadne potize.“
 „Hledam oko Argonie.“ ("I'm looking for the Eye of Argonia.")
„Moje chyba. Opustim vas a vse si necham pro sebe, na mou dusi.
Abyste ukol splnili, musite odpovedet prvni moznost, pokud odpovite druhou a nebo treti, posle vas pryc, s tim, ze musite drzet jazyk za zuby, a ze se psanim neustane. Jestli ze ale zvolite moznost treti, pak vam odpovi:

„Gratuluji. Predlozil jsi opravdu zabavnou a originalni omluvu. Absolutne neuveritelne, samozrejme, ale nema to chybu. Presto jsem nikdy neslysel verohodnejsi omluvu. Velmi dobre, muzes tedy jit. Rad bych udrzel kancelar v tajnosti… Ale nezabiji te. Nase kancelar nejspis nezustane dlouho utajena, meli bychom se rychle prestehovat. Niceho se tu nedotykej a neplet se do cesty me a nebo mim kolegum, neodesel bys odsud ziv.“

Pro pripad ze to nevite, tak druhy dil Elder Scrolls Adventures se mel jmenovat Eye of Argonia. Bylo to naplanovano, ale nikdy nebylo vyvinuto, protoze predchozi dil Redguard nebyl moc uspesny, a tak se pote rozhodlo o vytvoreni Morrowindu.

Rybi prsty

Davno pred tim nez vysel Morrowind byvaly na oficialnim foru o Elder Srolls popularni Rybi prsty. Starsi clenove fora meli ve zvyku davat novackum na uvitanou obrazek pirata drziciho rybi prst. Tenkrat to bylo pomerne legracni a bylo to jakousi raritou tamniho fora, ale kratce pred vydanim Morrowindu tento zvyk vymizel. Nicmene vyvojari Bethesedy na pocest tohoto mizejiciho zvyku umistili do Morrowindu knihu s nazvem „Capn's Guide to the Fishy Stisk“ (Kapitanova prirucka Rybich prstu), lze ji nalezt ve starem vraku lodi v Sheogorad Region. A co je v knize napsano? Pouze to, ze se predpoklada, ze obsahuje informace o rybich prstech na Tamrielu, ale ke vsi smule jsou stranky knihy umazany od omacky z rybich prstu, a tak je nemozne je cist.

Tlusta loutna

Na zakladne Sesteho domu zname pod nazvem Hassour, ktera lezi jizne od Balmory, se nachazi predmet desive sily: tlusta loutna (the fat lute). Je to jedna tlusta loutna ve hre, jeji ID je "misc_de_lute_01_phat", toto nejspise souvisi s terminem "phat lewt", coz v internetovem slangu je vyraz pro vyznamny loot (korist). Tento termin se pouziva zejmena v MMORPG.

Tajny ukryt pobliz Thirsku

Za mead hall u Thirsku je tajna skrys, ve ktere se naleza ta nejsmrtelnejsi vec v celem Morrowindu – Ebony Arrows of Slaying. Tyto sipy jsou opatreny kouzlem, ktere snizuje zdravi pri zasahu o 5000, takze zadny zivacek nema nejmensi sanci. V tom samem ukrytu se take naleza dopis „Blood Note“ (s nim souvisi Blood Note c. 2, ale ten se nachazi jinde), ktery pojednava o dohode dvou lupicu na vykradeni jednoho musea, z tohoto lupu pochazeji i ony sipy.

Je tady jeste jedna zajimavost, v Oblivionu v Dark Brotherhood v Cheydinhal muzete narazit na Lucian a Antoinette, ze by ti dva z dopisu?

Ministry of Truth

Vznasi se nad Temple Canton. Udajne je to maly mesicek, ktery pri padu zastavil sam Lord Vivec a od ted se tam vznasi z jeho vule. Templ si z nej pote udelal vezeni pro nepohodlne lidi. Nazev Ministry of Truth (Ministerstvo pravdy) pochazi z romanu Goerge Orwella 1984 a mozna ma s tim romanovym spolecneho vic nez jen pouhe jmeno.

Socucious Ergalles

Urcite si pamatujete na tu tvar cloveka, ktery vas zasvecuje do toho, jake budete mit znameni, jake budou vase vlastnosti a dovednosti a jake bude vase povolani. Tvar tohoto muze jmenem Socucious Ergalles byla vytvorena podle Kena Rolstona, jednoho z dalsich vyvojaru Morrowindu. Muzete je porovnat na http://www.elderscrolls.com/codex/team_tesmoments.htm (je to ta druha od shora).

„Doufam, ze tvuj mec je stejne ostry jako tvuj jazyk.“

“I hope your sword is as sharp as your tongue.” Veta, kterou uslysite, kdyz na nekoho budete az moc pouzivat taunt (narazky a posmech), pochazi z videohry Monkey Island 1 z produkce LucasArts.

Indiana Jones

V Omalen Ancestral Tomb, ktera se nachazi severne od Kogoruhn, je kostra patrici svetoznamemu archeologovi, ktereho zabil balvan pri zavalu. Mrtvy mel u sebe dopis s nazvem „A Dying Man's Last Words“. Jedna se o dopis na rozloucenou, ktery napsal tesne pote, co na nej balvan spadl a jemu zbyvaly posledni chvilky zivota.

Bard Joshour

Pokud jste navstivili hodne veznic, jiste jste videli hodne veznu. Zkouseli jste s nimi ale nekdy mluvit? Jiste rozhovory s nimi nejsou o nicem veselem, ale rozhovor s Joshurem (Khajiitem v Ebonheart, Buckmoth Fort) je vyjimecnym. Takto zni jeho pozdrav:

„Joshur napsal hloupou basen, a tak ma Joshour velky problem.“
A pokud se ho zeptate na moznost uteku, tak vam odpovi:
„Ne, Joshour je Khajiit. Joshoura by chytili znova.“

Zvlastni zvuky v Morrowind Data Files

Casting na hlas Azury

Skandalni odhaleni, Azura je nejspis krizenec mezi Daedrou, Argonianem a Bosmerem. Poslechnete si nasledujici zvuky a posudte sami:

  • intro1addb.mp3 (naleznete take v Morrowind\Data Files\Sound\Vo\w\m.)
  • intro1ajon.mp3 (naleznete take v Morrowind\Data Files\Sound\Vo\a\m\.)
  • Ten uvod je trochu prehnany, bylo to spis tak, ze kdyz byl konkurz na hlas Argoniana a Bosmera, tak jejich ukolem bylo precist zrovna tento text.

    Komicky zvuk

    V Morrowind\Data Files\Sound\Fx se nachazi zvlastni .wav soubor nazvany "funny.wav" („komicky.wav“), ktery nelze slyset nikde ve hre. Kdyz jej prehrajete pozpatku, tak muzete slyset vetu "Sam has no pit hair"

  • funny.mp3
  • funnyreversed.mp3
  • Kagmnauti

    Kdysi davno, mozna jeste drive nez byl vydan Morrowind, existovali Kagouti. Ale nebylo zde zadneho zvuku, ktery by ta uboha stvoreni mohla vydavat, a tak se vyvojari rozhodli dat jim nejaky docasny hlasek, nez pro ne najdou ten spravny. Tak dostali teda tento nasledujici:

  • moan2.mp3
  • roar2.mp3
  • scrm2.mp3
  • Vsechny tri soubory muzete najit v Morrowind\Data Files\Sound\Cr\kgout.

    V morrowindu jsou ruzne prirodni zvuky, ktere pridavaji hre „zive“ pozadi. Mezi temito zvuky je i osm „zaviti“, kdyz je chcete slyset, napiste do konzole:

    player->say "fx\regn\howl.wav" "howl"
    player->say "fx\regn\howl2.wav" "howl"

    ...

    player->say "fx\regn\howl8.wav" "howl"

    Sedme „zaviti“ zni beeee. Mozna, ze jste uz nekdy taky zaregistrovali tohle zvlastni beceni ovci i pres to, ze tam zadne ovce nejsou.

    Lustidrike

    Lustidrike je scamp, ktereho muzete najit v daedrickych ruinach Ald Daedrothu, ve stejne mistnosti, v jake je Ra'Gruzgob. Takto zacina rozhovor s nim:

    „Nechces chlast, bracho? Mam vsechno, co chces, pokud to je sujamma.“
    Kdyz se zeptate na sujammu, tak dostanete odpoved:
    „Piti zdarma. Je to na ucet podniku. Jenom to musis vypit tady. Nerad bych, abys chlastal a lital tamhle venku.“
    Pokud budete souhlasit:
    „Jasne. Tady je a jdi…
    Pokud odmitnete:
    „Dobre. Ty jses host. Cokoliv chces.“
    Kdyz prijmete a bude vase inteligence nizsi nez 30:
    „Sorry kamo. Mas toho uz hodne. Sezen si nejakou jinou zabavu, nebo neco.“
    Kdyz se zase po nejakem case od vaseho rozhovoru vratite:
    „Zase zpatky? Dobre, pokracujem, jen to dopij. Je to zdarma.“
    A kdyz s nim budete chtit po case promluvit, ale s tim ze vase inteligence bude nizsi nez 30:
    „Zase zpatky? No nevim kamo. Vypada to, ze uz si toho mel fakt hodne. A nebo takhle Vypadas PORAD.“

    M'Aiq The Liar

    Uz bylo na case, abychom konecne zminili slova toho snad nejznamejsiho Khajiita – M'Aiqa. Kdyby snad jeste nekdo tapal nad tim, kde ho hledat, pak se vydejte na maly ostrov vychodne od Dagon Felu v regionu Sheogorad. O sobe samem vam temer nic nerekne, kdyz se ho na to zeptate, tak jedine co vam odpovi je, ze si o nem vetsina lidi mysli, ze je rybarem, protoze u sebe neustale nosi rybarsky prut. Ja si o nem myslim, ze je to jeden z tech nejvetsich odborniku na kulturu a historii Tamrielu, jen jeho pohled na veci je trochu odlisny a to je prave to, co jej dela tak zajimavym. Pokud se tedy o nem chceme dozvedet neco vic, meli bychom se podivat na jeho jmeno. O problematice Khajiitskych jmen ma na Vvardenfellu nejvetsi znalosti dalsi znamy Khajiit jmenem Jobasha, ktery o jeho jmenu rekl nasledujici:

    „‚M‛ nebo ‚Ma‛ znamena ‚dite‛ nebo‚ucen‛, v nareci muze take znamenat ‚panic‛ (‚panna‛). Protoze ucen muze byt jakehokoliv veku, vede to k nedorozumeni a vtipu, ktera Jobasha prelozit nedokaze.“

    M'Aiq nevypada jako dite a urcite ma jiz hodne znalosti na to, aby byl jen obycejnym ucnem. Zda se, ze zije sam na opustenem ostrove a mel by tedy byt… coz si kazdy domysli sam.
    Kdyz se konecne dostaneme k nemu na ostrov, tak nas uvita nasledovne:

    „Zdravim! M'Aiq zna mnoho veci. Co te zajima? Hledas znalosti. M'Aiq jich ma mnoho. Nektera z nich jsou overena fakta.

    Proc se tedy na jeho znalosti nezeptat? Na prvni otazku „jak se stat lich“ vam odpovi:

    „Chtel by ses stat lich? To je velmi jednoduche muj priteli. Proste najdi srdce lich, smichej s dracim jazykem a trochu povar s cerstvym konskym masem. Tahle kombinace te zarucene udela nesmrtelnym.“

    Pote kdyz se zeptate na draky, tak vam odpovi:

    „Draci? No, ti jsou vsude! Musis letet velmi vysoko, kdyz chces vetsinu z nich videt. Ti blizko zeme je tezke spatrit, ti jsou neviditelni.“

    Tato informace mnohe vysvetluje! Slyseli jste nekdy o Cisarskych krabech? Mozna ne, ale v Ald-Ruhnu jste uz urcite nekdy byli, a take si urcite vzpominate na takovou tu budovu, co pripomina klobouk houby, a prave tato budova je pozustatkem cisarskeho kraba. M'Aiq rika o Cisarskych krabech nasledujici:

    „M'Aiq jich videl mnoho plavat v oceanu. M'Aiq vi, ze taky jednoho uvidis, pokud budes plavat dostatecne daleko.“

    Zda se tedy, ze M'Aiq bude i dobrym plavcem. Nasledujici otazka smerovala na kone:

    „Kone… M’Aiq miluje kone! Obzvlaste s nejakou dobrou kremovou omackou.“

    A kdyz se ho zeptate, kde muzete nejakeho toho kone na Vvardenfell najit, tak odpovi:

    „Ty by si chtel jezdit na zviratech? Je tu zpusob… Bez k jednomu z mnoha silt-strideru a zaplat si to u nich. Nebo bys snad chtel nejake sam pro sebe? Pcha! Chod, kdyz musis, utikej, kdyz jsi pronasledovan.

    To je docela vyhybava odpoved… Nasledujici otazka byla na chodici mrtvoly:

    „Chodici mrtvi? To zni strasidelne pro M'Aiqa. Nemrtvi nejsou na hrani.“

    Kdyz se ho zeptate na slovo "multiplayer":

    „Tohle slovo M'Aiq nezna. Ty myslis nekoho, kdo by ti pomahal pri plneni ukolu? Zbabelce! Kdyz to musi byt, tak se podivej po Argonianovi Im-Leet, nebo po Severanovi Rolf the Uber. Ti by se k tobe urcite pridali.“

    Ani jednoho z nich v Morrowindu nenajdete, ale za povsimnuti stoji jejich jmena. Im-Leet by mohlo souviset s leet (take viz leet anglicky), a pak by obe jmena znamenala neco jako elita…

    Toto je M'Aiqova teorie o zmizeni Dwemeru (Dwarves):

    „Tady zadna zahada neni. M'Aiq vi vse. Demeri tu byli, a ted tu nejsou! Byli to moc mali lide… A nebo mozna nebyli. Vsechno to zalezi na uhlu tveho pohledu. Jsem si jist, ze oni si mysleli, ze jsou tak akorat.“

    Evidentne zna opravdu vse, takze se ho muzete zeptat na to, co vi o nahych lich (naked lich):

    „To jsou opravdu desna stvoreni. Kdyz nejakou uvidis, dej mi vedet.  M'Aiq by se chtel ujistit jak vypadaja take z jineho pohledu.“

    Nyni prijde velice dulezita otazka na to, jak je to na Morrowindu s nuditou:

    „Ahh…Krasa naheho tela. Tihle Dunmeri jsou docela pruderni. Ale samozrejme je tu ostrov, kde muzes narazit na krasna, naha, trpytici se tela. Objevuje se ale jen kdyz jsou mesice v uplnku, pada dest, po oceanu se rozleva ruda a to jsou pak M'Aiqovi narozeniny.“

    O lezeni po lanech:

    „Lezt po lane, ktere visi je moc obtizne. M'Aiq radsi leze po tech, co jsou uvazany vodorovne.“

    O Shrine of Boethiah:

    „Ty hledas tu svatyni, ktera tam uz neni? Zajimava predstava. Podivej se do more na zapade. Tam lezi to, co jednou bylo svatyni. Zhluboka se nadechni a muzes zacit hledat.“

    O mluvicim a obchodujicim krabovi:

    „M'aiq uz o tom slysel. Oni maji vsechny penize. Tihle krabove ziskavaji vsechno. Uz dokonce tahnou na Pelagiad.“

    O weresharks („zrakodlacich“):

    „Kdysi jsem jednoho potkal, ale on mel strach z vody.“

    Timto nas rozhovor s M'Aiqem konci, ted muzete vyuzit znalosti, ktere jste od nej ziskali a zajit za mluvicim krabem, nebo do Shrine of Boethiah.

    Vdolecek

    Primo na sever od Vivecu jsou plantaze Gro-Bagrat, kde ork jmenem Gakkenfeld ma jeden vdolecek ktery vladne vsem, jeden ktery jim vsem kaze, jeden ktery vsechny privede, do temnoty svaze. Hups, pardon, chtel jsem rici, ze ten ork ma jediny vdolecek v cele hre. Takze pokud mate radi vdolky (a nebo orky :-) vydejte se za Gakkenfeldem. Bohuzel ke vsi smule ten vdolek vypada uplne stejne jako chleba.

    Prerostla nestvura

    Grazelands, blizko hor, zapadne od Nerano Ancestral Tomb, ktera se nachazi zapadne od Vosu, zije monstrum, jehoz velkost je dvojnasobna nez je bezne.

    Nazi barbari v Morrowindu

    Behem vasich cest Morrowindem jste nemohli nenarazit na nekolik nahatych barbaru, a take jste si urcite nemohli nevsimnout podobnosti jejich pribehu. Jejich pribehy jsou prevazne o pomste carodejnicim, ktere je okradli a nebo ocarovali a to jen pro to, ze k nim byli mili. Tady jsou pribehy tri z nich.

    Prvnim z nich je pribeh Botriruv, ktereho muzete potkat v Grazelands, kousicek smerem na zapad o d Dunmerske pevnosti Indoranyon.

    Botrir vas uvita slovy:

    „Zdravim te cizince! Videl jsi tady nekde pobliz carodejnici? Ja ji vytrhnu srdce a nakrmim jim nix-houndy.

    Kdyz se ho zeptate na carodejnici:

    „Ano, doprovazel jsem tuhle… zenu, Iveri Llothri, do Tel Aruhn a ona se tvarila velice pratelsky. Kdyz najednou z niceho nic na mne zautocila, seslala nejaky kouzlo a v tu chvili jsem si uvedomil, co se stalo, zdrhla se vsim mim zlatem, brnenim a moji sekyrou Widowmaker!  Proklinam ji za to, ze se dotkla sekery meho otce! Vyrvu ji hrdlo a budu ho nosit jako svuj opasek! Pojd se mnou cizince a pomoz mi najit toho dabla, tu ubohou existenci!“

    Nasledujici pribeh bude o Hisin Deep-Raedovi. Kdyz k nemu prijdete, vypada jako paralyzovany, ale presto muze mluvit a rekne vam toto:

    „Ty! Ty se mnou budes ted mluvit, nebo okusis jak dobre ostri ma moje sekyra! Az tohle kouzlo pomine, tak Hisin Deep-Raed prolije nejakou krev!“

    Zeptate-li se ho na ocarovani:

    „Ano, ta smrduta carodejnice na mne seslala nejaky prokleti, a nechala me tu zakorenit na tomthle miste. Nazvala to carodejnicke chradnuti. Zatracena svudkyne! Doprovazel jsem ji, byla uslechtila, pratelska… vis. Potom me ta proradna carodejnice ocarovala, nechala na tomhle miste temer naheho, aby predvedla svetu moji hanbu! Hisin Deep-Raed neni zvikly, aby se mu nekdo vysmival, cizince. Pomaluju tuhle zem jejima vnitrnostma!“

    Podobnost mezi temito pribehy je zrejma. Nasledujici pribeh bude o Hlormar Wine-Sotovi, ktery vas na zapadni ceste do Caldery privita slovy:

    „Zdravim a rad te potkavam cizince! Jak muzes jiste vide, potreboval bych tvoji pomoc, kdyby jsi byl tak laskav. Potrebuju pomoc pri nalezeni ty prohnily carodejnice, co me okradla, oslepila a nechala tady na pospas smrti.“

    Toto vam odpovi, kdyz se ho zeptate na prohnilou carodejnici:

    „Carodejnice to byla urcite. Byl jsem na ceste do Caldery, kdyz jsem ji potkal. Byla zde cizinec stejne jako ja a pri konverzaci nam cesta ubihala rychleji. Byla docela pratelska, a tak jsme se usadili dohromady v kempu. Ale tu noc odhalila v sobe carodejnici. Zacarovala me ani jsem nestih mrknout! Ukradla uplne vsechno, dokonce me vysvlekla i z obleceni, ale to nejhorsi je, ze ukradla moji vyhru – sekeru Cloudcleaver. Pridej se ke me cizince a vytrhame ji streva spolecne!“

    Prijmete-li tedy jeho nabidku, ta vam rekne:

    „Znam tu touhu co mas v sobe cizince! Verim, ze je stale v kempu, kde jsem ji nechal, smerem na sever, pokud me tedy to kouzlo uplne nepopletlo. Znas tyhle konciny lip nez ja, ved me tedy. Ta carodejnice bude litovat dne, kdy potkala Hlormara Wine-Sota!“

    Kdyz se ho zeptate na jeho sekeru, tak se dozvite nasledujici:

    „Ah, moje sekyra Cloudcleaver. Opravdu krasne ostri ona je, jen se bojim, aby s ni dotyk te carodejnice neco neudelal. Sam muj otec Balmir ji pouzil pri boji proti desu z Worthgarskych mocalu. Nebudu cekat, abych mel zase svoji sekeru, takze ji budu muset pouzit, abych ty carodejnici usek hlavu.“

    Porozhlednete-li se po okoli nebude dlouho trvat a narazite na onu carodejnici, mladou Bretonku, ktera na vas nezautoci, a kdyz s ni zkusite promluvit, dozvite se od ni toto:

    „Zdravim cizince, vidim, ze jsi prisel s mim pritelem Hlomarem. Jmenuji se Sosia Caristiana a jsem lecitelka. Jak mohu byt vam dvema napomocna?“

    Kdyz ji reknete to, co vam rekl Homar, tak se akorat usmeje a povi pribeh svuj:

    Ha! Opravdu usmevny pribeh! Popravde je to tak, ze jsem se ujmula Hlomarai jen proto, aby me ochranoval cestou do Caldery. Cestou byl ke me cim dal tim vic pratelstejsi, ale jen pro jeho vlastni pobaveni a to je duvod, proc jsem na nej seslala uspavaci kouzlo. Jen abych ho naucila dobrym mravu, svlekla jsem ho a nechala lezet u cesty. A abych si byla jista, ze se mi nepomsti, tak jsem si vzala jeho sekyru.“

    Kdyz ji pozadate, aby vratila Hlomarovi jeho sekyru:

    Nemyslim, ze je uz pripraven, aby ji dostal zpatky. Stale vidim planou tu zurivost v tech jeho malickych Severanskych ocich. Ovsem, kdyby se mnou sesel za tri dny, ale ani ne o minutu drive, v Cechu magu v Caldere, tak bych mu vse vratila. Rekni mu, ze toto je navrh Sosii.“

    Samozrejme ze Hlomar s jeji nabidkou nesouhlasi a rekne vam, at se rozhodnete, na ci strane jste. Opravdu tezke rozhodovani, nikdy nemuzete prijit na to, na ci strane je pravda… Nicmene at jste se rozhodli, jak jste se rozhodli, pokud casem dorazite do Mournholdu, tak tam narazite na jiz ctvrteho naheho barbara jmenem Forstaag the Sweltering. To je docela zvlastni jmeno, do cestiny by se dalo prelozit zhruba jako „Mrazive Parno“. Nachazi se v rohu Plaza Brindisi Dorom, a kdyz jsem ho spatril, tak jsem uz ocekaval zase nejaky ten zajimavy pribeh o tom, jak ho carodejnice okradla o vsechno jeho obleceni. Nicmene rekl neco uplne jineho:

    Na co se tak divas? Ne, ja nejsem paralyzovan. A nikdy jsem nepotkal zadnou carodejnici a uz vubec zadna se me neptala na to, abych ji nekam dovedl. Proc jsem nahy? Protoze je tu zatraceny vedro. Lide jako ty si vzdycky mysli, ze kdyz vidi naheho barbara, tak ze byl podveden nejakou carodejnici. Jak omezeny mysleni. Ted me nech na pokoji.“

    Kdyz se nedate odbit, pak rekne toto:

    „Rekl jsem ti, ze zadnou pomoc nepotrebuji. Snazim se jen alespon trochu ochladit. Nikdy v zivote jsem carodejnici nevidel! Ach ti lide a jejich stereotypy…“

    Oslovite-li ho znovu, po utoku fabricantu na Mournhld:

    „Hele, nevim, o co tady jde. Monstra se vyvalili ze zeme, vojaci behali okolo… To je silenstvi. Musis si vsimnout, ze neobvinuju zadnou carodejnice. Ale porad je tu desny horko.“

    Orksky Khajiit

    Khajiity i Orky potkate vsude, ale Ra'Gruzgob, Orka ktery si o sobe mysli ze je Khajiitem, potkate jen v daedrickych ruinach Ald Daedroth. Za povsimnuti stoji uz samotne jmeno, proto tu budu citovat, co o jeho jmenu rekl Jobasha:

    „‚Ra‛ a ‚Ri‛ ukazuje na vyssi postaveni. ‚Ri‛ znamena to nejvyssi postaveni mezi Khajiit, je uzivano vudci mest a kmenu.
    Ra'Gruzgob je velmi zajimavy Khajiit… vlastne… Ork? Takto vas uvita, kdyz ho pozdravite:
    „Mnau.“ ("Meow.")
    Kdyz mu pote reknete „mnau“ ("meow"), tak odpovi nasledovne:
    „Mas rad Ra'Gruzgob? Ra'Gruzgob ma rad tebe.“
    Kdo vi co tim „mnau“ („meow“) mysli. Jestli-ze se ho zeptate na to kdo je, tak odpovi:
    „Jsem Ra'Gruzgob, Khajiit.“
    Zeptate-li se na to jestli je Ork nebo ne:
    „Ork? Ra'Gruzgob neni Ork!“
    A kdyz se zeptate, jestli je Khajiitem:
    „Presne tak. Ra'Gruzgob je Khajiit. Jak se ti libi muj ocas?“
    Kdyz uvidi vase zmateni z toho, odpovi:
    „Co? Ty jsi nikdy pred tim nevidel Khajiita?“
    Reknete-li mu ze jeho ocas je pekny:
    „Hej, ty se Ra'Gruzgobovi libis. Mozna, ze ti Ra'Gruzgob rekne male tajemstvi.“
    Pokud jste zvedavi a zeptate se na „male tajemstvi“, tak se dozvite:
    „Sehnal bys pro Ra'Gruzgob nejaky moon sugar?“
    Jestli-ze nejste narkomane, ci cirou nahodou u sebe nemate moon sugar:
    „Zadny moon sugar? Zadny moon sugar pro Ra'Gruzgob? Zatracena blecha…“
    Pokud s sebou mate moon sugar, a nebo kdyz si vezmete ten, co lezi na nedaleke kameni:
    „Ra'Gruzgob vi neco, co se ti bude libit. Ra'Gruzgob to dal pod polstar. Pro cukrovou vilu.“
    Pod polstarem naleznete artefakt jmenem Gambolpuddy, je ale celkem k nicemu, i kdyz nejaky ten zlatak za to je. Promluvite-li s nim znovu po nalezeni artefaktu:
    „Nasel jsi Ra'Gruzgobovo male tajemstvi? Ra'Gruzgob vi, ze se ti libilo.“
    Zeptate-li se ho po te na jmeno:
    „Ra'Gruzgob chce VIC MOON SUGARU!“
    Pote:
    „Hej, Lustidrike! Ra'Gruzgob chce VIC MOON SUGARU!“
    O Lustidrike jsem psal jiz vyse. Pote rekne:
    „Rekl jsem, Ra'Gruzgob chce VIC MOON SUGARU!“
    Neprestanete-li se ptat na jeho jmeno:
    „Proc se takhle divas na Ra'Gruzgob?“
    Zeptate-li se znova:
    „Padesat zlataku, jako ve meste.“

    Peke Utchoo

    Mudan jsou podzemni dwemerske ruiny nachazejici se jizne od Ebonheartu, ruiny kde muzete najit zname Dragonbone Mail, ale take ruiny posledniho odpocinku jednoho celkem neznameho dobrodruha jmenem Peke Utchoo, ktery lezi v te prave Mudanske vezi. Pri jedne nestastne nahode se sam otravil jedem, toto jsou jeho posledni slova predtim, nez zemrel.

    Nezda se vam jeho jmeno nejak povedome? Kdyz vyslovite Peke Utchoo nahlas, tak to zni jako "Pikachu". Nahoda? Tohle je jedna z jeho poslednich vet:
    „Pokud me tady nekdo nekdy nalezne, tak doufam, ze ho alespon rozesmeji.“
    Nejspis to bude narazka na zpusob jeho smrti a autori tim chteli asi hrace ujistit, ze se jedna opravdu o vtip. Jen jeho kostra je na Pikatchu moc velka, leda ze by bral nejaky silnejsi davky steroidu

    Jezero zapomneni

    Ve Sharapli, ktery se nachazi kousek vychodne od Ghodtgate, je jedno zajimave jezirko nazvane Jezero zapomneni. Muzete na nej kliknou, ale kdyz jej aktivujete, tak se nic nestane, je tam proste k nicemu. Hm… mozna na nej vyvojari zapomneli.

    Takze… co sem to vlastne chtel rici? Nemuzu si nejak vzpomenout.

    Pop Je

    Kostru Pop Je muzete najit v Senim Ancestral Tomb, ktera se nachazi vychodne od Dagon Felu, v regionu Sheogorad. U mrtvoly muzete najit Ring of Phynaster, coz je pomerne zajimavy prstynek, ale ten nas ted nezajima. Legenda pravi ze Pop Je byl clen Elder Scroll komunity, ktery zemrel behem praci na Morrowindu, a tak na jeho pamatku tam pry byla ta kostra umistena. Toto je ale jen legenda. Gary Noonan o tom rekl:

    „Narazili jste nekdy v Morrowindu na NPC se jmenem Je Tee? A zenu, ktera s nim byla, se jmenem Kar Alber? Je Tee byl tak trochu pojmenovan po me (GT) a Kar Alber byla pojmenovana po me tehdejsi pritelkyni. Pop Je mel byt Jee Teeho otec. V mem realnem zivote mi otec zemrel v dobe, kdy se pracovalo na Morrowindu, a tak jsem se rozhodl, ze mu ve hre vytvorim vlastni hrobku. A meli byste si take vsimnout i jinych hrobek v souvislosti s ruznymi skutecne zijicimi lidmi, jakozto vyvojari urcite vyuzivame moznosti pridavani easter eggs .“

    Je Tee a Kar Alber se nachazeji v daedrickych ruinach Ald Daedroth.

    Scourage

    Behem vyvoje Morrowidu pouzival Steve Mister (take znamy jako MrSmileyFaceDude) pro testovani charakter Argoniana pojmenovany Scourge (pohroma). Scourgeho ukolem bylo testovani, ale bohuzel jednoho dne se dostel do problemu se zakonem a byl zabit. Pote co Steve narazil v baru Lizard's Head ve Vivecu na hlavu Argoniana pripevnenou na plakete, tak se ji rozhodl pojmenovat po svem Scourge.

    Mluvici krabi obchodnik

    Dalsi z tech znamejsich easter eggs v Morrowindu. Mluviciho kraba naleznete na ostrove jihovychodne od dwemerskych ruin Mzahnch, vychodne o Vivecu. Ma u sebe deset tisic zlataku a zbozi prodava a nakupuje v jeho zakladni cene. Je v podstate jako Creeper, jen s tim rozdilem ze je krab, ma vic penez, ale zase sortiment zbozi se kterym je ochoten obchodovat je mensi. Az ho budete hledat, tak si dejte pozor na to, abyste si ho nespletli s normalnim krabem, vypada totiz uplne stejne, a dokonce je i stejne pojmenovan. A temito slovy vas privita:

    „Jakou ja mam zizen… Jakou ja mam zizen… To nikdo ani netusi…. Halo. Tam ty. Nechces udelat obchod. Ja mam… zbozi. Hodne. Vidis?“

    Kdyz se zeptate na neco o nem:

    „Co myslis? Ja jsem krab… Krab. Opravdu. Krab. To jsem. Opravdu pekne. Vypadam jako krab, ze? Musim bejt. Mluvim, ze? Tak? Musim bejt… mluvici krab. A prodavam zbozi, pravda? Tak? Musim bejt mluvici krabi obsodnik. Da to rozum, ne?“

    Budete-li s nim hovorit na tema „mluvici krab“

    „Vazne. To jsem rekl? Zadrhavam, nebo neso? Mluvim. Krab. Obchodnik. Cti mi ze rtu. Ehm. Kusadel? Cti mi z kusadel? Neso neni v poradku. Ale nevadi. Jen nejaka zivotni zahada. Tak. Koupis si neco? Nebo tu budes sedet a zvastat celej den.“

    Tarhiel

    Pokud pujdete ze Seyda Neen smerem na sever, tak po chvilce chuze uvidite spadnout z nebe Bosmera, ktery se pri padu zabije. Mezi oblecenim, zlataky a zbrani ktere u nej najdete, jsou take dva svitky Icarian Flight a vedle na zemi lezi jeho zapisky. Jeho jmeno podezrele pripomina slovo „tarheel“, souvisejici s basketbalovym tymem North Carolina Tarheels (souper Duke Blue Devils). Jeden dalsi odkaz na tento tym v Morrowindu muzete najit zde (Eltonbrand)

    Existuje zde moznost jak Tarhieluv zivot zachranit, ale kdyz s nim pote promluvite, tak rekne jen toto:

    „Nechci o tom mluvit.“

    Tak tomu ja rikam nevdecnost.

    Ze by ptak, nebo snad cliff racer?

    Ne, to je Bosmer.

    Testovani Morrowindu

    Behem testovani Morrowindu si vyvojari za timto ucelem vytvorili specialni bunky. Nektere z techto bunek lze stale najit v Morrowind data file, ale navstivit je lze jen za pouziti konzole. Jsou to nasledujici bunky: "Character Stuff Wonderland", "Clutter Warehouse – Everything Must Go!", "Draugr Test" (v BloodMoonu), "ken's test hole", "Mark's Script Testing Cell" (v BloodMoonu), "Mark's Vampire Test Cell", "Redoran Test", "Redoran Test 2","ToddTest" a "Mark's Vampire Test Cell". Pokud je chcete navstivit, tak otevrete konzoli a napiste:

    player->coc "x"

    Kde "x" je jmeno bunky kterou chcete navstivit.

    "Character Stuff Wonderland" byla nejspise urcena k testovani kreatur, zbrani…

    "Clutter Warehouse – Everything Must Go!" je velice zvlastni. Nejspise byla urcena k testovani obchodniku a dveri, nicmene nachazeji se zde dve velice zvlastni NPC. Jednak to je Lord Cluttermonkey, Argonian v deadrickem brneni a s mecem nazvanym Clutterbane a za druhe Used Clutter Salesman, Bosmer obleceny exquisite obleceni a s daedrickym kladivem.

    "Draugr Test" byl nejspise urcen k testovani kreatury Draugr.

    K cemu slouzila "ken's test hole" je tezko rict.

    "Mark's Script Testing Cell" slouzila k testovani jednoho questu v Bloodmoonu, toho s tim totemem.

     "Mark's Vampire Test Cell" slouzila k testovani vampiru.

    "ToddTest" slozila k testovani vseho mozneho od Khajiitek az po ordinatory.

    Vice naleznete v clanku utajene lokace.

    Blue Devuv prsten videni

    Cliff racery vam snad predstavovat nemusim. Vetsina z nas je zna a vetsina z nas je nema zrovna moc v lasce, protoze Morrowind jimi byl uplne cely prospikovany. Tribunal od nich prinesl kraticky oddech, ale pak jste se zas vratili na Vvardenfell… Nastesti v Bloodmoonu nebyla stvoreni z Morrowindu, vse tam bylo nove. Nebo ne? Sice na Solstheimu zadny zivy Cliff racer nebyl, ale za to tam byl jeden vycpany v Skaal Village's great hal, poveseny na strope. Mozna jste ho ani nezaregistrovali, jak jste jiz byli na ne zvykli z Morrowindu.

    Ale je tu jedna vec, ktere je opravdu tezke si vsimnout: prsten v jeho zobaku. Tento prsten ma ID "bm_ring_view" a jeho jmeno ve hre je "BlueDev's Ring of Viewing" (na BlueDeva si taky vzpominate), objevi se tam az tehdy, kdyz splnite celou hlavni linii Bloodmoonu. A jeho ucel? Kdyz si ho nasadite, tak si muzete prohlednout vsechna ta krasna videa Bloodmoonu.

    Zahada N'Gasta! Kvata! Kvakis!

    Tuto knihu muzete najit temer vsude v Morrowindu. Dokonce sam Telvanijsky lord Aryon tezce pracoval na prelozeni teto „nekromanske knihy Sloadu“. (pozn.: Sload jsou rasa obyvajici Coral Kingdoms jizne od Tamrielu) Kniha je ve skutecnosti psana Esperantem a jeji preklad lze nalezt na TIL.

    Posledni vasen

    Mozna znate nejake ty historky o zmizeni dwemeru, ale at to bylo tak, nebo onak, na tom nam ted nesejde, proste byli tu a v jednom okamziku vsichni zmizeli. Nam se po nich dochovali ruiny jejich sidel a v Tribunalu dokonce popel jejich tel. Tento popel zustal na mistech, kde se v okamziku one udalosti nachazeli, takze muzeme videt, co delali v poslednich chvilich pred tragedii. Narazite na hromadky popela vojaku na strazi a nebo muzu popijejicich u stolu, no proste ve vsech moznych situacich, o cemz svedci i nasledujici obrazek dvou dwemerek…

    Za objeveni teto easter eggs patri dik Twilightovi, nekdo ma na tyhle veci proste cich :-).

    Museum Imperia

    Toto neni ani tak easter eggs, spis jako to je jen takova vec pro zasmani v Museu Imperia, ktere se nachazi v Tel Vosu. Napred si prectete co je napsano na stenach muzea:

    „Vitejte do Musea a Knihovny Imperia. Ve vasem volnem case si zde muzete v klidu prohlednout nase exponaty, jen prosim dbejte zvysene opatrnosti kolem vezne. Ma ted velice spatnou naladu, pote co jsme mu prekazili pokus o utek.“

    Vezen, o kterem se tam mluvi, je vojakem Imperia. Opravdu velice zajimavy exponat…!

    Pouzij silu

    Ve Hvezdnych valkach epizode 5: Imperium vraci uder, na planete Hoth (planete s podobnym klimatem jako je na Solstheimu), je Luke Skywalker zajat obrim monstrem. Kdyz se po nekolika hodinach probudi, tak zjisti, ze jeho nohy jsou primrznute ke stropu, a ze jeho svetelny mec lezi pod nim ve snehu. Pomoci sily si mec pritahne a vysvobodi se jim.

    Vyvojari Bethesedy se rozhodli ukazat, jak by to asi mohlo vypadat, kdyby Luk nebyl schopen pomoci sily si mec pritahnout. Bezte tedy do jeskyne Bjorn na Solshteimu, ktera je jihovychodne od Skaal Village a na konci si vsimnete kostlivce visiciho ze stropu.

    Wormgod, mistr vsech trubek a potrubi

    Vyvojar Gary Noonan, take znami jako Wormgod, prisel na zpusob jak ucinit svoji prezdivku nesmrtelnou: napsal ji na dwemerske trubky, ktere muzete najit ve vsech dwemerskych ruinach. Je ale napsana dwemerskym pismem, takze o ni stejne temer nikdo nevi.

    Proroctvi Oddfrid White-Lip

    Kdyz udelate ukol The Sad Seer po splneni hlavni linie Bloodmoonu, tak vam Oddfrid White-Lip predpovi vasi budoucnost. Rekne: Kdyz zemre drak, zemre Imperium. Kde je ztracena draci krev Imperia, sire? A z luna nicoty, kdo zastavi priliv krve?

    Tyto slova pripominaji jednu zahadu pri odpocitavani Oblivionu, kdy se cele toto proroctvi objevilo na obrazcich zverejnenych na oficialnich strankach Elder Scrolls (viz: 1 a 2). Cele proroctvi rika:

    "When the dragon dies, the Empire dies.
    Where is the lost dragon's blood, the Empire's sire?

    And from the womb of the void, who shall stem the blood tide?

    So long as the Blood of the Dragon Prince runs strong in her rulers, the glory of the Empire shall extend in unbroken years.

    His heart's blood bleeds in darkness

    For once the portals are opened, who shall shut them upon the rising tide?

    From the waters of Oblivion for Lord Dagon forever reborn in blood and fire.

    Find him… and close shut the marble jaws of Oblivion.
    "

    („Kdyz zemre drak, zemre Imperium.
    Kde je ztracena draci krev Imperia, sire?

    A z luna nicoty, kdo zastavi priliv krve?

    Tak dlouho, jak bude krev draciho prince teci silnym proudem v jeho vladu, tak dlouho bude slava Imperia pokracovat v nenarusenych letech.

    Jeho srdce roni krev v temnotach.
    Jednou jsou brany otevreny, kdo je zavre pred privaly?
    Z vod Oblivionu lord Dagon navzdy zrozen v krvi a ohni.
    Najdi ho… a zavri nelitostne celisti Oblivionu.“)

     

    Slovo drak odkazuje na rod Septimu, zde Uriela Septima, a draci krev na jeho dedice. Nicota symbolizuje Oblivion a priliv krve prichazejici daedricke hordy. Dalsi radek pojednava o nezbytnosti nalezeni Septimova dedice, dracim princem je Tiber Septim a jeho znamena Imperium. V poslednim radku ho je dedic a rika se, co je treba udelat pro zavreni bran.

    Tymvaul ve studni

    V ukolu Tymvaul in the Well vam rekne jeden ze Skaalu jmenem Lassnr, abyste nasli jeho syna Tymvaul, ktery nedavno spadl do studny. Velice podobny pribeh s Lassie a Timmy, ale nejen pribeh, ale i jmena.

    Edd Theman a dalsi…

    Mnoho jmen v Morrowindu je zvlastnich a kolikrat, kdyz je clovek cte, tak si rika, ze lide kteri je vymysleli, asi museli tahat jednotliva pismenka z klobouku. Ale zdani klame, pomerne dost z nich nejaky vyznam ma, jen v cestine si toho malokdy vsimneme. Tady je vycet par z nich:

    Edd Theman (take znami jako Fast Eddie), jeho jmeno lze cist jako Edd The Man (Edd Muz)
    Bashuk Gra-bol, ork sidlici v Balmore, jeho jmeno tak trochu pripomina bazuku.
    Nine-Toes, Argonian, ktery by se cesky jmenoval Devet Prstu.
    Smokeskin-Killer, Zabijak Popelavekuze (dunmeru?).
    Tuls Valen, dunmer, kdyz jeho jmeno prectete po zpatku, tak to cesky znamena ehm devka, coz je opravdu velice vhodne jmeno pro clena Templu a svateho muze.

    A mnoho a mnoho dalsich…

    Pripravil: Ralen
    Zdroj: http://til.gamingsource.net a http://www.elderscrolls.com/forums




    E-shop za 15 minut

    Copak to tady mame za potvurku?
    Copak to tady mame za potvurku?
    celkem hlasu: 20965

    Onsi
    Lorkhan
    Alkosh
    Lizard Warrior
    Akatosh
    Jhunal

    Vysledky kvizu

    Nakupujete zbozi pres internetove obchody?
    celkem hlasu: 9899


    Jenom tam, v nasi vecerce jsem nebyl uz roky 961
    Tak pul na pul 3609
    Jenom obcas, vanoce, promoce a tak 2823
    Jednou jsem to zkusil a nechytlo me to 630
    Co? Jaky internety? 1876

    Vysledky anket

    Tricka s potiskem | Kosmetika a parfemy | Zdrava vyziva | Moda a modni trendy 2009 | Seznam stranek
    Powered by Genesis 2| Hosted by BonusWeb | Arena | Daggerfall | Morrowind | Oblivion