Morrowind.valkovic.cz - neoficialni ceska fansite
Morrowind.valkovic.cz
Uvod
Tvorba Postavy
Vyber Rasy
Vyber Povolani
Skilly & Vlastnosti
Znameni
Artefakty
Alchymie
Bestiar
Bohove
Boj
Brneni
Daedry
Doprava
Frakce
Guildy
Herbar
Historie
Kradeni
Magie
Nestvury
Obchod & Penize
Ocarovavani
Otroci
Pismo & Jazyk
Upiri
Vlkodlaci
Treneri
Zajimavosti Morrowindu
Zbrane
Hlavni Linie
Rod Hlaalu
Rod Redoran
Rod Telvani
Cech Bojovniku
Cech Magu
Cech Zlodeju
Cisarska Legie
Cisarsky Kult
Cisarsky Chram
Morag Tong
Daedricke Svatyne
Upiri
Ostatni
Tribunal - Pribeh
Tribunal - Ostatni
Bloodmoon - Pribeh
Bloodmoon - E.E.C.
Uvod
Tvorba Pluginu
Scripty
Tutorial
Forum
Navstevni Kniha
Pluginy
Mapy
Galerie
Wallpapery
Ruzne
Arena Hrdinu
Povidky
Cheaty
Cestina
FAQ
The Elder Scrolls
Utajene Lokace
Archiv Novinek
Odkazy
Autori

Nase ikonka:
TES III: Morrowind

VLASTNOSTI A DOVEDNOSTI


Vlastnosti

Strength: Urcuje maximalni moznou zatez, silu v soubojich a ovlivnuje mnozstvi staminy. Osobne bych se snazil silu vypracovat maximalne u libovolne postavy - cim mensi je pomer aktualni a maximalni zateze, tim je postava rychlejsi a pohyblivejsi, a tolik nevadi potvory nebo kouzelnici, co silu drainuji.

Inteligence: Od inteligence se odviji mnozstvi many, a v kombinaci s vhodnym znamenim je nejdulezitejsi vlastnosti kazdeho, kdo ma co do cineni s magii. Inteligence je primarni vlastnosti pro Security, a tudiz vyznamna pro vsechny zlodeje.

Willpower: Sila vule ovlivnuje odolnost vuci magii ve vsech jejich formach, a take uspesnost sesilani kouzel. Jedna z primarnich vlastnosti vsech magu.

Agility: Obratnost urcuje uspesnost utoceni a braneni v pri boji zbranemi, a castecne ovlivnuje i staminu. Stredne dulezita vlastnost.

Speed: Rychlost pohybu a manevrovani. Neni ani tolik dulezita (pri boji stejne vetsinou zastavite), jako spis uzitecna. Vysoka rychlost a sila, kombinovana s Athleticismem a Acrobatics je zaklad pro uspesne pesi cestovani po Morrowindu, a tomu budete venovat dobrych 50% herni doby.

Endurance: Odolnost znamena vyssi pocet zivotu pri prestupech na dalsi levely, a ovlivnuje take staminu. Ale - na solidni (20+) uroven se mulete dostat klidne bez boju a nebezpeci jenom treninkem nekterych skillu, a zivoty nejsou pozdeji zadny problem. Myslim, ze je temer zbytecne endurance zvysovat nad 50-60 bodu.

Personality: Osobnost je take spis podpurna nel dulezita vlastnost. Jeji vliv na reakci NPC ve hre sice skoro nepoznate (ta zavisi vic na clenstvi ve frakcich, splnenych questech a reputaci), ale zavisi na ni "uberskill" Speechcraft. Rozumna vyse je IMHO +-60.

Luck: Stesti je jedina vlastnost, kterou neni v prubehu hry mozne zlepeit jinak nez magickymi predmety a kouzly (neexistuje skil, na nemz by luck zavisel), a zaroven i jedina vlastnost, u ktere neni prilis zrejme, co vlastne ovlivnuje. Nespis vsechno a nic :p

Dovednosti

Skilly je mozno zlepsovat tremi zpusoby - ctenim knizek (existuje 5 ruznych pro kazdy skill, vice ci mene vzacnych a roztrousenych po celem Morrowindu), nakup u treneru (je levnejsi u treneru v guildach nebo po specialnich questech) a praktickym treninkem. Deli se do tri skupin, na bojove, magicke a "zlodejske

Bojove dovednosti

Armorer (STR): Opravovani brneni a zbrani. Osobne bych se tomuhle skillu vyhnul, protoze de facto pouze setri penize, ktere byste jinak platili za opravy u kovaru, a navic jsou k jeho pouliti potreba drongs nebo armorers hammer zbytecne zvysujici vasi zatez. Na druhou stranu, jakmile mate kompletni Ebony nebo Daedric zbroj, opravy se klidne splhaji do stovek zlatych.
Athletics (SPD): Vyborny minor skill pro kazdeho pruzkumnika, urychli behani (a plavani) po celem Morrowindu, a umozni zvysovani Speedu. Navic se zlepsuje neustale, pokud mate zapnute behani a udrzujete staminu na maximu.
Axe (STR): Jeden ze 6ti moznych bojovych skillu. Sekery jsou pomalejsi nez bodne zbrane a zatim jsem nenasel zadnou, co by stala za zminku.
Block (AGI): Pokud hodlate bojovat se stitem, jedna se o povinny skill. Vykryti uderu stitem znamena jeho anulaci, a to se hodi vzdycky.
Blunt Weapon (STR): Ovladani tupych zbrani, kladiv a palcatu. Ty jsou obecne pomale, ale zato davaji velmi slusny damage i jednorucne. Jedna z nejlepsich zbrani ve hre (Skull Crusher) je z tehle kategorie.
Heavy Armor (END): Tezka brneni znamenaji nejlepsi ochranu, ale zaroven jsou take nejtezsim typem. Jasna volba pro kazdou postavu specializovanou na souboj zblizka.
Long Blade (STR): Velmi rychly typ zbrani (mece, katany, savle, .) se solidnim damage. Secne zbrane jsou bezne, a rychle je zacnete nachazet i v Daedric/Ebony/Dwemer verzich. Byl to prvni druh zbrani, ktery jsem maxoval.
Medium Armor (END): Krome toho, ze jsou tahle brneni lehci nez Heavy Armor, nemaji zadne dalsi vyhody. Nevidim zadny duvod proc bych si mel tenhle skill brat.
Spear (END): Kopi a ostepy jsem moc netestoval, ale zaroven jsem nenasel zadne super kvalitni. Specializace na Spears muze byt zajimava varianta pro tradicni role-playery.

Magicke dovednosti

Alchemy (INT): Alchymie umoznuje michat ruzne magicke lektvary. Pro fanousky to je urcite zajimava volba, ale ja ji zavrhuji hned z nekolika duvodu. Suroviny na lektvary zabiraji misto v inventory a blbe se shani, kdyz chcete neco konkretniho. Aparatury jsou tezke a jejich vyssi verze i vzacne. Samotne lektvary opet zabiraji dalai misto, a jsou mnohem mene flexibilni nez prime kouzleni. A konecne, vetsinu pozadovanych efektu lze zajistit kouzlem z jine skoly nebo vylecenim u skoro kazde shrine.
Alteration (WIL): Do skoly Alteration spada hodne podpurnych kouzel, napriklad letani nebo otevirani zamku. Pouzitelnych je jich nicmene jen nekolik, a je IMHO jednodussi je sesilat z magickych predmetu.
Conjuration (INT): Ve zkratce - povolavani ruznych nestvur, ktere za vas utoci a brani, a kratkodobe vyvolavani kvalitnich predmetu. Nic bez ceho by se nedalo prezit i jinak, ale i tak zajimava varianta.
Destruction (WIL): Sem spadaji temer vsechna utocna kouzla, a jak jsem bohuzel na svoji postave zjistil, kombinace Destruction s bojovymi skilly je tak trochu zbytecna, protoze se stejne budete venovat jen jednomu z obou zpusobu utoceni. Pokud si budete vytvaret cisteho maga, je Destruction povinna zalezitost. V opacnem pripade ji muzete s klidnym svedomim vynechat.
Enchant (INT): Enchanting se zabyva vytvarenim, nabijenim a pouzivanim magickych predmetu, a urcite se jedna o jeden z nejsilnejsich skillu ve hre. Respektive skill samotny ani tolik dulezity neni, ale jde hlavne o vytvorene magicke predmety. Casem pro vas nebude problem sehnat soul gemy se silnymi dusemi, nakoupit kouzla se ladoucimi efekty a vyrabet si super-silne artefakty. Jejich pouzivani mimo jine take zlepsuje enchanting, ma 100%ni uspesnost, a energie magickych predmetu se postupne sama obnovuje.
Illusion (PER): Skola iluzi zahrnuje ruzne podpurne a utocne efekty, od paralyzy a slepoty pres neviditelnost a konce treba vykouzlenim svetla. Vhodny doplnek pro zlodejska povolani, ale na druhou stranu nic, o cem byste chteli psat domu :)
Mysticism (WIL): Mysticism je hodne zajimava skola, patri sem siroke spektrum kouzel pro manipulaci s realitou - ruzna detekcni a absorpcni kouzla, teleportace a telekineze, nebo soul trap. Opet ale plati, ze dulezite efekty muzete dat na magicke veci, a tak bych Mysticism vybiral maximalne jako vedlejsi skill.
Restoration (WIL): Opet jeden z mych omylu. Moje postava ma Restoration jako hlavni skill, ale temer ho nepouzivam diky existenci magickych predmetu, lektvaru a shrines. Restoration navic NENI skill, ktery by byl dulezity pro postup v Mage guilde.
Unarmored (SPD): Unarmored skills umozni vasi postave uhybat pred udery a snizit poskozeni pri zasahu, ale - vylucuje pouziti libovolneho brneni, a tim i snizuje mnozstvi oblecenych magickych predmetu s permanentnimi nebo jednorazovymi kouzly.

Zlodejske dovednosti

Acrobatics (STR): Akrobacie je dalsi ze skillu. Ktere nejsou nutne k uspesnemu dohrani hry, ale vyrazne urychli vsechny presuny a pomuze vam dostat se na spatne dostupna mista. Je mozne ho nahradit levitaci, ale kdo by porad kouzlil nebo cekal, az se mu docharguje prislusna magicka vec ;-).
Hand to hand (SPD): Pri boji beze zbrani sice usetrite na opravach, ale zaroven vsechny souboje prodlouzite na minimalne dvojnasobek doby. Hand to hand totiz nejdriv souperovi poskozuje staminu, a teprve kdyl upadne (omdli), zacnete mu ubirat zivoty. Zajimave lec neprilis uzitecne.
Light Armor (AGI): Pro Light Armor plati to same co pro Medium Armor, s tou vyjimkou, ze mezi lehka brneni patri i sklenena brneni, ktera maji celkem ok AC, a hodne dobre vypadaji ;o)
Marksman (AGI): Tenhle skill ovlivnuje pouzivani vsech strelnych a vrhanych zbrani. Je idealni v pripade, ze chcete kaslat na boj v brneni a se stitem, a venovat hodne magii nebo zlodejine. Na druhou stranu na vyssich levelech nenajdete stejne zadny prisery, co by vam byly schopny vyrazneji ublizit, a osobne povazuju lukostrelbu i boj beze zbrani za zbytecne zdrzovani se :)
Mercantile (PER): Tenhle skill by mel pomoci setrit penize a vydelavat, ale IMHO se miji ucinkem diky omezeni mnozstvi penez u obchodniku. Daedric veci vam prodat nepomuze a dobre ceny zavisi stejne hodne na reputaci a reakci NPC.
Security (INT): Security umolnuje paklicovani a odstranovani pasti. Otevirat zamky se da i kouzly, ale diky mnozstvi zamcenych premetu a dveri se priklanim spis k pouzivani tohohle skillu. Navic, pokud se nepletu, pasti kouzly neodstranite.
Short blade (SPD): Pouzivani kratkych a rychlych zbrani. Pro bezny boj jsou zbytecne diky malemu damage. Jejich pouzitelnost vidim v situacich, kdy chcete na nejakou potvoru protlacit rychle nejake kouzlo (paralyza, soul trap, .), a pak ji dobijete primarni utocnou zbrani.
Sneak (AGI): Sneaking by mel teoreticky pomahat pri plizeni a kradeni (vcetne okradani NPC). Prakticky je ale hodne tezke ho vytrenovat, a navic se da kompletne nahradit kouzlem Chameleon. Situaci, kde byste sneaking nutne potrebovali je minimum, protole vetsinou staci chvili pockat, al se NPC dostanou mimo vase zorne pole a ukrast co potrebujete.
Speechcraft (PER): Speechcraft je jeden z nejsilnejsich a nejmene vyvazenych skillu. Trenuje se velmi snadno a rychle, a na jeho vysokych urovnich presvedcite jednim kliknutim kohokoliv k maximalni naklonnosti k vam nebo vyprovokujete libovolne NPC. Vysoky speechcraft = maximalni naklonnost NPC = nejlepsi ceny, dostupnost vsech informaci a moznost resit radu situaci a questu pouhou diplomacii a bez boje.



E-shop za 15 minut

Copak to tady mame za potvurku?
Copak to tady mame za potvurku?
celkem hlasu: 20965

Onsi
Lorkhan
Alkosh
Lizard Warrior
Akatosh
Jhunal

Vysledky kvizu

Nakupujete zbozi pres internetove obchody?
celkem hlasu: 9899


Jenom tam, v nasi vecerce jsem nebyl uz roky 961
Tak pul na pul 3609
Jenom obcas, vanoce, promoce a tak 2823
Jednou jsem to zkusil a nechytlo me to 630
Co? Jaky internety? 1876

Vysledky anket

Tricka s potiskem | Kosmetika a parfemy | Zdrava vyziva | Moda a modni trendy 2009 | Seznam stranek
Powered by Genesis 2| Hosted by BonusWeb | Arena | Daggerfall | Morrowind | Oblivion