Morrowind.valkovic.cz - neoficialni ceska fansite
Morrowind.valkovic.cz
Uvod
Tvorba Postavy
Vyber Rasy
Vyber Povolani
Skilly & Vlastnosti
Znameni
Artefakty
Alchymie
Bestiar
Bohove
Boj
Brneni
Daedry
Doprava
Frakce
Guildy
Herbar
Historie
Kradeni
Magie
Nestvury
Obchod & Penize
Ocarovavani
Otroci
Pismo & Jazyk
Upiri
Vlkodlaci
Treneri
Zajimavosti Morrowindu
Zbrane
Hlavni Linie
Rod Hlaalu
Rod Redoran
Rod Telvani
Cech Bojovniku
Cech Magu
Cech Zlodeju
Cisarska Legie
Cisarsky Kult
Cisarsky Chram
Morag Tong
Daedricke Svatyne
Upiri
Ostatni
Tribunal - Pribeh
Tribunal - Ostatni
Bloodmoon - Pribeh
Bloodmoon - E.E.C.
Uvod
Tvorba Pluginu
Scripty
Tutorial
Forum
Navstevni Kniha
Pluginy
Mapy
Galerie
Wallpapery
Ruzne
Arena Hrdinu
Povidky
Cheaty
Cestina
FAQ
The Elder Scrolls
Utajene Lokace
Archiv Novinek
Odkazy
Autori

Nase ikonka:
TES III: Morrowind

DOPRAVA VE VVARENFELLU


vardenfell je velmi, velmi rozlehle misto. Dokonce jeste vetsi nez Cyrodiil. Jsou tu takove mise, jejichz kratka charakteristika je „dojdi z jedne strany mapy na druhy aniz byste na nekoho promluvili“, coz prumernemu hraci zabere hodinu a pul. Nastesti prumerny hrac nema potrebu zrovna takove konverzace a tak muze pouzit jeden z rozlicne skaly dopravnich prostredku na Vvarenfellu (existuje i mapa se vsemi dopravnimi trasami). Racte si povsimnout, ze nemagicke zpusoby prepravy neco trvaji a i kdyz si to mozna neuvedomite, sebere to peknou radku hernich hodin (mozna i dnu), kdyz si udelate vylet Silt Striderem na trase Gnisis – Ald’Ruhn.

Zacneme testovou otazkou. Jak jste se to vlastne dostali na Morrowind?

LODE

Pristavy s nabidkou svezeni jsou temer ve vsech pobreznich mestech na Vvarenfellu. Nabizeji ruzne druhy plavidel, nejbeznejsi je tripalubova lod, ktera vypada jako by ji nekdo vysekal z nejakych olbrimich stromu. Poplatky jsou rozumne, posadka je srdecna a grogu je vzdy dostatek. Lode jsou celkem pochopitelne umisteny pobliz stanovist Silt Strideru, takze prestupovat je snadne.

Lodni dopravu si vychutnate v techto mestech:

MestoCil
Dagon FelKhuul, Sadrith Mora, Tel Aruhn a Tel Mora
EbonheartHla Oad, Sadrith Mora, Tel Branora, Vivec a na specialni misto kde se ukryvaji mnisi v disidentnim chramu.
Gnaar MokHla Oad, Khuul
Hla OadEbonheart, Khuul, Molag Mar, Vivec
KhuulDafon Fel, Gnaar Mok
Molag MarHla Oad, Sadrith Mora, Tel Branora, Vivec
Sadrith MoraEbonhart, Dagon Fel, Molag Mar, Tel Aruhn, Tel Mora
Tel AruhnDagon Fel, Sadrith Mora, Tel Mora, Vos
Tel BranoraEbonhart, Molag Mar, Vivec
Tel MoraDagon Fel, Sadrith Mora, Tel Aruhn, Vos
VivecEbonhart, Hla Oad, Molag Mar, Tel Branora
VosSadrith Mora (jen tam), Tel Aruhn, Tel Mora

SILT STRIDER

Obrovsky hmyz, domestikovany Silt Strider, je pouzivan primarne jako dopravni prostredek mezi mesty, rozesetymi po celem Vvarenfellu. Vzhledem k absenci jakehokoli mista vhodneho pro usazeni pasazeru, maji na svem hrbete dotvoreny cestovni oddil, ve kterem se prepravuji jak lidi tak jejich zavazadla. Silt Strideri jsou ovladani „ridici“, kterym se za timto ucelem rika karavanieri.

Mimo osobni prepravy jsou take pouzivani k preprave zbozi, k cemuz nektera mesta (dobre je to videt napr. u Gnisisu a Molag Maru) zbudovala specialni vzdusna mola pro nakladku a vykladku zbozi.

Zatimco vysusene pozustatky Silt Strideru jsou k videni v ruznych castech Ashlandu, neni nic znamo o jejich zvycich co se tyce jejich zivota v divoke prirode.

Nejcasteji jsou vyuzivani v jizni a zapadni casti Vvarenfellu, tedy v regionech Ascandskych ostrovu (Ascadian Isles), Zapadni Prurvy (West Gash) a Ashlands. V zavislosti na vzdalenosti poptavane prepravy je nutne zaplatit taxu.

MestoCil
Ald’ruhnBalmora, Gnisis, Khuul, Maar Gan
BalmoraAld’ruhn, Seyda Neen, Suran, Vivec
GnisisAld’ruhn, Khuul, Maar Gan, Seyda Neen
KhuulAld’ruhn, Gnisis, Maar Gan
Maar GanAld’ruhn, Gnisis, Khuul
Molag MarSuran, Vivec
Seyda NeenBalmora, Gnisis, Suran, Vivec
SuranBalmora, Molag Mar, Seyda Neen, Vivec
VivecBalmora, Molag Mar, Seyda Neen, Suran

GONDOLA

Gondolieri jsou k mani pouze ve svatem meste Vivecu, a prepravuji ty z nas, kteri jsme uz unaveni plahocit se po jednotlivych kantonech, a to za lehce premrstene ceny (tak uz to u monopolu chodi). Na jejich hlavach muzete spatrit jedny z nejuzasnejsich klobouku kontinentu. Nejlepsi zpusob jak se k tomuto *#&% klobouku dostat (v originalu je pouzit vyraz „kickass hat“, s tim si nejen neporadil zadny z mych slovniku, zaroven je ale jasne, co tim autor myslel... :o) ) je vyprovokovat jeho nositele aby vas napadl, zabijete ho a je vas. V anglickem originalu dale doporucuji k tomuto pouzit Unarmored nebo Hand-to-hand nebo dobre kouzlo Lightning a Teleport, ale po pravde nevim objektivni duvod (pozn. prekladatele).

Gondoly maji pevne stanovene linky:

MestoCil
ArenaTemple, Telvanni, Foreign Quarter a Hlaalu
TempleArena, Hlaalu, Telvanni
TelvanniArena, Foreign Quarter, Temple
Foreign QuarterArena, Hlaalu, Telvanni
HlaaluArena, Foreign Quarter, Temple

MAGES GUILD

V kazde Mages Guilde najdete specialni portal, ktery obsluhuje clovek (ehm ehm) s velmi vyvinutym Mysticismem a spojenym se svymi kolegy v ostatnich guildach. Za drobny poplatek je ochoten vas transportovat do Mages Guildy kam si jen reknete. Tito Pruvodci (ang. Guild Guides) stoji obvykle u prazdneho mista, na zemi maji nakresleny portal a v nabidce pokecu maji polozku Travel.

Vyse poplatku se odviji od toho, jak vas maji v guilde radi (az na nulu, pozn. prekladatele). Hodno zminky je take to, ze toto je nejrychlejsi zpusob prepravy (spolu s dalsimi dvema nasledujicimi).

Portaly jsou ve vsech Mages Guildach, tzn. v Ald’ruhnu, Balmore, Caldere, Sandrith More a Vivecu.

INTERVENTION SCROLLS

Jedna z prvnich rad, ktere se vam dostane pri hrani Morrowindu od jeho obyvatel, je nosit s sebou par Divine Intervention a Almsilvi Intervention svitku s sebou, kdybyste se dostali do potizi. Tyto svitky vas okamzite po zakouzleni prenesou do bezpeci svatyni Imperial Cultu a kostelu (Tribunal Temple) nejblizsiho mistu, odkud kouzlo pouzijete.

Nejsou to jen svitky ale i kouzelne predmety ci kouzla samotna, jen nezapomente na to, ze u kouzel je potreba urcite mnozstvi Magicka).

Tato kouzla funguji bajecne i pri pretizeni, jdou tedy vyuzit pro prepravu vetsiho mnozstvi koristi nez unese jeden pouhy dobrodruh.

Je dobre se presvedcit o tom, kam saha moc toho ci onoho mesta, kam vas to tedy posle, kdyz pouzijete jedno ci druhe kouzlo.

PROPYLON CHAMBERS

System Propylon chambers byl navrzen tak, aby poskytoval neomezenou moznost prepravy mezi prastarymi Dunmerskymi pevnostmi. A podarilo se, system funguje a vy ho muzete pouzivat.

Kazda Propylon Chamber spojuje dve dalsi pevnosti, a tvori tak propylonsky kruh. Pro prepravu do ktere urcite pevnosti potrebujete propylon index te ktere pevnosti. Indexy jsou rozesety po cele zemi a jsou snadno k prehlednuti. Pokud ovsem nemate seznam jejich lokaci :o).

Muzete nosit vsech deset propylon indexu, nebo pouzijete oficialni plugin od samotne Bethesdy, ktery vam umozni nechat si vytvorit master index (na konci spesl questu), na ktery muzete litat mezi jakoukoli pevnosti a Calderou.

Uz tu chybi jen seznam vsech dunmerskych pevnosti s propylon chambers:

Andasreth
Berandas
Falasmaryon
Falensarano
Hlomaren
Indoranyon
Marandus
Rotheran
Telasero
Valenvaryon

JINE TELEPORTY NEZ OD MAGES GUILDY

Je jeste nekolik naprosto specialnich teleportu. Po instalaci datadisku Tribunal budete napadeni vrahy z Dark Brotherhoodu a pote, co si vezmete z jejich odzivenych tel velmi kvalitni brneni, muzete se vydat do Ebonheartu pokecat s novym NPC jmenem Apelles Matius, ktery vas posle za magem Asciene Rane (je to zena, ale mazka by znelo blbe) a ta vas teleportuje do Mournholdu, hlavnimu to mestu Tribunalu (a zde je jesterka Effe-Tei, ktera to umi nazpatek).

Poznamky prekladatele: kdyz to ma byt vycerpavajici prehled, tak tu chybi dost veci.

  • Predevsim dvojice kouzel Mark (oznaci misto kde zrovna jste) a Recall (vrati vas na misto oznacene kouzlem Mark). Takze z vlastni prebohate zkusenosti muzu doporucit napr. pri plundrovani zakouzlit Mark, posbirat co nejvic (treba i vse), Almalexia/Divine Intervention, vyprazdnit se, pak Recall a muzete plundrovat dal.
  • Na konci datadisku Tribunal dostanete rukavici Barilzar’s Mazed Hand, ktera umi mimo jine teleportovat mezi Vivecem, Mournholdem a Sotha Silem (kde uz je ale jen mrtvola bohyne Almalexie).
  • Po instalaci datadisku Bloodmoon mate moznost odjet lodi z Khuulskych docich na ostrov Bloodmoon (mluvilo se i o mozosti hodne dlouho plavat, nezkousel jsem)




  • E-shop za 15 minut

    Copak to tady mame za potvurku?
    Copak to tady mame za potvurku?
    celkem hlasu: 20855

    Onsi
    Lorkhan
    Alkosh
    Lizard Warrior
    Akatosh
    Jhunal

    Vysledky kvizu

    Nakupujete zbozi pres internetove obchody?
    celkem hlasu: 9851


    Jenom tam, v nasi vecerce jsem nebyl uz roky 955
    Tak pul na pul 3593
    Jenom obcas, vanoce, promoce a tak 2808
    Jednou jsem to zkusil a nechytlo me to 626
    Co? Jaky internety? 1869

    Vysledky anket

    Tricka s potiskem | Kosmetika a parfemy | Zdrava vyziva | Moda a modni trendy 2009 | Seznam stranek
    Powered by Genesis 2| Hosted by BonusWeb | Arena | Daggerfall | Morrowind | Oblivion