vardenfell je velmi, velmi rozlehle misto. Dokonce jeste vetsi nez Cyrodiil. Jsou tu takove mise, jejichz kratka charakteristika je „dojdi z jedne strany mapy na druhy aniz byste na nekoho promluvili“, coz prumernemu hraci zabere hodinu a pul. Nastesti prumerny hrac nema potrebu zrovna takove konverzace a tak muze pouzit jeden z rozlicne skaly dopravnich prostredku na Vvarenfellu (existuje i mapa se vsemi dopravnimi trasami). Racte si povsimnout, ze nemagicke zpusoby prepravy neco trvaji a i kdyz si to mozna neuvedomite, sebere to peknou radku hernich hodin (mozna i dnu), kdyz si udelate vylet Silt Striderem na trase Gnisis – Ald’Ruhn.
Zacneme testovou otazkou. Jak jste se to vlastne dostali na Morrowind?
LODE
Pristavy s nabidkou svezeni jsou temer ve vsech pobreznich mestech na Vvarenfellu. Nabizeji ruzne druhy plavidel, nejbeznejsi je tripalubova lod, ktera vypada jako by ji nekdo vysekal z nejakych olbrimich stromu. Poplatky jsou rozumne, posadka je srdecna a grogu je vzdy dostatek. Lode jsou celkem pochopitelne umisteny pobliz stanovist Silt Strideru, takze prestupovat je snadne.
Lodni dopravu si vychutnate v techto mestech:
Mesto | Cil |
Dagon Fel | Khuul, Sadrith Mora, Tel Aruhn a Tel Mora |
Ebonheart | Hla Oad, Sadrith Mora, Tel Branora, Vivec a na specialni misto kde se ukryvaji mnisi v disidentnim chramu. |
Gnaar Mok | Hla Oad, Khuul |
Hla Oad | Ebonheart, Khuul, Molag Mar, Vivec |
Khuul | Dafon Fel, Gnaar Mok |
Molag Mar | Hla Oad, Sadrith Mora, Tel Branora, Vivec |
Sadrith Mora | Ebonhart, Dagon Fel, Molag Mar, Tel Aruhn, Tel Mora |
Tel Aruhn | Dagon Fel, Sadrith Mora, Tel Mora, Vos |
Tel Branora | Ebonhart, Molag Mar, Vivec |
Tel Mora | Dagon Fel, Sadrith Mora, Tel Aruhn, Vos |
Vivec | Ebonhart, Hla Oad, Molag Mar, Tel Branora |
Vos | Sadrith Mora (jen tam), Tel Aruhn, Tel Mora |
SILT STRIDER
Obrovsky hmyz, domestikovany Silt Strider, je pouzivan primarne jako dopravni prostredek mezi mesty, rozesetymi po celem Vvarenfellu. Vzhledem k absenci jakehokoli mista vhodneho pro usazeni pasazeru, maji na svem hrbete dotvoreny cestovni oddil, ve kterem se prepravuji jak lidi tak jejich zavazadla. Silt Strideri jsou ovladani „ridici“, kterym se za timto ucelem rika karavanieri.
Mimo osobni prepravy jsou take pouzivani k preprave zbozi, k cemuz nektera mesta (dobre je to videt napr. u Gnisisu a Molag Maru) zbudovala specialni vzdusna mola pro nakladku a vykladku zbozi.
Zatimco vysusene pozustatky Silt Strideru jsou k videni v ruznych castech Ashlandu, neni nic znamo o jejich zvycich co se tyce jejich zivota v divoke prirode.
Nejcasteji jsou vyuzivani v jizni a zapadni casti Vvarenfellu, tedy v regionech Ascandskych ostrovu (Ascadian Isles), Zapadni Prurvy (West Gash) a Ashlands. V zavislosti na vzdalenosti poptavane prepravy je nutne zaplatit taxu.
Mesto | Cil |
Ald’ruhn | Balmora, Gnisis, Khuul, Maar Gan |
Balmora | Ald’ruhn, Seyda Neen, Suran, Vivec |
Gnisis | Ald’ruhn, Khuul, Maar Gan, Seyda Neen |
Khuul | Ald’ruhn, Gnisis, Maar Gan |
Maar Gan | Ald’ruhn, Gnisis, Khuul |
Molag Mar | Suran, Vivec |
Seyda Neen | Balmora, Gnisis, Suran, Vivec |
Suran | Balmora, Molag Mar, Seyda Neen, Vivec |
Vivec | Balmora, Molag Mar, Seyda Neen, Suran |
GONDOLA
Gondolieri jsou k mani pouze ve svatem meste Vivecu, a prepravuji ty z nas, kteri jsme uz unaveni plahocit se po jednotlivych kantonech, a to za lehce premrstene ceny (tak uz to u monopolu chodi). Na jejich hlavach muzete spatrit jedny z nejuzasnejsich klobouku kontinentu. Nejlepsi zpusob jak se k tomuto *#&% klobouku dostat (v originalu je pouzit vyraz „kickass hat“, s tim si nejen neporadil zadny z mych slovniku, zaroven je ale jasne, co tim autor myslel... :o) ) je vyprovokovat jeho nositele aby vas napadl, zabijete ho a je vas. V anglickem originalu dale doporucuji k tomuto pouzit Unarmored nebo Hand-to-hand nebo dobre kouzlo Lightning a Teleport, ale po pravde nevim objektivni duvod (pozn. prekladatele).
Gondoly maji pevne stanovene linky:
Mesto | Cil |
Arena | Temple, Telvanni, Foreign Quarter a Hlaalu |
Temple | Arena, Hlaalu, Telvanni |
Telvanni | Arena, Foreign Quarter, Temple |
Foreign Quarter | Arena, Hlaalu, Telvanni |
Hlaalu | Arena, Foreign Quarter, Temple |
MAGES GUILD
V kazde Mages Guilde najdete specialni portal, ktery obsluhuje clovek (ehm ehm) s velmi vyvinutym Mysticismem a spojenym se svymi kolegy v ostatnich guildach. Za drobny poplatek je ochoten vas transportovat do Mages Guildy kam si jen reknete. Tito Pruvodci (ang. Guild Guides) stoji obvykle u prazdneho mista, na zemi maji nakresleny portal a v nabidce pokecu maji polozku Travel.
Vyse poplatku se odviji od toho, jak vas maji v guilde radi (az na nulu, pozn. prekladatele). Hodno zminky je take to, ze toto je nejrychlejsi zpusob prepravy (spolu s dalsimi dvema nasledujicimi).
Portaly jsou ve vsech Mages Guildach, tzn. v Ald’ruhnu, Balmore, Caldere, Sandrith More a Vivecu.
INTERVENTION SCROLLS
Jedna z prvnich rad, ktere se vam dostane pri hrani Morrowindu od jeho obyvatel, je nosit s sebou par Divine Intervention a Almsilvi Intervention svitku s sebou, kdybyste se dostali do potizi. Tyto svitky vas okamzite po zakouzleni prenesou do bezpeci svatyni Imperial Cultu a kostelu (Tribunal Temple) nejblizsiho mistu, odkud kouzlo pouzijete.
Nejsou to jen svitky ale i kouzelne predmety ci kouzla samotna, jen nezapomente na to, ze u kouzel je potreba urcite mnozstvi Magicka).
Tato kouzla funguji bajecne i pri pretizeni, jdou tedy vyuzit pro prepravu vetsiho mnozstvi koristi nez unese jeden pouhy dobrodruh.
Je dobre se presvedcit o tom, kam saha moc toho ci onoho mesta, kam vas to tedy posle, kdyz pouzijete jedno ci druhe kouzlo.
PROPYLON CHAMBERS
System Propylon chambers byl navrzen tak, aby poskytoval neomezenou moznost prepravy mezi prastarymi Dunmerskymi pevnostmi. A podarilo se, system funguje a vy ho muzete pouzivat.
Kazda Propylon Chamber spojuje dve dalsi pevnosti, a tvori tak propylonsky kruh. Pro prepravu do ktere urcite pevnosti potrebujete propylon index te ktere pevnosti. Indexy jsou rozesety po cele zemi a jsou snadno k prehlednuti. Pokud ovsem nemate seznam jejich lokaci :o).
Muzete nosit vsech deset propylon indexu, nebo pouzijete oficialni plugin od samotne Bethesdy, ktery vam umozni nechat si vytvorit master index (na konci spesl questu), na ktery muzete litat mezi jakoukoli pevnosti a Calderou.
Uz tu chybi jen seznam vsech dunmerskych pevnosti s propylon chambers:
Andasreth
Berandas
Falasmaryon
Falensarano
Hlomaren
Indoranyon
Marandus
Rotheran
Telasero
Valenvaryon
JINE TELEPORTY NEZ OD MAGES GUILDY
Je jeste nekolik naprosto specialnich teleportu. Po instalaci datadisku Tribunal budete napadeni vrahy z Dark Brotherhoodu a pote, co si vezmete z jejich odzivenych tel velmi kvalitni brneni, muzete se vydat do Ebonheartu pokecat s novym NPC jmenem Apelles Matius, ktery vas posle za magem Asciene Rane (je to zena, ale mazka by znelo blbe) a ta vas teleportuje do Mournholdu, hlavnimu to mestu Tribunalu (a zde je jesterka Effe-Tei, ktera to umi nazpatek).
Poznamky prekladatele: kdyz to ma byt vycerpavajici prehled, tak tu chybi dost veci.
Predevsim dvojice kouzel Mark (oznaci misto kde zrovna jste) a Recall (vrati vas na misto oznacene kouzlem Mark). Takze z vlastni prebohate zkusenosti muzu doporucit napr. pri plundrovani zakouzlit Mark, posbirat co nejvic (treba i vse), Almalexia/Divine Intervention, vyprazdnit se, pak Recall a muzete plundrovat dal.
Na konci datadisku Tribunal dostanete rukavici Barilzar’s Mazed Hand, ktera umi mimo jine teleportovat mezi Vivecem, Mournholdem a Sotha Silem (kde uz je ale jen mrtvola bohyne Almalexie).
Po instalaci datadisku Bloodmoon mate moznost odjet lodi z Khuulskych docich na ostrov Bloodmoon (mluvilo se i o mozosti hodne dlouho plavat, nezkousel jsem)
|