ch ano, boj je samozrejme velmi podstatnou casti Morrowindu. At uz jste barbar, mag, poutnik nebo zlodej, je velmi pravdepodobne, ze se do boje drive ci pozdeji dostanete, ci spise stejne jako v nasem pripade bude boj tou nejoblibenejsi a nejvyhledavanejsi casti hry.
Prvni veci, o ktere musi mit kazdy valecnik dokonale jasno, je stav jeho vyzbroje, mira jeho unavy a mnozstvi hojivych elixiru v jeho kapse. Pokud je vase zbran ve spatne kondici, jeji ucinnost se DRASTICKY snizuje a podobnym prerodem prochazi i schopnost vasi postavy uspesne bojovat v pripade, ze je unavena (Fatigue).
TIP: Bojujete-li s magem ci s jinou kouzly obdarenou postavou, pamatujte, ze jeji zasoby magie jsou vycerpatelne, stejne jako vase a vsech dalsich charakteru v Morrowindu. Pokud jde o nebezpecneho protivnika, nepoustejte se ihned do primeho, otevreneho boje a radeji si zahrajte na kocku a mys. Najdete si vhodny predmet, za ktery se da skryt a v intervalech zpoza nej vychazejte tak, aby vas vas protivnik mohl zasahnout. Vyckejte do chvile, kdy kouzlo takrka opusti jeho ruce, a obratne se opet skryjte. Kouzelnik prijde o cast svych zasob "magicka", coz po dostatecnem opakovani teto taktiky obvykle vede k jeho vycerpani a neslavne smrti pod vasim palcatem.
Ac to tak nevypada, doporucujeme mit volbu "Best Attack" (k nalezeni v "Options" menu) radeji zaskrtnutou. Jen v malo pripadech totiz nebude "nejlepsi utok" tim opravdu nejlepsim a pobihani, ktere jistojiste bude provazet vase pokusy o vypady, seky a udery, vasi postavu (obzvlast za behu) zbytecne vysiluje.
Pokud pouzivate luk, vzdy napinejte tetivu az k prasknuti. Slaby utok lukem je prakticky k nicemu. I kdyz z pocatku si budete pripadat velmi slabi, postupem casu zjistite, ze luk je zajimavou volbou, castecne i proto, ze do nej neni mozne zaklinat kouzla, tudiz jeho pritomnost ve hre musela byt vybalancovana i bez tohoto prispevku.
|