Morrowind.valkovic.cz - neoficialni ceska fansite
Morrowind.valkovic.cz
Uvod
Tvorba Postavy
Vyber Rasy
Vyber Povolani
Skilly & Vlastnosti
Znameni
Artefakty
Alchymie
Bestiar
Bohove
Boj
Brneni
Daedry
Doprava
Frakce
Guildy
Herbar
Historie
Kradeni
Magie
Nestvury
Obchod & Penize
Ocarovavani
Otroci
Pismo & Jazyk
Upiri
Vlkodlaci
Treneri
Zajimavosti Morrowindu
Zbrane
Hlavni Linie
Rod Hlaalu
Rod Redoran
Rod Telvani
Cech Bojovniku
Cech Magu
Cech Zlodeju
Cisarska Legie
Cisarsky Kult
Cisarsky Chram
Morag Tong
Daedricke Svatyne
Upiri
Ostatni
Tribunal - Pribeh
Tribunal - Ostatni
Bloodmoon - Pribeh
Bloodmoon - E.E.C.
Uvod
Tvorba Pluginu
Scripty
Tutorial
Forum
Navstevni Kniha
Pluginy
Mapy
Galerie
Wallpapery
Ruzne
Arena Hrdinu
Povidky
Cheaty
Cestina
FAQ
The Elder Scrolls
Utajene Lokace
Archiv Novinek
Odkazy
Autori

Nase ikonka:
TES III: Morrowind

DAEDRY


a toto slovo narazite pri hrani jakekoliv hry ze serie TES pomerne casto - drive nebo pozdeji pri prochazkach divocinou dojdete k daedric shrine (daedricke svatyni) nebo se vam do rukou dostane daedricka zbran nebo brneni. Zminky o daedrach jsou i v nekterych knihach a ve mestech na domech povlavaji transparenty, popsane napisy v daedrickem pismu. Kdyby vas cirou nahodou zajimalo, co to ty Daedra vlastne jsou, tady se to doctete.

(Slovo "daedry" je v podstate gramaticky nesmysl; samo slovo "daedra" je totiz plural, tedy mnozne cislo, jednotne cislo spravne zni "daedroth". Cestina se sice takovemu nezvyklemu sklonovani brani, nicmene abych predesla zmatkum a vznikani ruznych komickych zpotvorenin, pridrzim se spravnych tvaru. Nenechte se tim ovsem zbytecne znervoznovat a klidne dal mluvte, jak vam zobak narostl :) )

V nekterych castech Tamrielu nazyvaji Daedra demony, zrejme proto, ze je mezi nimi jista podobnost - maji ruzne nadprirozene schopnosti, s lidskymi neprateli se prilis neparou a nektere z nich maji ctyri ruce, zelenou kuzi nebo vypadaji jako hmyz, kterezto vlastnosti byvaji mnoha demonum vlastni. Ve skutecnosti maji Daedra mnohem blize k bohum, v podstate jsou to blizci pribuzni - kdysi davno se totiz stretlo svetlo (Anu) s temnotou (Padomay) a z jejich krve (neptejte se me, jak muze svetlo a tma krvacet, proste to tak bylo) vznikly hvezdy, Daedra a Aedra. Mezi Aedra patril mimo jine znamy potizista Lorkhan, ktery lsti primel ostatni stvorit smrtelny svet; diky tomu skoro vsichni Aedra prisli o svoji moc a vymreli. Zbytek jsou dnesni bohove (ti, ktere uctiva Imperial Eight Divine Cult). Daedra se napalit nenechali a proto se dodnes tesi dobremu zdravi; jejich kralovstvim je Oblivion (Zapomneni), odkud si cas od casu udelaji vylet do sveta smrtelniku a zamichaji se tu do nejake vice ci mene dulezite zalezitosti. Jsou nesmrtelni, lze pouze "zabit" jejich smrtelnou podobu, ve ktere se prochazeji po svete a tim je zahnat zpet do Zapomeni.
Zapomneni je udajne rozdelene na 16 "panstvi", pricemz kazdemu vladne jeden Daedroth. Daedra se nedaji rozdelit na zle a dobre, ovsem nektere prece jen bavi spis niceni nez tvoriva prace. Ostatne, u nekterych neni ani jiste, jestli je to spis muz ci zena :)
V TES: Morrowind se se vsemi Daedra nesetkate a krome Azury s nimi ani nebudete moc komunikovat (je tu par questu, ktere dostanete v daedrickych svatynich); kdo hral TES: Daggerfall, jiste si vzpomina, ze bylo mozne vsechny Daedra vlastnorucne vyvolat. Byla to velice draha zalezitost, ale stalo to za to, protoze Daedra rozdavali questy a odmeny za jejich splneni skutecne staly za to.

Daedra - seznam

Azura - take se ji rika Kralovna nocni oblohy. Presto je vladkyni usvitu a soumraku, tedy obdobi mezi dnem a noci. V deji TES: Morrowind hraje velmi dulezitou roli - prakticky nad vami celou dobu drzi ochrannou ruku a vzdycky, kdyz vase putovani dospeje do klicoveho bodu, zjevi se a popostrci vas o kousek dal. Jejim artefaktem je Azura's Star (Azurina hvezda), soulgem, ktery je mozne pouzit opakovane.

Boethiah - specializuje se na podvody, konspirace, vrazdy, zrady, puce a dalsi roztomile zlociny. Proto ji uctivaji bratrstva, zabyvajici se timto druhem "obchodu", napriklad Morag Tong. Jejimi artefakty jsou Ebony Mail, vyborne lehke brneni, ktere chrani pred magickymi utoky (sama bohyne rozhoduje, komu Ebony Mail sveri a na jak dlouho); a Goldbrand, kouzelny mec, ktery pry vykovali draci kovari ze severu a venovali ho rytiri, ktery je mel chranit. Nakonec se mec ztratil a ceka na hrdinu, ktery pro Boethiah udela dostatecne velkou laskavost, aby si ho zaslouzil.

Clavicus Vile - neco jako nas dabel - kdyz bazite po moci nebo splneni svych prani, vyvolate Clavica, upisete se mu a je to. Nemusite mu ovsem davat svou dusi, je to spis tak trochu a la mafie - ty mne, ja tobe. Coz nemusi byt nutne lepsi nez duse v pekle :-) Jeho artefaktem je Masque of Clavicus Vile, krasna daedricka helma, ktera svemu nositeli notne pridava na sarmu. Okolnosti jejiho vzniku jsou pomerne zajimave - Clavicus Vile ji dal jedne slechticne jmenem Avalea, ktera byla jeste jako dite zohavena zavistivou sluzkou. Avalea sice pod maskou nezkrasnela, ale nikdo uz si toho nevsimal. Brzy se vdala za vazeneho barona a otehotnela, jenze do roka a do dne po svatbe se vratil Clavicus Vile a vzal si masku zpatky. Baron byl zrejme nafuka a hajzlik, protoze Avaleu okamzite vyhodil z domu. Nanestesti pro nej se Avaleina dcera stala bojovnici a po jedenadvaceti letech se vratila a zabila ho. Tak tak, opoustet tehotne manzelky, to se zkratka nedela...

Hermaeus Mora - v Morrowindu se s nim (nebo s ni - tezko rict, je to takovy zvlastni zeleny rosolovity tvor s chapadelky) nesetkate. Jeho sferou je vedeni, pamet a cteni budoucnosti i minulosti z hvezd. Muzete z nej vyloudit artefakt Oghma Infinium, ktery budou hraci Areny a Daggerfallu dobre znat - je to tlusta kniha, po jejimz precteni jste najednou o hodne moudrejsi a zkusenejsi. V praxi se to projevilo tak, ze jste dostali 50 bodu, ktere jste si mohli rozdelit mezi dovednosti.

Hircine - neco jako buh lovu; obraceji se na nej lovci (vcetne lovcu lidi). Nekteri "krizenci" (Khajiiti, Argoniani) ho povazuji za sveho patrona. Strezi dva zajimave artefakty: Cuirass of the Savior's Hide, velmi zajimavy lehky kyrys s vysokym obrannym cislem a mocnymi ochrannymi kouzly; a Hircine's Ring, ktery dava svemu nositeli vlastnosti vlkodlaka.

Malacath - patron vyvrzencu ze spolecnosti. Patri mu cele tri artefakty. Prvni je kladivo Volendrung, ktere vyrobili kdysi davno Dwemeri. Je na nem uzdravovaci kouzlo a take umi paralyzovat nepratele. Scourge je kouzelny palcat, ze ktereho pri pouziti vyskoci dremora a scamp. Tretim artefaktem je helma Helm of Oreyn Bearclaw; Oreyn Bearclaw je legendarni hrdina lesnich elfu, ktery vykonal spoustu hrdinskych skutku a nakonec zemrel na jakousi zaludnou chripku. Helma dosti vyrazne podporuje mrstnost a odolnost.

Mehrunes Dagon - obavany daedroth, ctyrruky a tezce ozbrojeny obr, ktereho zajima destrukce, revoluce, velke zmeny, zkratka podobne ambiciozni podniky. Patri mu dva artefakty. Tim prvnim je Mehrunes' Razor, ebonitova dyka, ktera pri utoku rozlepta nepritelovo brneni a otravi ho silnym jedem. Druhy je "tezsi tonaz" a tudiz je zajimavejsi pro silnejsi valecniky - Daedric Crescent. Je to velmi vzacna zbran se dvema cepelemi, zahnutymi do tvaru pulmesice; kdyz armada priser, vedena Mehrunem Dagonem, zautocila na Battlespire, byla vyzbrojena prave crescenty. Po porazce priser byly vsechny crescenty zniceny a jejich vlastnictvi a pouzivani v celem Tamrielu zakazano.

Mephala - daedroth spise neurciteho pohlavi, ale s nejvyssi pravdepodobnosti zena; vypada tak trochu jako pavouk a take se ji tak nekdy rika; o jeji sfere pusobnosti se nic nevi, protoze se do zalezitosti smrtelniku plete zrejme jen podle momentalni nalady. Jejim artefaktem je Ebony Blade, ebonitova katana, ktera pri utoku vysava z nepritele zivot a preposila ho utocnikovi, proto se ji take nekdy rika Vampire. Krome tohoto artefaktu existuje 27 amuletu, opasku, prstenu a dalsi bizuterie, do nichz jsou vetkana ci jinak zapracovana kouzelna vlakna, utkana Mephalou; artefakty byly vyrobeny s pomoci Sanguine a podle toho se take jmenuji. (Napr. Belt of Sanguine Fleetness.)

Meridia - o te se toho take moc nevi. Je spojovana s zivotni energii zivych bytosti. Jejim artefaktem je Ring of Khajiit, prsten, ktery kdysi davno proslavil legendarni zlodej Rajhin. Kdyz totiz prsten pouzijete, stanete se castecne neviditelnymi a budete take rychlejsi.

Molag Bal - rohaty, zeleny a obavany. Zajima se o duse smrtelniku a ziskava je tak, ze mezi lidi zaseva svary. Zatimco se vsichni perou, Molag Bal se smeje a sklizi. Je take patronem upiru. Jeho artefaktem je upiri Mace of Molag Bal, jednorucni palcat, ktery odsava nepriteli manu a silu.

Namira - vladkyne temnot - a tim se nemysli tma, ale takove ty pradavne temnoty, plne stinu a duchu, do kterych normalni smrtelnik radeji nestrka nos. Je take spojovana s pavouky, slimaky a ruznym hmyzem, tedy vecmi, vzbuzujicimi odpor. Jejim artefaktem je Ring of Namira, ktery odrazi utoky nepratel - rany, ktere schytate vy, schyta i nepritel. Na zvirata to nepusobi vubec, na lidi a prisery ano, na nemrtvaky dokonce dvojite.

Nocturnal - jak uz jeji jmeno napovida, tohle je ta prava Kralovna noci. Jejim artefaktem je Skeleton's Key, klic, ktery pasuje do vsech zamku; smi se ovsem pouzit jen jednou denne a jen na nemagicky zamcene dvere.

Peryite - zeleny drak, ktery dohlizi na poradek v Zapomneni. Jeho artefaktem je Spell Breaker, velmi prastary stit, ktery chrani pred kouzly (ne ovsem permanentne).

Sanguine - jestli ma buh vasne, pozitku, rozkose a dobreho jidla Bakchus segru, pak je ji Sanguine. Jeji zajmy jsou totiz uplne stejne. Lze od ni ziskat artefakt Sanguine Rose, ze ktere lze vyvolat potvoru na pomoc v boji. Za kazdou potvoru odpadne jeden okvetni platek a kdyz opadaji vsechny, jsou sily ruze vycerpany. V Zapomneni potom vyroste nova ruze, kterou Sanguine muze venovat dalsimu hrdinovi.

Sheogorath - "sileny buh". Jeho zajmy a motivy nelze nijak odhadnout. Strezi dva artefakty: Wabbajack, hul, ktera nepritele promeni v jinou priseru - od krysy po temer nesmrtelneho liche. Vlastnik hole ovsem nemuze vysledek nijak ovlivnit. Druhym artefaktem je Spear of Bitter Mercy, ktera pri napadeni veze Battlespire pomohla jejimu osvoboditeli porazit Mehruna Dagona.

Vaernima - pani snu a nocnich mur. Kdyz narazite na zle znameni, narazili jste na vzkaz od Vaernimy. Vlastni opravdu roztomily artefakt, cernou lebku Skull of Corruption. Pouzijete-li lebku na nepritele, vznikne jeho klon, ktery na nej okamzite zautoci.

Slabsi Daedra

Daedra maji ve zvyku chodit do sveta smrtelniku vetsinou v doprovodu vetsi ci mensi party priserek. Nektere z nich se poflakuji kolem daedrickych svatyni, pripadne hlidaji vevnitr. Je jich vic druhu, pricemz nekteri Daedra preferuji ve sve armade jen urcity druh.
Slabsi daedra lze rozdelit podle tuhosti nebo podle inteligence. Zatimco nektere jsou spis zviratka, jine se vyznacuji chovanim takrka lidskym; muzete potkat napriklad dremoru, ktera ma jmeno a bude se s vami normalne bavit.
Slabsi daedra se - tusim, ze bez vyjimky - nedaji zabit normalnimi zbranemi, musite mit alespon stribrne nebo pouzit vhodna kouzla.

Atronach - elementalove. Jsou jich tri poddruhy - ohnivy (Flame), vodni (Frost) a vzdusno-zemni (Storm). V pripade potreby jsou schopni komunikace a daji se pouzit pro jednoduche ukoly.
Clannfear - krokodylovita a uplne vypatlana prisera. Zobak a zuby nema kvuli vykecavani, ale proto, aby ho zatala do nejblizsiho dobrodruha. Clannfearove jsou oblibenymi "sluhy" Mehruna Dagona.
Daedroth - v tomto pripade je "daedroth" oznacenim celkem nebezpecne, dvounohe, krokodylovite potvory. Regeneruje a kouzli. Daedrothy ma ve sve armade Molag Bal.
Dremora - obavana prisera, oplechovana virtualnim daedrickym brnenim. Dremory pouzivaji ebonitove a daedricke zbrane, ktere jim lze po zabiti sebrat. Jsou takrka lidske, takze s nimi lze - pokud nebazi po vasi krvi - i komunikovat. Dremory pouziva obvykle Mehrunes Dagon.
Golden Saint - zlate svate patri mezi inteligentnejsi slabsi daedra. Jejich vyhledavani nelze nez doporucit, nebot jejich duse jsou pro ocarovavani predmetu hotovy poklad. Zlate svate jsou oblibenkyne Sheogoratha.
Hunger - prapodivna, bleda, dvounoha prisera. Umi kouzlit a neni to nic pro zacatecnika. Hungery pouziva obvykle Boethiah.
Ogrim - velci a, s prominutim, uplne blbi obri. Regeneruji a jsou odolni proti normalnim zbranim, nastesti neumeji kouzlit a jsou pomerne pomali. Oblibene prisery Malacatha.
Scamp - usati skreti s velmi mizivou inteligenci. Vetsinou jsou schopni maximalne dohodnout se a zautocit v parte (a pak jsou pomerne nebezpecni). Cas od casu se vylihne scamp, ktery je schopny naucit se jakz takz zit mezi lidmi - jeden takovy je v Caldere, jmenuje se Creeper a zivi se jako obchodnik. Scampy obvykle pouziva Mehrunes Dagon.
Winged Twilight - prumerne chytre, harpyji podobne priserky. Oblibenkyne Azury.

Daedricke pismo

lovek si takovych detailu vetsinou nevsimne, dokud mu je nekdo nestrci pod nos. Az se budete zase prochazet po Vvardenfellu, venujte pozornost vyvesnim stitum, praporum a transparentum; krome obrazku se na nich casto vyskytuji napisy v podivnych klikyhacich. To je daedricke pismo (taky se tomu rika "runy", coz je ovsem spatne - runy se nepisi na papir, ale tesaji do kamene, takze nemaji zadne obliny a jsou velmi jednoduche). Milovnici tajnych pisem a lusteni napisu mohou zajasat, nebot neexistuje zadna "daedrictina" - jen pismo je jine, jinak je vsechno napsano hezky v jazyce Dunmeru, ktery je shodou okolnosti navlas stejny jako anglictina; takze s trochou namahy a abecedou (kterou vidite o neco niz) v ruce vsechno v pohode prectete.

Daedricke pismo se poprve objevilo ve hre The Elder Scrolls Legends: Battlespire, kde plnilo celkem dulezitou ulohu. Mihlo se i v The Elder Scrolls Adventures: Redguard a je i v TES: Morrowind, kde zadnou vyznamnou roli nehraje, patri "jen" mezi detaily, dovadejici uz tak genialni hru k dokonalosti.

A ted si dame par prikladu. Nasledujici napisy jsem "nalovila" ve Vivecu a sama jsem byla zvedava, co z nich vyleze:

Tento napis sestava ze tri slov. Vsimnete si (i na dalsich prikladech), ze pisari skladaji pismena tak, aby nejen sla spravne za sebou (cte se, jak jsme zvykli - zleva doprava a seshora dolu), ale aby take vysledek hezky vypadal. Napsat pekny napis tedy vyzaduje i trochu toho vytvarneho citeni - v tom se psani daedrickym pismem podoba cinske kaligrafii.

FAITH IS LAW - vira je zakon. Nevim, jestli je to ordinatorske heslo, ale rozhodne to tak zni :)

Na tenhle jsem se tesila - fesacky ordinator a tri pismena:

STO - vyznam pismen mi neni znam. Zrejme pujde o zkratku ordinatorske organizace, neco jako Saint Temple Ordinators. Kdyby vas nekoho neco napadlo, dejte vedet.

Dalsi strucny napis. Visi vedle Areny, neni tedy nijak prekvapive, ze na nem stoji:

ARENA V - co ovsem znamena to V, to nevim. Napadlo me, ze by to mohlo byt cislo 5, ale ze by v Morrowindu pouzivali rimske cislice?

Tady mame zase neco trosicku delsiho. Vsimnete si pismene C (velky znak vlevo nahore); jeho tvar ho primo predurcuje k tomu, aby "objimalo" jine znaky a pisari ho tak take s oblibou pouzivaji. V tomto pripade je do C vepsano cele slovo, ktere k nemu nepatri. Do slova, zacinajiciho na C, patri pouze pismena vypsana vpravo od nej.
Krom toho si muzete vsimnout jeste jednoho fenomenu - zrcadleni pismen. Jmenovite jsou to dve P ve slove "happy" a H ve slove "hours". V prvnim pripade jsou pismena vedle sebe, v druhem pod sebou. Obracenim druheho P a spodniho H pisar dosahl zvyseni estetickeho dojmu - dve P spolu tvori pohledny obrazec; obe H jsou pomerne velka a kdyby byla obracena na tutez stranu, pusobilo by to podobne trapne jako rym typu "holinka / ta linka". Obycejnemu smrtelnikovi by to nejspis ani neprislo, ale pred kolegy kaligrafy by se tvurce napisu spolecensky znemoznil.

COUNT ONLY HAPPY HOURS - pocitej jen stastne hodiny nebo jen stastne hodiny se pocitaji - moudre prislovi, nabadajici k radosti ze zivota. Domnivam se, ze bylo vice nez rozumne povesit mezi vsechna ta duchovni moudra neco takoveho :)

Nektere transparenty, napriklad tento, nejsou moc dobre citelne. Az se s necim takovym setkate, nezapomente, ze nektera pismena jsou si podobna jako vejce vejci - napriklad D a K. Nebudete pak muset tak dlouho premyslet, co to ksakru znamena "chilk" :)
Jinak se podivejte, jak pekne vyuzil pisar nase stare zname C.

NO CHILD HAS SINNER HEART - zadne dite nema srdce hrisnika. Cili neco o tom, ze deti jsou nevinne, prenesene ("child" muze byt dite jako takove i dite v duchovnim slova smyslu - jako ze vsichni jsme deti bozi, znate to) ze my vsichni nejsme od prirody zkazeni. (Kazime se az potom :) )

To nejdelsi na konec. Na prvni pohled obsahuje napis sest slov. Bylo by teoreticky mozne cist shora dolu a postupovat doleva, nebo naopak - zleva doprava a postupovat shora dolu. Podle vytvarneho reseni je jasne, ze pujde o druhy pripad.

SPEAK NONE BUT GOOD OF GODS - o bozich jen dobre. Jiste, mohli by se nastvat!

WALK IN THE PRESENCE OF YOUR LORDS - kracej v pritomnosti svych panu. Anglictinari pochopi original snaze nez neznali z kostrbateho prekladu. Kdybych to mela prelozit mene presne a mene kostrbate, bylo by to neco jako "uzivej si toho, jak chodis po zemskem povrchu a vsude kolem sebe muzes citit pritomnost nasich ctenych bohu (clenu Tribunalu)". Co byste taky cekali ve meste, kde bydli jeho bozstvo Vivec?

LEARN BY SERVING - uc se sluzbou. Neboli, sluz ostatnim a pritom davej pozor, co se kolem tebe deje a ber si z toho ponauceni. Proti tomu nelze mnoho namitat, pokud jeden zrovna neni mag a nechce si delat vsechno po svem.

AVS IN ? HOUR - to treti slovo jsem nejak nepochopila, nebot posledni pismeno je silne necitelne a ani kdyz si tam dosadite vsechny pravdepodobne moznosti, nedostanete nic, co by davalo smysl. Mozna je tam "ever", mozna "even", nebo tam melo byt "every", kazdopadne AVS jsou inicialy Almalexie, Viveca a Sothy Sila, trojice bohu, kteri dohromady tvori Tribunal. Neni tezke si domyslet, ze transparent nabada, abychom Tribunal ani na chvili nepousteli z hlavy.

COMFORT IS GIVEN JUSTICE TAKEN - volne prelozeno: dostane se vam utechy i spravedlnosti. Tribunal je vsemocny. Amen.

Tento napis visi ve vstupni brane do Gnisisu a stoji na nem, ze THE THRICE SEALED HOUSE WITHSTANDS THE STORM - natrikrat zamceny dum bouri vydrzi. Po vyznamu (urcite tam bude nejaky skryty) patram.

Na zaver slibeny sloup. Urcite nebudete verit, co je na nem napsano: WELCOME. Vitejte v nasem krasnem meste :)

Pred nekterymi mesty na Vvardenfellu najdete na tycich povesene transparenty, na kterych je napsane - nebo spis namalovane - jmeno mesta. Vsechny jsou delane stejnym stylem - pocatecni pismena jsou namalovana cervene a zlute (je-li nazev jednoslovny, je zlute posledni pismeno, aby se zavedeny styl neboural), pres ne jsou potom cerne ve dvou sloupcich (opet, u jednoslovnych nazvu se pismena vhodne rozlozi, aby kompozice nebyla rusive linearni) napsana ostatni pismena. Lusteni vyzaduje trochu prace, protoze maliri napisu zachazeji s pismeny velmi volne, ale jakmile ziskate trochu zkusenost, pujde vam to samo.
Na obrazcich jsou, zleva doprava, Tel Mora, Hla Oad, Sadrith Mora, Ald Velothi, Tel Vos, Tel Branora, Gnaar Mok, Khuul a Tel Fyr.




E-shop za 15 minut

Copak to tady mame za potvurku?
Copak to tady mame za potvurku?
celkem hlasu: 20965

Onsi
Lorkhan
Alkosh
Lizard Warrior
Akatosh
Jhunal

Vysledky kvizu

Nakupujete zbozi pres internetove obchody?
celkem hlasu: 9899


Jenom tam, v nasi vecerce jsem nebyl uz roky 961
Tak pul na pul 3609
Jenom obcas, vanoce, promoce a tak 2823
Jednou jsem to zkusil a nechytlo me to 630
Co? Jaky internety? 1876

Vysledky anket

Tricka s potiskem | Kosmetika a parfemy | Zdrava vyziva | Moda a modni trendy 2009 | Seznam stranek
Powered by Genesis 2| Hosted by BonusWeb | Arena | Daggerfall | Morrowind | Oblivion