Morrowind.valkovic.cz - neoficialni ceska fansite
Morrowind.valkovic.cz
Uvod
Tvorba Postavy
Vyber Rasy
Vyber Povolani
Skilly & Vlastnosti
Znameni
Artefakty
Alchymie
Bestiar
Bohove
Boj
Brneni
Daedry
Doprava
Frakce
Guildy
Herbar
Historie
Kradeni
Magie
Nestvury
Obchod & Penize
Ocarovavani
Otroci
Pismo & Jazyk
Upiri
Vlkodlaci
Treneri
Zajimavosti Morrowindu
Zbrane
Hlavni Linie
Rod Hlaalu
Rod Redoran
Rod Telvani
Cech Bojovniku
Cech Magu
Cech Zlodeju
Cisarska Legie
Cisarsky Kult
Cisarsky Chram
Morag Tong
Daedricke Svatyne
Upiri
Ostatni
Tribunal - Pribeh
Tribunal - Ostatni
Bloodmoon - Pribeh
Bloodmoon - E.E.C.
Uvod
Tvorba Pluginu
Scripty
Tutorial
Forum
Navstevni Kniha
Pluginy
Mapy
Galerie
Wallpapery
Ruzne
Arena Hrdinu
Povidky
Cheaty
Cestina
FAQ
The Elder Scrolls
Utajene Lokace
Archiv Novinek
Odkazy
Autori

Nase ikonka:
TES III: Morrowind

MAGIE


Doplnovani many

azdemu jde mana doplnit pomoci lahvicek. Pokud nejste ve znameni Atronach, jde doplnit i spankem a jinak stravenym casem (napr. pri cestovani). Atronach si to vynahrazuje tak, ze ma urcitou nadeji, ze absorbuje manu z kouzel na nej seslanych. To jde vyuzit napriklad tak, ze si vyvolate ducha, nasledne na nej zautocite a manu si nechate doplnit od nej :) Jeste ke spani - menu pro spanek vyvolate stiskem T, spat nemuzete ve meste a jeho okoli, ale muzete si samozrejme najmout pokoj nekde v hospode a tam si odpocinout.

Pro ty, co hrali Daggerfall: pozor, jiz nefunguje automaticke obnoveni vlastnosti po jejim snizeni! Pokud vam nekdo napriklad kouzlem snizi silu, neobnovi se sama do normalu jako v Daggerfallu, ale musite si ji zvysit sami elixirem restore strenght. Toto pravidlo se vztahuje na vsechny dalsi vlastnosti.

Magicke predmety, enchanting, uzitecna kouzla

oznost vyrabet (nebo si nechat vyrobit) magicke predmety je jednou z nejsilnejsich moznosti v cele hre, a dobre pripravena vybava muze nejen suplovat radu jinak dulezitych skillu, ale take udelat z vasi postavy absolutniho supermana. Co budete potrebovat a jak na to?

1) Pripravte si predmet, ktery budete chtit enchantovat. Pokud bude enchantment vyrabet NPC, cena zavisi nejen na pouzitem efektu a jeho sile, ale take na kvalite predmetu. Obecne plati, ze na kvalitni (Exquisite, Extravagant, ...) veci lze seslat vice enchantmentu, nebo jejich silnejsi verze, nez na obycejne predmety. Pokud dobre pocitam, kazda postava muze mit 9 ruznych casti zbroje, zbran, 2 prsteny, amulet a dal kosili, kalhoty, opasek a plast. Vyuzivejte vsechny z nich, a pokud najdete napriklad kvalitni pravy naramenik, nebojte se ho nechat ocarovat. U zbroje a zbrani plati, ze je zbytecne enchantovat mene kvalitni materialy (Steel, Iron, Bonemold, Silver ...) a je lepsi se soustredit na Daedric/Dwemer/Ebony.

2) Sezente si prazdny soul gem. Existuje pet ruzne silnych silnych verzi (Petty, Lesser, Common, Greater a Grand), a daji se bud koupit u nekterych obchodniku nebo vypadavaji z nekterych nestvur (hlavne nemrtvych). Nejlepsi je ale prolezt poradne par paserackych doupat, i ty nejsilnejsi soul gemy se tam bezne povaluji v bednach a sudech.

3) Dal budete potrebovat nejakym zpusobem seslat kouzlo Soul Trap (Mysticism) na potvoru, kterou chcete chytit do gemu. Da se seslat jak primo, tak ze svitku, ale nejjednodussi je mit nejakou rychlou zbran s timhle enchantmentem. Jakmile se kouzlo podari (kolem potvory bude litat fialova aura), musite ji stihnout zabit driv nez kouzlo vyprcha. Duse by se mela presunout do nejslabsiho vhodneho soul gemu (i.e. pokud budete chytat dusi dremory a budete mit v inventory Common, Greater a Grand soul gem, mela by jit do Greater gemu. Pokud budete mit jenom Grand soul gem, chytite ji do tohohle, ackoliv je to plytvani).

4) Mate-li slusny (50++) Enchantment skill, muzete si magicky predmet vyrobit sami pretazenim plneho soul gemu v inventory na vasi postavu (jako kdybyste ho chteli oblect), v opacnem pripade staci zajit s prislusnym soulgemem a predmetem za libovolnym, pokud mozno vam naklonenym Enchanterem.

Prehled uzitecnych enchantmentu: (resp. kouzel, ktere je vhodne mit na magickych vecech)

Mark - slouzi k oznaceni mista, kam se budete vracet pouzitim kouzla Recall. Da se pouzivat dvojim zpusobem - budto nakouzlit jednou ve vasi zakladne (pevnost od jednoho ze tri domu Dunmeru, barak ktery nekde vybydlite nebo plugin, kterym si vytvorite vlastni dum, ...) nebo zakouzlit nekde, kam se budete chtit za chvili vracet (napr. jste v divocine, nejaka mrcha vam snizi silu. Zakouzlite Mark, pomoci Divine Intervention se dostanete k nejblizsi Imperial Shrine, vylecite se a Recallem se vratite zpatky na puvodni misto).

Recall - pokud mate Mark ve sve zakladne, a zaroven je u zakladny nekde po ruce moznost rychleho transportu (guild guide v Mage guilde, broukobus, lode nebo nejaky vlastni teleport v ramci pluginu), da se velmi urychlit plneni questu (i.e. dostanete od nekoho quest, recall, transport do blizkosti mista plneni questu, splnit quest, recall, transport k zadavateli, recall a znovu kolem dokola :) Amuletu s Markem a Recallem budete nachazet celkem tuny, neni potreba je specialne vyrabet.

Divine a ALMSIVI intervention. Obdoba recallu, Divine intervention vas prenese k nejblizsi Imperial shrine, ALMSIVI intervention do nejblizsiho templu. Plati totez co vyse, predmety s temito kouzly budete bezne nachazet a je skoda si vyrabet vlastni.

Restore health - doporucuju nastaveni typu "restore 50 to 50 health for 1 second", nebo naopak regeneracni ala "restore 5 to 5 health for 20 seconds". Predmet s timhle enchantmentem poridite do 10 tisic, nachazet budete vetsinou vyrazne slabsi.
Restore fatigue - nesmirne uzitecne kouzlo - cim plnejsi stamina, tim rychleji se zvysuji vsechny skilly. S prazdnou staminou jste nejen zranitelni, ale take mene uspesni pri pouzivani vsech skillu. Idealni nastaveni je vyleceni cca 200 bodu staminy pri kazdem seslani. Nachazet budete vetsinou slabsi, porizovaci cena u enchantera bude do 10k zlatych.

Light - vyuzijete hlavne v neosvetlenych dungeonech, hodne zavisi na nastaveni gamma korekce a kvalite monitoru. Nachazel jsem vetsinou magicke veci jen se slabym a kratkym Lightem, takze jsem si nechal vyrobit vlastni.

Open - slouzi k otevirani vsech zamku. Doporucuju nastavit silu na maximum (100 to 100). Jedno seslani je pak sice relativne drahe, ale na druhou stranu budete takovy magicky predmet pouzivat jen vyjimecne u nejslozitejsich zamku. Obycejne do sily cca 70 otevrete s Masters lockpickem a Security kolem 30ti ... Porizovaci cena je, pokud si dobre vzpominam, nekde mezi 10 a 20 tisici.

Water Walking - prima utility kouzlo na prozkoumavani ostrovnich oblasti na zapade a severovychode Morrowindu. Jinak pouzitelny i pro rychle presuny pres vodni plochy ve vnitrozemi (napr. cesta Ebonheart <-> Vivec Temple je takhle otazka cca minuty). Water Walking jsem si nechal nakouzlit na kvalitni Ebony stit, nachazel jsem vetsinou magicke veci s velmi kratkou trvanlivosti kouzla.

Chameleon - jak uz jsem psal vyse, tenhle enchantment muze kompletne nahradit skill Sneak. Dulezite je mit u toho kouzla maximalni silu (100%), a na ukradeni cehokoliv by melo stacit 5-10 vterin, po ktere to kouzlo vydrzi. Cena se u 100% Chameleona pohybuje zhruba kolem 3000 zlatych za jednu vterinu.

Levitate - hodi se hlavne v dungeonech a vezich Telvanni, a obcas pri preletu nejakeho strmeho horskeho stitu. Magickych veci s Levitate budete nachazet pomerne dost, vetsinou boty, a jedny unikatni vyborne a dostatecne silne ziskate pri plneni questu pro Oracle v Imperial Cultu.


Soul Gem Cena Monstra
Petty Soul Gem 10 gp  
Lesser Soul Gem 20 gp  

Common Soul Gem

40 gp

Flame Atronach (105), Clanfear (100)

Greater Soul Gem

60 gp

Frost Atronach (138), Storm Atronach (150)

Grand Soul Gem

200 gp

Golden Saint (400, constant effect), Ascended Sleeper (400, constant effect), Daedroth (195), Winged Twilight (300), Dremora Lord (200)

Azura's Star

1 000 000 gp

All souls, reuseable artifact

Popis kouzel:

Conjuration

Turn Undead - zazene nemrtve
Summon creature - vycaruje spolubojovnika z jineho sveta (kostry,daedra lordi, atd.)
Command - ocarovana bytost bojuje za carodeje
Bound item - vycaruje zbroj, ci zbran

Illusion

Invisibility - neviditelnost - pri zautoceni, uziti predmetu ci mluveni atd. mizi
Chameleon - jde o splynuti s okolim. Cim vetsi je vzdalenost, tim vetsi je sance zustat nespatren
Light - svetlo
Sanctuary - zvysuje sanci odolat utoku
Night eye - zvysuje viditelnost v noci
charm - zvysuje oblibenost u dane postavy (vhodne pri obchodovani atd.).
paralyze - znehybni nepritele
silence - nepritel nemuze kouzlit
blind - snizuje utocne hodnoty nepritele
sound - snizuje uspesnost kouzel nepritele
calm humanoid or creature - snizuje tendenci utocit
frenzy humanoid or creature - zvysuje tendenci utocit
demoralize humanoid or creature - zvysuje tendenci utect
rally humanoid or creature - snizuje tendenci utect

Destruction

damage - snizuje hodnoty na ktere utocite (zdravi, unava, sila, inteligence, atd..)
fire damage - utok ohnem
shock damage - utok bleskem
frost damage - utok mrazem
drain - docasne snizuje hodnoty na ktere utocite (zdravi, unava, sila, inteligence, atd..)
poison - zpusobi nepriteli otravu
stunted magicka - cili se neobnovuje magicka behem spani
weakness - snizuje odolnost proti napr. ohni, mrazu, atd.
disintegrate weapon or armor - poskozuje zbran ci brneni

Restoration

cure - odstrani napr. jed, atd.
restore - obnovi zdravi, unavu, ci nejakou vlastnost
fortify attribute - docasne zvysi nejakou vlastnost, atd.
fortify maximum magicka - docasne zveda magicka o Inteligence x sila kouzla
fortify attack bonus - bocasne zveda sanci uspesne zautocit
resist - zveda odolnost proti ohni, jedu, atd..
remove curse - odstrani prokleti

Mysticism

dispel - odstrani magicky efekt z cile (nejde na prokleti atd.)
soul trap - chyta dusi - zaklad pro enchanting
telekinesis - sbirani predmetu, otevirani dveri na dalku
mark - oznaceni mista kam se vratite kouzlem recall
recall - vraci na misto oznacene pomoci mark
divine and almsivi intervention - presune k nejblizsi kapli/chramu
detect - umoznuje najit klice, magicke predmety, monstra, atd.
spell absorbion - pohlceni kouzel - doplnuje se magicka
reflect - odrazi kouzla
absorb - docasne presune atributy, zdravi, nebo treba unavu z cile na carodeje (zdravi, unava, magicka zustava)

Alteration

water breathing - umozni dychat pod vodou
swift swim - zvysi rychlost plavani
water walking - chozeni po hladine
shield - stit
burden - umozni nest vetsi vahu
feather - odlehci naklad
jump - umozni skok na vetsi vzdalenost
slowfall - zpomali pad
levitate - vznaseni
lock - umozni zamknout dvere, bednu, atd
open - odemkne dvere, bednu, atd..




E-shop za 15 minut

Copak to tady mame za potvurku?
Copak to tady mame za potvurku?
celkem hlasu: 20965

Onsi
Lorkhan
Alkosh
Lizard Warrior
Akatosh
Jhunal

Vysledky kvizu

Nakupujete zbozi pres internetove obchody?
celkem hlasu: 9899


Jenom tam, v nasi vecerce jsem nebyl uz roky 961
Tak pul na pul 3609
Jenom obcas, vanoce, promoce a tak 2823
Jednou jsem to zkusil a nechytlo me to 630
Co? Jaky internety? 1876

Vysledky anket

Tricka s potiskem | Kosmetika a parfemy | Zdrava vyziva | Moda a modni trendy 2009 | Seznam stranek
Powered by Genesis 2| Hosted by BonusWeb | Arena | Daggerfall | Morrowind | Oblivion