Doplnovani many
azdemu jde mana doplnit pomoci lahvicek. Pokud nejste ve
znameni Atronach, jde doplnit i spankem a jinak stravenym casem
(napr. pri cestovani). Atronach si to vynahrazuje tak, ze ma
urcitou nadeji, ze absorbuje manu z kouzel na nej seslanych.
To jde vyuzit napriklad tak, ze si vyvolate ducha, nasledne
na nej zautocite a manu si nechate doplnit od nej :) Jeste
ke spani - menu pro spanek vyvolate stiskem T, spat nemuzete
ve meste a jeho okoli, ale muzete si samozrejme najmout
pokoj nekde v hospode a tam si odpocinout.
Pro ty, co hrali Daggerfall: pozor, jiz nefunguje automaticke
obnoveni vlastnosti po jejim snizeni! Pokud vam nekdo napriklad
kouzlem snizi silu, neobnovi se sama do normalu jako v
Daggerfallu, ale musite si ji zvysit sami elixirem restore
strenght. Toto pravidlo se vztahuje na vsechny dalsi
vlastnosti.
Magicke predmety, enchanting, uzitecna kouzla
oznost vyrabet (nebo si nechat vyrobit) magicke predmety
je jednou z nejsilnejsich moznosti v cele hre, a dobre pripravena
vybava muze nejen suplovat radu jinak dulezitych skillu,
ale take udelat z vasi postavy absolutniho supermana. Co
budete potrebovat a jak na to?
1) Pripravte si predmet, ktery budete chtit enchantovat.
Pokud bude enchantment vyrabet NPC, cena zavisi nejen na pouzitem
efektu a jeho sile, ale take na kvalite predmetu. Obecne
plati, ze na kvalitni (Exquisite, Extravagant, ...) veci lze
seslat vice enchantmentu, nebo jejich silnejsi verze, nez
na obycejne predmety. Pokud dobre pocitam, kazda
postava muze mit 9 ruznych casti zbroje, zbran, 2
prsteny, amulet a dal kosili, kalhoty, opasek a plast. Vyuzivejte
vsechny z nich, a pokud najdete napriklad kvalitni pravy naramenik,
nebojte se ho nechat ocarovat. U zbroje a zbrani plati, ze je
zbytecne enchantovat mene kvalitni materialy (Steel, Iron,
Bonemold, Silver ...) a je lepsi se soustredit na Daedric/Dwemer/Ebony.
2) Sezente si prazdny soul gem. Existuje pet ruzne silnych
silnych verzi (Petty, Lesser, Common, Greater a Grand), a daji
se bud koupit u nekterych obchodniku nebo vypadavaji z nekterych
nestvur (hlavne nemrtvych). Nejlepsi je ale prolezt poradne
par paserackych doupat, i ty nejsilnejsi soul gemy se tam
bezne povaluji v bednach a sudech.
3) Dal budete potrebovat nejakym zpusobem seslat kouzlo Soul
Trap (Mysticism) na potvoru, kterou chcete chytit do gemu. Da se
seslat jak primo, tak ze svitku, ale nejjednodussi je mit nejakou
rychlou zbran s timhle enchantmentem. Jakmile se kouzlo podari
(kolem potvory bude litat fialova aura), musite ji stihnout
zabit driv nez kouzlo vyprcha. Duse by se mela presunout
do nejslabsiho vhodneho soul gemu (i.e. pokud budete chytat dusi
dremory a budete mit v inventory Common, Greater a Grand soul
gem, mela by jit do Greater gemu. Pokud budete mit jenom Grand
soul gem, chytite ji do tohohle, ackoliv je to plytvani).
4) Mate-li slusny (50++) Enchantment skill, muzete si magicky
predmet vyrobit sami pretazenim plneho soul gemu v
inventory na vasi postavu (jako kdybyste ho chteli oblect), v
opacnem pripade staci zajit s prislusnym soulgemem a
predmetem za libovolnym, pokud mozno vam naklonenym
Enchanterem.
Prehled uzitecnych enchantmentu: (resp. kouzel, ktere
je vhodne mit na magickych vecech)
Mark - slouzi k oznaceni mista,
kam se budete vracet pouzitim kouzla Recall. Da se pouzivat
dvojim zpusobem - budto nakouzlit jednou ve vasi zakladne
(pevnost od jednoho ze tri domu Dunmeru, barak ktery nekde
vybydlite nebo plugin, kterym si vytvorite vlastni dum,
...) nebo zakouzlit nekde, kam se budete chtit za chvili
vracet (napr. jste v divocine, nejaka mrcha vam snizi silu.
Zakouzlite Mark, pomoci Divine Intervention se dostanete k
nejblizsi Imperial Shrine, vylecite se a Recallem se vratite
zpatky na puvodni misto).
Recall - pokud mate Mark ve sve zakladne,
a zaroven je u zakladny nekde po ruce moznost rychleho
transportu (guild guide v Mage guilde, broukobus, lode nebo nejaky
vlastni teleport v ramci pluginu), da se velmi urychlit plneni
questu (i.e. dostanete od nekoho quest, recall, transport do blizkosti
mista plneni questu, splnit quest, recall, transport k
zadavateli, recall a znovu kolem dokola :) Amuletu s Markem a
Recallem budete nachazet celkem tuny, neni potreba je specialne
vyrabet.
Divine a ALMSIVI intervention. Obdoba
recallu, Divine intervention vas prenese k nejblizsi
Imperial shrine, ALMSIVI intervention do nejblizsiho templu.
Plati totez co vyse, predmety s temito kouzly budete bezne
nachazet a je skoda si vyrabet vlastni.
Restore health - doporucuju nastaveni
typu "restore 50 to 50 health for 1 second", nebo
naopak regeneracni ala "restore 5 to 5 health for 20
seconds". Predmet s timhle enchantmentem poridite do
10 tisic, nachazet budete vetsinou vyrazne slabsi.
Restore fatigue - nesmirne uzitecne kouzlo - cim plnejsi
stamina, tim rychleji se zvysuji vsechny skilly. S prazdnou
staminou jste nejen zranitelni, ale take mene uspesni pri
pouzivani vsech skillu. Idealni nastaveni je vyleceni
cca 200 bodu staminy pri kazdem seslani. Nachazet budete vetsinou
slabsi, porizovaci cena u enchantera bude do 10k zlatych.
Light - vyuzijete hlavne v neosvetlenych
dungeonech, hodne zavisi na nastaveni gamma korekce a kvalite
monitoru. Nachazel jsem vetsinou magicke veci jen se slabym
a kratkym Lightem, takze jsem si nechal vyrobit vlastni.
Open - slouzi k otevirani vsech zamku.
Doporucuju nastavit silu na maximum (100 to 100). Jedno seslani
je pak sice relativne drahe, ale na druhou stranu budete takovy
magicky predmet pouzivat jen vyjimecne u nejslozitejsich
zamku. Obycejne do sily cca 70 otevrete s Masters
lockpickem a Security kolem 30ti ... Porizovaci cena je, pokud
si dobre vzpominam, nekde mezi 10 a 20 tisici.
Water Walking - prima utility kouzlo na
prozkoumavani ostrovnich oblasti na zapade a severovychode
Morrowindu. Jinak pouzitelny i pro rychle presuny pres vodni
plochy ve vnitrozemi (napr. cesta Ebonheart <-> Vivec
Temple je takhle otazka cca minuty). Water Walking jsem si
nechal nakouzlit na kvalitni Ebony stit, nachazel jsem vetsinou
magicke veci s velmi kratkou trvanlivosti kouzla.
Chameleon - jak uz jsem psal vyse,
tenhle enchantment muze kompletne nahradit skill Sneak. Dulezite
je mit u toho kouzla maximalni silu (100%), a na ukradeni cehokoliv
by melo stacit 5-10 vterin, po ktere to kouzlo vydrzi. Cena
se u 100% Chameleona pohybuje zhruba kolem 3000 zlatych za jednu
vterinu.
Levitate - hodi se hlavne v
dungeonech a vezich Telvanni, a obcas pri preletu nejakeho
strmeho horskeho stitu. Magickych veci s Levitate budete
nachazet pomerne dost, vetsinou boty, a jedny unikatni vyborne
a dostatecne silne ziskate pri plneni questu pro Oracle
v Imperial Cultu.
Soul Gem
|
Cena
|
Monstra
|
Petty
Soul Gem |
10 gp |
|
Lesser
Soul Gem |
20 gp |
|
Common Soul Gem
|
40 gp
|
Flame
Atronach (105), Clanfear (100)
|
Greater Soul Gem
|
60 gp
|
Frost
Atronach (138), Storm Atronach (150)
|
Grand Soul Gem
|
200 gp
|
Golden Saint (400, constant effect), Ascended
Sleeper (400, constant effect), Daedroth (195), Winged
Twilight (300), Dremora Lord (200)
|
Azura's Star
|
1 000 000 gp
|
All
souls, reuseable artifact
|
Popis kouzel:
Conjuration
Turn Undead - zazene nemrtve
Summon creature - vycaruje spolubojovnika z jineho sveta (kostry,daedra lordi, atd.)
Command - ocarovana bytost bojuje za carodeje
Bound item - vycaruje zbroj, ci zbran
Illusion
Invisibility - neviditelnost - pri zautoceni, uziti predmetu ci mluveni atd. mizi
Chameleon - jde o splynuti s okolim. Cim vetsi je vzdalenost, tim vetsi je sance zustat nespatren
Light - svetlo
Sanctuary - zvysuje sanci odolat utoku
Night eye - zvysuje viditelnost v noci
charm - zvysuje oblibenost u dane postavy (vhodne pri obchodovani atd.).
paralyze - znehybni nepritele
silence - nepritel nemuze kouzlit
blind - snizuje utocne hodnoty nepritele
sound - snizuje uspesnost kouzel nepritele
calm humanoid or creature - snizuje tendenci utocit
frenzy humanoid or creature - zvysuje tendenci utocit
demoralize humanoid or creature - zvysuje tendenci utect
rally humanoid or creature - snizuje tendenci utect
Destruction
damage - snizuje hodnoty na ktere utocite (zdravi, unava, sila, inteligence, atd..)
fire damage - utok ohnem
shock damage - utok bleskem
frost damage - utok mrazem
drain - docasne snizuje hodnoty na ktere utocite (zdravi, unava, sila, inteligence, atd..)
poison - zpusobi nepriteli otravu
stunted magicka - cili se neobnovuje magicka behem spani
weakness - snizuje odolnost proti napr. ohni, mrazu, atd.
disintegrate weapon or armor - poskozuje zbran ci brneni
Restoration
cure - odstrani napr. jed, atd.
restore - obnovi zdravi, unavu, ci nejakou vlastnost
fortify attribute - docasne zvysi nejakou vlastnost, atd.
fortify maximum magicka - docasne zveda magicka o Inteligence x sila kouzla
fortify attack bonus - bocasne zveda sanci uspesne zautocit
resist - zveda odolnost proti ohni, jedu, atd..
remove curse - odstrani prokleti
Mysticism
dispel - odstrani magicky efekt z cile (nejde na prokleti atd.)
soul trap - chyta dusi - zaklad pro enchanting
telekinesis - sbirani predmetu, otevirani dveri na dalku
mark - oznaceni mista kam se vratite kouzlem recall
recall - vraci na misto oznacene pomoci mark
divine and almsivi intervention - presune k nejblizsi kapli/chramu
detect - umoznuje najit klice, magicke predmety, monstra, atd.
spell absorbion - pohlceni kouzel - doplnuje se magicka
reflect - odrazi kouzla
absorb - docasne presune atributy, zdravi, nebo treba unavu z cile na carodeje (zdravi, unava, magicka zustava)
Alteration
water breathing - umozni dychat pod vodou
swift swim - zvysi rychlost plavani
water walking - chozeni po hladine
shield - stit
burden - umozni nest vetsi vahu
feather - odlehci naklad
jump - umozni skok na vetsi vzdalenost
slowfall - zpomali pad
levitate - vznaseni
lock - umozni zamknout dvere, bednu, atd
open - odemkne dvere, bednu, atd..
|