Zacatek Temne
Bratrstvo Smrt
krale Llethana Chramovy
informator Neloajalni
kralovske straze Spiknuti
proti Helsethovi Autor
Common Tongue Kralovna
Berenziah Armada
Goblinu Oltar
mrtvych Barilzars
Mazed Band Utok
na namesti Brindisi Dorom Vrazedne
spiknuti Vysetreni
utoku na krale Schazejici
strazce Mec
Trueflame Blade Sotha
Sil
Zacatek
Lokace: Ebonheart,
Mournhold
Prvni ukol datadisku zacina velice jednoduse, staci
pouze chvilku odpocivat (rest). Behem spanku vas napadne vrah,
nepodcente ho je pomerne nebezpecny. Pokud ho zabijete, podivejte se
do deniku, mela by tam byt nova zprava. Doporuci vam abyste o pokusu
o vasi vrazdu informovali straze. Straznici vas odkazou do
Ebonheartu k Apellovi Matiovi. Apelles se nachazi pobliz hlavni
casti hradu. Promluvte s nim o Dark Brotherhood, nasledujici
konverzace vas zavede primo na pevninskou cast Morrowindu. Apelles
vam rekne o Asciene Rane ktera vam pomuze s transportem do hlavniho
mesta provincie Mournholdu. Asciene Rane je mocna carodejka a
najdete ji v Grand Council Chamber, zeptejte se ji na Transport to
Mournhold, povezte ji take, ze jste byli oznaceni spolecenstvem Dark
Brotherhood k presunu do Kralovskeho palace v Mournholdu (k ceste
zpet do Vvardefellu vyuzijte sluzeb Effe-Tei, je pobliz teleportu
kterym pricestujete)
<nahoru>
Temne
Bratrstvo
Lokace: Mournhold, Stoky velkeho
bazaru, Old Mournhold – Manor District, Temple Reception
Kdyz
budete teleportovani do Mournholdu, objevite se v kralovskem palaci.
Pobliz stoji Effe-Tei (muze vas teleportovat zpet). Vyptavejte se
strazi, ktere prochazi kolem na Dark Brotherhood, budete je muset
trochu presvedcovat. Straze vas nasmeruji ke stokam pod velkym
bazarem ve vychodni casti mesta. Zrejmy vchod do stok se naleza v
jihovychodni casti bazaru. Prozkoumejte podzemi, davejte pritom
pozor na nemrtve a gobliny, kteri zde ziji. Meli byste najit dva
vychody do casti Old Mournhold – Manor District, jakmile sem
vstoupite obdrzite v deniku zpravu, ze jste objevili skrys temneho
bratrstva (dark brotherhood). Zanedlouho zacnete potkavat, cleny
spolecenstvi, kteri se na vas bez okolku vrhnou. V severni budove
Moril Manor najdete muze jmenem Dandras Vules (zrejme vudce temneho
bratrstva), je to slusny protivnik, takze budte pripraveni. Po jeho
zabiti se vam v deniku objevi nova zprava, ktera vam doporucuje
promluvit si o mrtvem telu s nejakym strazcem. Zkuste tedy promluvit
s kterymkoliv strazcem ve meste, odkaze vas vsak k Fedrisi Hlerovi
nejvyssimu spravci Lady Almalexie (jedna ze tri bohu Tribunalu).
Fedrise najdete v chramu (dostanete se k nemu severnimi dvermi z
bazaru), konkretne v casti Temple Reception. Fedris se vubec nezmini
o mrtvole, ale bude chtit vyuzit vasich sluzeb.
<nahoru>
Smrt krale
Llethana
Lokace: Palac v Mournholdu, Velky bazar,
Godsreach
Promluvte si s Tieniem Delitianem v trunim sale
kralovskeho palace, dostanete se tam skrze Royal palace reception
area (musite mit splneny predchozi ukol). Pozada vas abyste ziskali
nejake nove zvesti o smrti krale Llethana. Ptejte se lidi v
Mournholdu a az se vam povede ziskat informaci, ze Kral Helseth
otravil sveho predchudce (info se objevi v deniku, muzete se to
dozvedet od jednoho vysokeho cinitele v Godsreach, ale meli by to
vedet i jini lide), vratte se k Tieniovi. Bude se chtit dozvedet
vice a pozada vas o doneseni jiste publikace „The Common Tongue“, ve
ktere se pise o novem krali. Ve meste se nachazi nekolik vytisku,
jeden z nich naleznete na zemi u Merchant Stall ve velkem bazaru
(severozapadne od vychodu z Plaza“. Nalezeny dokument odneste
Tieniovi, podekuje vam a pozada vas dalsi spolupraci.
<nahoru>
Chramovy
informator
Lokace: Palac v Mournholdu,
Chram
Znovu si promluvte Tieniem Delitianem v trunim sale
kral. Palace a odsouhlaste mu vasi dalsi pomoc. Pozada vas zda byste
nezjistili jaky nazor maji na noveho krale v chramu a jestli proti
nemu neco nechystaji. Zajdete tedy do chramu a ptejte se lidi na
discontent in the Temple vsichni krome Galsy Andrano, vam vicemene
nic nereknou. Galsa vsak projevi velikou nespokojenost s novym
kralem a take vam povi, ze Chram a Almalexia se proti nemu pokusi
zakrocit (pribude vam o tom info v deniku). Ziskane zpravy predejte
Tieniovi.
<nahoru>
Neloajalni kralovske
straze
Lokace: Palac v Mournholdu, Ubikace
strazi
Znovu si promluvte Tieniem Delitianem v trunim sale
kral. Palace, jeho dalsi ukol je zjisteni loajalnosti kral. strazi
ve sluzbe. Musite predstirat, ze se zajimate o vstup do sluzeb
kralovskych strazi. Jedine co budete behem tohoto ukolu delat, je
promlouvani s lidmi a nasledne doruceni informaci Tieniovi (nemeli
byste zminovat vase konekce s rodem Hlaalu). Mluvte se strazemi (ve
stejne mistnosti jako Tienius), musite mit u nich vysokou
naklonnost, drzte se diskuse o dvou kralich. U nikoho, krome Ivulena
Irana nezjistite nic podezreleho. Jeho odpovedi jsou ponekud
zvlastni (pripise se vam info do deniku). Toto zjisteni sdelte
Tieniovi, pozada vas o vice informaci ohledne loajalnosti Ivulena
Irana. Bezte tedy opet k Ivulenovi a zminte se o tom, ze mate
konekce s rodem Hlaalu, Ivulen vam doporuci pohovorit si s Alerii
Aren a take rekne, ze nemate mluvit s Tieniem Delitianem (zacina to
byt podezrele). Zajdete tedy za Alerii, je to kralovska strazkyne a
najdete ji v ubikacich muzstva (dolni cast). Promluvte s ni o tom,
ze chcete vstoupit do sluzby u kral. strazi, take zminte spojeni s
rodem Hlaalu. Alerie se podivi nad tim, ze vam Ivulen zakazal mluvit
s Tieniem (pry si o tom s nim pozdeji pohovori). Take o Ivulenovi
rekne, ze neni moc bystry a obcas placa nesmysly. Do deniku se vam
pripise nova informace, zda se, ze se Alerie snazi ututlat to co vam
Ivulen rekl. Vratte se k Tieniovi, vse mu povezte, opet bude chtit
dalsi pruzkum, nyni to bude prohledani veci patricich Ivulenovi.
Jeho truhla je v ubikacich muzstva (horni cast, zamcena 50), dejte
si pozor chodi zde straz. V truhle neni nic zvlastniho, ale pod
polstarem najdete kopii knihy The Common Tongue. Kniha neni moc
dulezita, takze se musite jeste jednou rozhlednout, dole pod truhlou
najdete zastrcenou zpravu, je to rozpis strazi na nekolik tydnu.
Vratte se Tieniovi a zpravu mu predejte, bude potesen a povi vam, ze
pro vsechny pripady zmeni rozpisy strazi.
<nahoru>
Spiknuti
proti Helsethovi
Lokace: Palac v Mournholdu,
Godsreach, Chram, Zapadni stoky, Velky bazar
Znovu si
promluvte Tieniem Delitianem v trunim sale kral. Palace, nyni mu
musite pomoci vysetrit mozny komplot proti krali Helsethovi. Musite
jit do domu Llethan Manor ve ctvrti Godsreach a prohledat ho. V dome
zije vdova po minulem kralovi Ravani Llethan, ma pomerne velkou
ochranku, takze tam pujdete pod zaminkou vyjadreni soustrasti. Dum
se nachazi v severozapadni casti ctvrti Godsreach. Vdova je v
prizemi, pokud s ni budete chtit mluvit. Vec kterou hledate je psana
zprava a lezi na stole v mistnosti, kde sedi vdova, musite byt
velice opatrni, aby vas nikdo nevidel. Zpravu odneste Tieniovi, ten
vam pote navrhne dalsi ukol a to zabiti tri muzu, kteri maji prsty v
pripravovanem atentatu na krale. Da vam take jejich popis, ovsem
nevi kde presne jsou. Mysli, ze Forven Berano se nachazi nekde
pobliz chramu, vydejte se tedy tam. Forven je nekde v severni casti
chramove ctvrti. Jestlize mu povite o podezreni ohledne jeho osoby,
nabidne se vam moznost ho zabit, nebo ho nechat uniknout. Dalsi na
rade je Hloggar the Bloody, Tienius predpoklada jeho vyskyt, pobliz
stok. Pokud se optate ordinatoru, odkazou vas k zapadni stoce
(Western sewers, dostanete se tam skrze jihovychodni cast ctvrti
Godsreach). Vchod je na jihozapadni strane, Hlogar je uvnitr. Opet
ho konfrontujte a bud ho zabijte nebo nechte utect. O Bedalu Alenovi
Tienius nevi nic, musite se tedy optat u High Ordinatora, ten vam
povi, ze casto byva v knihkupectvi na velkem bazaru. Jdete tam a
postupujte jako v predchozich pripadech. Po splneni zajdete za
Tieniem, pokud jste vsechny tri zabili, dostanete odmenu 3000
septimu.
<nahoru>
Autor Common
Tongue
Lokace: Palac v Mournholdu, Godsreach,
Velky bazar
Znovu si promluvte Tieniem Delitianem v trunim
sale kral. Palace, dalsi vas ukol se tyka autora spisku Common
Tongue, musite ho zastavit. Tienius nevi kde se ten clovek nachazi a
ve vyrizeni tohoto pripadu vam nechava volnou ruku. Zacnete
promlouvat s lidmi o anonymnich spiscich. Ti u nichz budete mit
dostatecnou naklonnost vam poradi hledat tam, kde by mohl byt nekdo,
kdo ma neco spolecneho s psanim, jsou to dve mista – Bookstore,
Pawnshop. Obe tyto mista se nalezaji na velkem bazaru, kdyz si
promluvite se Sanasem Sarothranem v Bookstore, nedozvite se nic
noveho. Zkuste tedy Pawnshop a tam je Ten-Tongues Weerhat, mate-li u
neho dost vysokou naklonnost, povi vam, ze autorem spisku je jisty
Trels Varis a nachazi se v Craftsman Hall ve ctvrti Godsreach,
vydejte se tedy tam. Jestlize se na Trelse budete ptat lidi v
Craftsman Hall, nereknou vam nic, prohledejte to tam tedy a najdete
zamcene dvere (70), odemknete je a vejdete. V mistnosti najdete
Trelse, konfrontujte ho se vsemi skutecnostmi a nyni mate nekolik
moznosti jak tuto situaci resit, muzete ho zabit, nebo mu darovat
3000 septimu (vrati se vam zpet). Vratte se k Tieniovi, odmeni se
vam novou zbrani – Kings Oath Blade, doporuci vam take rozhovor s
kralovnou Bernziah.
<nahoru>
Kralovna
Berenziah
Lokace: Palac v Mournholdu, Imperial
Cult, Palace Courtyard
Nasledujic rady Tienia Delitiana,
promluvte si s kralovnou Berenziah, naleza se ve svych komnatach v
horni casti kralovskeho palace (Imperial Cult). Kralovna vam rekne
at si promluvite s Fedrisem Hlerem v chramu a naucite se od neho co
budete moci. Take vam doporuci rozhovor s Plitiniem Merem (Royal
Palace Courtyard). Bezte tedy za nim a vyslechnete co vam rekne.
Zjistite, ze je autorem knihy The Real Barenziah kvuli ktere byl
malem popraven, nakonec byl vsak zachranen diky intervenci samotne
kralovny. Mimo jine se od neho dovite spoustu zajimavych, bohuzel
nepotrebnych informaci o imperiu a Morrowindu. Nyni se vydejte do
chramu za Fedrisem Hlerem (reception), od neho ziskate zadani
dalsiho ukolu.
<nahoru>
Armada
Goblinu
Lokace: Chram, Stoky a dungeon v
Godsreach
Promluvte si s Fedrisem Hlerem v Temple Reception.
Hler vas pozada o zarazeni budovani goblini armady. Zrejme ji buduje
Lord Helseth, novy kral Morrowindu. Musite zabit 2 Goblin Warchiefs
a 2 Altmer Trainers. Hler vam poradi abyste se na gobliny vyptali ve
meste, ridte se tedy podle jeho rady. Ziskat informace nebude tezke,
zjistite, ze ve stokach ctvrti Godsreach se objevuji jakesi prisery.
Do ctvrti Godsreach se dostanete z jihozapadni casti chramoveho
okrsku. Stoky jsou v severozapadnim rohu Godsreach (jsou oznaceny
jako Old Mournhold: Residential Sewers).
Stoky a
Dungeon Abyste nasli hledane bytosti budete muset prohledat
pomerne rozsahle podzemni uzemi, sklada se z deviti casti: 1.
Residential Sewers 2. West Sewers 3. Battlefield 4. Tears
of Amun-Shae 5. Armory Ruins 6. Abandoned Passage 7.
Residential Ruins 8. Teran Hall 9. Teran Hall, East
Building
Neni nutne prochazet vsechny tyto casti, ovsem kdo
by si nechal ujit radost z pobiti par goblinu a jinych, dejte si
pouze pozor v casti Teran Hall, je tam neviditelna past (jama). Jako
prvni muzete zkusit dva goblini nacelniky (Durgoc a Kurog), oba se
nachazeji v casti Tears of Amun-Shae, dostanete se tam skrze
Residential ruins nebo Armory ruins. V teto casti stok je mozne
najis spoustu uzitecnych predmetu, zkousejte levitaci abyste se
dostali k nepristupnym mistum (kaskady,….). Po likvidaci goblinu se
presunte do spodni casti Teran Hall: East Building, zde najdete elfi
cvicitele (Yarnar a Armion, pohybuji se pobliz sebe), zkuste s nimi
bojovat jednotlive, jsou pomerne silni (tzn. paralyza, utok
zdalky,…). Az se vsemi skoncujete vratte se s Fedrisovi, jestlize
jste zabili vsechny ctyri dostanete odmenu 15 000 septimu (coz
jde)!!! Pokud jste zabili pouze goblini nacelniky, odmena bude
zrejme nizsi. Znovu si promluvte s Fedrisem a nabidnete mu svoji
dalsi pomoc service to our Lady, odkaze vas ke Gavasi Drinovi (Lord
Archcanon) v jeho kancelari v chramu.
<nahoru>
Oltar
mrtvych
Lokace: Chram, chramove stoky
Po
splneni predchoziho ukolu pro Fedrise Hlera jste poslani ke Gavasi
Drinovi, jeho kancelar je nedaleko Fedrise. Promluvte s nim a
nabidnete mu sve sluzby service to our Lady, povi vam o tom, ze pod
chramovymi stokami nalezli oltar mrtvych, znecisteny pritomnosti
nemrtvych bytosti, Gavas vas pozada o jejich vymiceni. S Gavasem si
promluvte na tema Shrine of the Dead (nejmene dvakrat) a must be
cleansed, cimz zjistite, ze s sebou musite vest kneze Urvela Dulniho
(stoji ve stejne mistnosti) a chranit nez oltar ocisti od sil zla.
Promluvte si s knezem, abyste se dohodli na vasem doprovodu (zkuste
nejdrive projit a vycistit cestu sami, jinak si docela uzijete s
ochranou kneze). Nyni se vydejte chramoveho sklepeni (Temple
basement v severni casti chramove Hall of ministry), zde najdete
vchod do stok, tady se muzete porozhlednout, ale neni to nutne pro
tento ukol (jsou tu nektere postavy tykajici se jinych ukolu).
Vydejte se do casti East Temple Sewers, tady uz potkate ruzne
nemrtve, muzete take prohledat spoustu prilehajicich prostor, ale
neni to nutne.
Jednotlive casti: 1. Basement 2.
Sewers 3. Sewers East 4. Sewers West 5. Abandoned
Crypt 6. Catacombs 7. Shrine 8. Crypt 9. Gardens 10.
Relvels Tomb (zamceno 50)
Posledni jmenovane misto je velice
zajimave, ale da se snadno minout, jsou to kamenne dvere. Ze severni
casti East Temple Sewers se vydejte do Temple gardens a z jejich
jizni strany do Temple Shrine (Da se tam dojit take skrze Temple
Catacombs), jakmile se dostanete na toto misto, muzete se dat do
„cisteni“, jsou tu Profane Liches, ty musite pobyt vsechny, az se
tak stane ziskate o tom zpravu v deniku. Nyni prichazi na radu knez,
jehoz jste sem meli doprovodit, musi se dostat do blizkosti oltare,
kde provede vymitani. Po skonceni jeho prace se vratte ke Gavisovi
(mozna to neni nutne, ale radsi kneze doprovodte i zpet), ziskate od
neho kopi – Blessed Spear. Znovu nabidnete sve sluzby – service to
our Lady a Gavis vas posle zpet k Fedrisi Hlerovi.
<nahoru>
Barilzars
Mazed Band
Lokace: Chram, chramove
stoky
Promluvte si Fedrisem Hlerem - service to our Lady
Almalexia, sdeli vam, ze Lady Almalexia si preje abyste ji donesli
artefakt znamy jako Barilzars Mazed Band. Artefakt (prsten) se
naleza nekde v oblasti Abandoned Crypt ve stokach pod chramem. Vice
informaci o nem se udajne muzete dozvedet od Gavise Drina, rekne vam
vsak pouze, ze byl vyroben mocnym magem, nekdy behem druheho veku.
Takze se muzete vydat do Abandoned Crypt (je v Temple sewers,
severozapadni cast), zrejme uz jste si ji vsimli drive, byla
zavalena kamenim a nedalo se do ni dostat, nyni jsou kameny diky
Lady Almalexii odstranene, nuze vstupte! V krypte potkate bezne
osazenstvo, tedy liche a krysy, zadny problem. Na severnim konci
krypty se setkate s nemrtvym Barilzarem, po kratkem rozhovoru se na
vas vrhne (sesila sirokou skalu kouzel a udery bere kolem 150
zivotu, sam vsak zivoty prilis neopliva), po jeho zdolani mu seberte
hledany artefakt – je to obycejny prsten, takze nehledejte nic
dalsiho. Vratte se k Fedrisovi, ten vas posle ke Gavisovi u neho
vsak neskoncite, dozvite se, ze vam byla udelena audience u samotne
Almalexie (centralni cast chramu, High Chapel – do te doby jste tam
nemeli umozneny vstup). Jdete tedy tam, Almalexia si od vas prsten
vezme (bez jakychkoli vysvetleni), obdrzite nove kouzlo Almalexias
Light, jez vam umozni obnovit vsechny sve atributy o 25 bodu (pouze
jednou denne).
<nahoru>
Utok
na namesti Brindisi Dorom
Lokace: mesto
Mournhold, namesti Brindisi Dorom, Bams-Amschend
Na dalsi
ukol neni potreba zadneho rozhovoru, pouze musite nejaky cas pockat
(staci odpocivat 24 hodin). Nyni teprve zacnete mluvit s lidmi (je
jedno s kym), dozvite se o utoku na namesti Brindisi Dorom
provedenem podivnymi ocarovanymi stroji. Po ukonceni rozhovoru se
tedy vydejte smerem na zminovane misto, lezi v jizni casti
Mournholdu. Hned jak tam prijdete, uzrite mnozstvi stroju -
Fabricants utocicich na vojaky, muzete se zapojit do boje, zrejme to
vsak neni nezbytne. Po boji (obdrzite zpravu v deniku) si
popovidejte s nekterym z prezivsich vojaku, budete poslani
informovat o utoku Tienia Delitiana. Najdete ho v trunim sale kral.
palace (ma cervene brneni, nema helmu), behem rozhovoru vas pozada
abyste zjistili zdroj utoku, mysli, ze bytosti vychazeji z ruin
Dwemerskeho mesta leziciho hluboko pod mestem, predpoklada, ze vstup
se otevrel pod troskami sochy (na nam. Brindisi…) znicene behem
utoku. Vas ukol je tedy prijit na to odkud se to vsechno bere.
Vratte se na namesti a zkuste se dostat na sochu, objevite v ni diru
vedouci do hlubin, je tam take zebrik. Slezte po nem a zacnete s
pruzkumem Bams-Amschend, Hearthfire Hall. Chodbou se dostanete k
obrovske sini, kde uvidite bojujici stroje – ziskate hned zpravu do
deniku a muzete se vratit (zbytek techto prostor prozkoumate behem
jineho questu). Az prijdete k Tieniovi oznami vam, ze s vami chce
hovorit samotny kral Helseth (mimochodem stoji hned vedle neho).
<nahoru>
Vrazedne
spiknuti
Lokace: Kralovsky palac,
Godsreach
Promluvte si s kralem, nejdrive se vam omluvi za
male „nedorozumeni“ ohledne vaseho napadeni Temnym bratrstvem, nebot
jisti lide se domnivali, ze touzite po trunu. Po tomto vas pozada o
prosetreni mozneho spiknuti. Musite se potkat s orkskym informatorem
ve ctvrti Godsreach (budova Winged Guar), heslo je uncles farm.
Vydejte se do Godsreach, Winged Guar je v centru. Bakh Gro-Sham je
jedinym orkem v budove, po sdeleni hesla vam Bakh sdeli, ze Helseth
je nejspis paranoidni, objevil vsak mozne spiknuti proti kralovne
matce Barenziah, ovsem nevi kdo a proc je v nem zahrnut. Prestoze
jste se nedozvedeli moc, vratte se ke kralovi a zdelte mu to,
Helseth vam informace potvrdi (udajne to vi od svych jinych spehu).
Jeho pranim je abyste zajistili ochranu kralovne, povi vam take jak.
Zvyseni poctu strazi by udajne nemelo smysl nebot by mohlo vylekat
atentatniky, kteri mohou byt i v radach strazi. Vasim ukolem bude
hlidani pred kralovninym pokojem, budete schovani za zastenou,
abyste nenapadne mohli sledovat a zasahnout proti pripadnym
utocnikum. Kralovninu komnatu najdete v zadni casti trunniho salu.
Muzete si s kralovnou promluvit, ovsem ji zminka o pokusu o jeji
vrazdu moc neprekvapuje (asi zvyk). Zastena o ktere se Helseth
zminoval je hned pred kr. komnatou a je trochu pruhledna, takze
muzete pozorovat kazdeho kdo prochazi. Schovejte se a vyckavejte,
dejte si pozor aby byly oboje dvere zavrene (mohlo by to vylekat
utocniky). Nejlepsi je ulozit si pozici a pak odpocivat. Az uderi
spravny cas dostanete o tom zminku v deniku – ze jste pripraveni
prekvapit vrahy (v mem pripade to bylo kolem devate vecer). Objevi
se zde tri clenove temneho bratrstva, porazte je a bezte informovat
krale. Odmeni se vam nahrdelnikem Helseths Collar a navrhne vam
dalsi spolupraci.
<nahoru>
Souboj s
Karodem
Lokace: Truni sal kral.
palace
Dalsim ukolem od krale bude provereni vasich
schopnosti soubojem s jeho osobnim strazcem Karodem. Souboj probehne
az nasledujici den, do te doby z Karoda nic nedostanete. Prijdte
tedy druhy den a souboj muze zacit, az Karoda dostanete asi na 10%
jeho zivotu vzda se. Zajdete za kralem a oznamte mu v rozhovoru
fight my champion, ze jste porazili Karoda. Helseth vam pogratuluje
a odmeni vas zbrani Dagger of Symmachus.
<nahoru>
Vysetreni
utoku na krale
Lokace: Kral. palac, Chram, Velky
bazar, Godsreach, Bams-Amschend
Promluvte s kralem, velmi ho
zajima utok na nam. Brindisi Dorom, chce abyste si promluvili s
Almalexii a dozvedeli se od ni co bude mozne (aniz byste odhalili
svoje spojeni s kralem). Helseth se domniva, ze stroje byly stvoreny
Sotha-Silem, tretim, dlouho nespatrenym bohem, tribunalu. Bezte do
chramu za Almalexii, moc vam toho nerekne, navrhne vam vsak ukol.
Pry vznikl novy kult „End of Times“, vedeny Enem Romari, ktery
zastupuje bohyni. Mnoho clenu kultu bylo nedavno nalezeno mrtvych v
jejich domovech, zrejme otravenych velice silnym jedem
(nelecitelnym). Budete odkazani k Meralyn Othan, jejiz bratr Sevil
byl jednou z obeti. Jeste budete varovavani, abyste nezabijeli Ena
Romari, nebot by se mohl stat mucednikem. Meralyn najdete nahore na
schodech ve vychodni casti velkeho bazaru. Povi vam, ze kult je
sebevrazedny, bez jakekoliv konstruktivni viry a ze cleny muzete
casto potkat pobliz budovy Winged Guar ve ctvrti Godsreach. Jedinou
virou kultu je, ze Tribunal ztratil svoji moc a ze se blizi konec
sveta (cemuz take odpovida jeho nazev). Veri, ze Eno je pouze
poblouzneny a kaze tem, kteri ho chteji slyset. Ted muzete jit za
Enem, najdete ho v bile robe u vchodu do Winged Guar (ctvrt
Godsreach), promluvte s nim o End of Times a Cleansing (obdrzite
zapisky do deniku), pote se vratte k Almalexii. Almalexia je
informacemi pobourena a bude chtit ukazat svoji skutecnou silu,
rekne vam abyste vstoupili do ruin Bams-Amschend a aktivovali
dwemersky vynalez Karstangz-Beharn, ten jakmile bude spusten, tak
zpusobi prasne boure. K zprovozneni dostanete Powered Dwemer
Coherer. Nyni se muzete vydat do podzemi, vchod se naleza v troskach
sochy na namesti Brindisi Dorom. Vas pruzkum zacina v Hearthfire
Hall je zde dalsich 13 casti k pruzkumu, ovsem ke splneni ukolu neni
nutne je prochazet vsechny.
Jednotlive casti: 1.
Bams-Amschend, Hearthfire Hall 2. Bams-Amschend, Passage of
Whispers 3. Bams-Amschend, Hall of Winds 4. Bams-Amschend,
Hall of Wails 5. Bams-Amschend, Radac's Forge 6.
Bams-Amseched, Passage of the Walker 7. Bams-Amseched, Kings
Walk 8. Bams-Amseched, Skybreak Gallery 9. Norenen-dur 10.
Norenen-dur, The Grand Stair 11. Norenen-dur, The Teeth that
Gnash 12. Norenen-dur, Citadel of Myn Dhrur 13. Norenen-dur,
The Wailingdelve 14. Norenen-dur, Basilica of Divine Whispers
V podzemi potkate nekolik druhu dwemerskych mechanickych
jednotek (pozor na Archers, berou pomerne dost zivotu), naleznete
zde i par velice uzitecnych predmetu. Jedinym NPC je Dremora
Khash-Ti Dhrur (pomerne silny) v Citadel of Myn Dhrur. V casti
Radacs Forge naleznete zamcene (100), zapastovane dvere, po
otevreni objevite pomerne tucnou odmenu, vcetne dvou Dwemer Satchel
Packs, nezapomente je vzit s sebou. Dalsi cast Passage of the Walker
je pristupna pouze skrze hromadu kameni, musite ji aktivovat a
budete pozadani o jeden Dw. Satchel Pack, po jeho odevzdani utikejte
z dosahu, vybuch nastane po odpocitani a uvolni vam cestu.
Postupujte dale a narazite na stejny problem, reseni je identicke,
tim se dostanete k casti Norenen-dur. Nyni se musite dostat do
oblasti Skybreak Gallery, je to obrovska kruhova sin v jejimz stredu
na vyvysenem stupni uvidite v hromade popela tri paky. Zda se, ze
ovladaji jakousi vec pripominajici dvere v severni stene mistnosti.
Nejdrive se poohlednete po Dwemer Junction Box, tam umistete Powered
Dwemer Coherer od Almalexie. Nyni musite nastavit paky (zrejme
nejdrive levou a potom pravou, neni jiste), az se vam to povede
dostanete o tom zpravu do deniku (pote uz paky nemente, nebo
nesplnite ukol). Vratte se zpet k Almalexii, nezapomente, ze vas
ukol zacal u krale, k tomu se jeste nevracejte, ale pozadejte
Almalexii o dalsi ukol.
<nahoru>
Schazejici
strazce
Lokace: Chram, Godsreach
Dalsim
ukolem bude najiti a zastaveni cinnosti (da se rici i odstraneni)
Salase Valora. Je to byvaly Almalexiin osobni strazce, ktery ji
opustil a nyni o ni rozhlasuje same lzi, Almalexii to samozrejme
velice poburuje, takze je to opet na vas. Salas se pohybuje kdesi v
ulicich a stokach Mournholdu, nejlepsi je zacit s vyptavanim ve
ctvrti Godsreach. Lide vam povi, ze se tu potuluje jeden z osobnich
strazcu Almalexie. Salas vypada jako bezny High Ordinator, ovsem
jeho vybaveni z neho dela velice tuheho protivnika, takze pozor
(nasel jsem ho v severni casti u kanalu, neni to ale pravidlo,
musite hledat). Okamzite po rozhovoru s nim zacne boj, az se vam ho
povede zlikvidovat, nezapomente ho obrat o jeho vystroj. Vratte se k
Almalexii pro odmenu.
<nahoru>
Mec Trueflame
Blade
Lokace: Chram, Godsreach, Kralovsky palac,
Bams-Amschend
Znovu si promluvte s Almalexii, mysli si, ze
jste Nerevarine (je ovsem mozne, ze vam toto nerekne, nebo nezada
tento ukol, pokud jste nedokoncili puvodni Morrowind), povi vam
pribeh o dvou mecich Trueflame Blade a Hopesfire Blade. Prvni
jmenovany byl v jejim drzeni, ovsem v bitve u Red Mountain byl
rozlomen na tri kusy. Jednu cast vam Alm. Preda a zbyle dve musite
nalezt, pro zacatek vam doporuci pozeptat se ruznych moudrych lidi
ve meste, kteri vam snad poradi kde najit zbyvajici dva kusy a jak
je spojit dohromady. Osobu, ktera mec znovu zkuje najdete pomerne
snadno, vsichni vas odkazi k Yagak gro-Glukovi ve ctvrti Godsreach
(Craftsman Hall). Slibi vam pomoc, nema vsak zadne informace o
ostatnich castech. Promluvte si nyni s kralovnou Barenziah, ta vas
posle ke Karodovi (osobni strazce krale Helsetha jehoz jste porazili
v souboji), promluvte i s nim a on vam daruje cast hledaneho mece
dostal ji v mladi od sveho otce. Nyni si bezte popovidat s Torasou
Aram, je v muzeu artefaktu (ctvrt Godsreach). Pry sice nevi nic o
treti casti, ma ovsem stit ze stejneho obdobi a da vam ho v pripade,
ze jejimu muzeu darujete alespon dva z nasledujicich
artefaktu:
Lord's Mail Ebony Mail Spell
Breaker Chrysamere Staff of Magnus Warlock's Ring Ring
of Phynaster Ring of Khajiit Mace of Molag Bal Masque of
Clavicus Vile Mehrunes Razor Cuirass of the Saviour's
Hide Spear of Bitter Mercy Daedric Scourge Bow of
Shadows Fists of Randagulf Ice Blade of the Monarch Ring of
Surroundings Boots of the Apostle The Mentor's Ring Ring of
the Wind Vampiric Ring Eleidon's Ward Staff of
Hasedoki Bloodworm Helm Dragonbone Mail Skull
Crusher Goldbrand Fang of Haynekhtnamet Umbra
Sword Denstagmer's Ring Helm of Oreyn Bearclaw Daedric
Crescent Blade
Musite je nejakym zpusobem ziskat (vetsina
predmetu byla k nalezeni v puvodnim Morrowindu), jinak se
nedostanete dal, pokud jste slusny zlodej nebojte se a darujte i
vystroj kterou mate na sobe, muzete si ji ukradnout zpet z muzejnich
vitrin. Po obdarovani obdrzite od Torasy Dwemer Battle Shield, bude
vam tvrdit, ze bodec na predni strane je lehce opravitelny u
kterehokoliv kovare. Doneste vsechny tri veci k Yagak gro-Glukovi do
Craftsman Hall, promluvte s nim o stitu Dwemer Battle Shield, Yagak
ze stitu vyjme zbyvajici treti cast mece. Pak s nim promluvte o
oprave mece (forging the blade), souhlasi a rekne abyste si pro nej
za dva dny prisli. Po uplynuti stanovene doby vam preda opraveny
mec. Je to pomerne slusna zbran neni vsak enchantovana, Yagak vam k
ocarovani doporuci najit nejakeho Dwemera (ocarovani je nutne pro
splneni ukolu). Musite s nim mluvit na tema talk to a Dwemer, Yagak
vas posle znovu do Bams-Amschend. Vydejte se tedy tam, presneji do
Radacs Forge, kde potkate ducha Radase Stungnthumze (poletuje
pobliz velkeho robota). Radas vam povi, ze k ocarovani potrebuje
Pyroil Tar – najdete ho u Daedrickeho oltare v casti Norenen-dur,
Citadel of Myn Dhrur, zrejme je take mozne koupit jeden u obchodniku
ve meste, zalezi na vas. Az Radasovi Pyroil Tar predate, tak vam
ocaruje mec, je jednou z nejlepsich zbrani ve hre. Teprve nyni se
muzete vratit k Almalexii, bude vam gratulovat a zada vam dalsi
ukol.
<nahoru>
Sotha
Sil
Lokace: Chram, Clockwork City
Vas
dalsi a take zaverecny ukol vam zada opet Almalexia, povi vam o
tretim bohu Tribunalu, Sotha Silovi. Mysli si, ze je potreba ho
zastavit nebot se zblaznil a ohrozuje cely Morrowind. Mec Trueflame
Blade by mel byt schopen ho zabit a jelikoz jste jeho vlastnikem vy,
musite se tohoto ukolu zhostit. Jakmile budete pripraveni Almalexia
vas teleportuje do Sotha Silova mesta Clockwork City (dejte si
pozor, nefunguji zde kouzla recall, intervention a mark). Prvni
dvere ktere potkate se daji otevrit malou packou na piliri uprostred
mistnosti. Nyni nasleduje rada mistnosti s mnozstvim ruznych pasti,
takz ukladejte. Napr. Hall of Delirium, bodce vychazeji z kazdeho
mista na zemi kde uvidite krev …
Jednotlive casti: 1.
Sotha Sil, Outer Flooded Halls 2. Sotha Sil, Inner Flooded Halls
3. Sotha Sil, Hall of Delirium 4. Sotha Sil, Central
Gearworks 5. Sotha Sil, Chamber of Sohleh 6. Sotha Sil, Hall
of Theuda 7. Sotha Sil, Dome of Kasia 8. Sotha Sil, Dome of
Serlyn 9. Sotha Sil, Hall of Sallaemu 10. Sotha Sil, Dome of
Udok (pouzijte lektvary nebo kouzla sily k otevreni paky) 11.
Sotha Sil, Hall of Mileitho 12. Sotha Sil, Dome of the Imperfect
13. Sotha Sil, Dome of Sotha Sil
V casti Dome of Serlyn
je maly puzzle s dvema pakami a strojem tvoricim Veminous
Fabricants, trik je v posunuti prave paky v okamziku kdy stroj
zacina hlucet a trubky se zacinaji pohybovat. V mistnosti Dome of
Imperfect uvidite dve dwemerske sochy hlidajici vychod, jedna z nich
je dwemersky stroj jmenem Imperfect, poznate ho podle stinu (mate-li
je zapnute), souboj s nim je dost tezky. Jestlize se vam Imperfecta
povede zlikvidovat smerujte do Dome of Sotha Sil, jakmile tam
vstoupite uvidite na podlaze lezet bezvladne telo Sotha Sila. Pri
blizsi prohlidce se objevi popisek, ze uz vas nekdo predbehl. Kdyz
se pokusite opustit mistnost objevi se zde Almalexia, povede dlouhou
rec z ktere zacina vyplivat, ze ten kdo se zde zblaznil neni Sotha
Sil, ale ona. Po zmince o vasi smrti je jasne co bude nasledovat,
pripravze se tedy na boj. Almalexie patri k nejtuzsim protivnikum ve
hre, rozhodne ji nepodcente. Az ji porazite, dostanete zapis do
deniku a obdrzite mec Hopesfire blade a Barilzars Mazed Hand (mimo
jine je schopny vas teleportovat mezi Vivecem, Mournholdem a Sotha
Silem). Teleportujte se do Mournholdu, pokud se budete snazit
vylicit co se stalo nikdo vam nebude verit. Kdyz vyjdete z chramu
setkate se s Azurou, oznami vam co uz vite, ze silena byla
Almalexia, ne Sotha Sil. Zajdete take ke kralovi, sdelte mu co jste
objevili, dostanete od neho kompletni Royal Guard
Armor.
Timto konci hlavni pribeh datadisku Tribunal ...
Prelozil Jirka
Matousek
|