ovolani prestavuje zpusob zivota vasi postavy a dovednosti, kterymi vladne.
Pri vyberu povolani mate hned nekolik moznosti:
1. Odpovite na 10 otazek a nechate si poradit, ktere povolani se pro vas nejvice
hodi
2. Zvolite si nektere z 21 dostupnych povolani Morrowindu
3. Vyberem primarnich a sekundarnich dovednosti si vytvorite vlastni povolani a
sami si je i pojmenujete
Kazde povolani ma vlastni zamereni, 5 primarnich, 5 sekundarnich dovednosti a
bonus +10 ke 2 vlastnostem
Zamereni
Kazde povolani ma vlastni zamereni valecnicke, carodejske nebo lupicske. Ke
kazde dovednosti z prislusneho okruhu zamereni obdrzi vase postava bonus +5 a
tyto dovednosti budou stoupat rychleji nez ostatni.
Kuprikladu postava s bojovym zamerenim se bude ucit zachazeni se sekerou
rychleji nez akrobacii.
Primarni dovednosti
Kazde povolani ma pet primarnich dovednosti ... Tyto jsou pro dane povolani
nejdulezitejsi, jejich pocatecni hodnota je 30 a lze se v nich zlepsovat
rychleji nez v ostatnich dovednostech
Sekundarni dovednosti
Kazde povolani ma 5 sekundarnich dovednosti, ktere jsou pro nej dulezite a
jejichz pocatecni hodnota je 15
Ostatni dovednosti
Vsechny dovednosti, ktere nespadaji do predchozich dvou kategorii. Jejich
pocatecni hodnota je 5 a stoupaji velmi pomalu. Kuprikladu postave s valecnym
povolanim a primarni vlastnosti mrstnost s pocatecni hodnotou 30 bude tato
dovednost stoupat o 50% rychleji nez carodejnickemu povolani se stejnym stupnem
stejne vlastnosti v kategorii ostatni dovednosti.
Bojova povolani
Valecnici
Valecnici jsou profesionaly ve zbrani, vojaci, zoldaci a dobrodruhove Imperia,
dovedni v mnoha zbranich a zbroji, zoceleni dlouhymi vypravami, vpady, rvackami
a boji.
Barbari
Hrdi a divoci valecnici sirokych plani, kocovnici a potomci horskych kmenu ci
nespoutaneho more. Mnohdy byvaji brutalni a primi, bez vychovani, zato vsak
pysni na sve hrdinske ciny a nedostizni v boji muze proti muzi.
Krizaci
Valecnici cisteho srdce v tezke zbroji a schopni kouzel - takovi jsou krizaci.
Jejich cilem je prospech a dobro. Zabijeji nestvury a nerady a bohatnou z
hromadene koristi, ktere se jim dostava za potirani zla kolem.
Rytiri
Jsou urozeneho puvodu a vybranych zpusobu. Civilizovani valecnici i oddani
milovnici s hlubokymi mravnimi zasadami. Krom valecnych umeni se venuji i
studiim tradice a kouzel.
Spehove
Spehove davaji prednost rychlemu pohybu a strelnym zbranim. Primemu stretu v
boji se vyhybaji, ovsem kdyz uz jej musi podstoupit, davaji prednost taktice
pred hrubou silou.
Lucistnici
Lucistnici jsou mistry v boji se strelnymi zbranemi. Protivnika si umi drzet od
tela a k primemu boji se uchyluji, az kdyz uz lezi na zemi probodan sipy a
oslaben zranenimi.
Lupici
Lupici jsou dobrodruhy se sklonem vyhledavat potize i rychle je resit. jejich
sila tkvi v osobnim kouzle a rychlych reakcich. Pronasleduje je smula, ale oni z
ni vzdy se stestim vybrednou, prezivajice ze dne na den.
Carodejska povolani
Magove
I kdyz magove prohlasuji, ze studium magie je pro ne toliko intelektualnim
potesenim, ve skutecnosti maji znacny prospech i z jeji prakticke aplikace. I
kdyz se magove lisi jeden od druheho jako den a noc, jedno maji spolecne:
vsichni prahnou po kouzlech ...
Carodejove
I kdyz umi sesilat kouzla, spolehaji carodejove radeji na privolavani bytosti z
jinych sfer a ocarovavani predmetu. Nikdy nemaji dost kouzelnych svitku, zbroje
ani zbrani. Sve ego uspokojuji ovladanim nemrtvych a daedrickych sluzebniku.
Lecitele
Lecitele jsou skupinou magiku, kteri sve schopnosti odevzdali do sluzeb ranenym
a nemocnym. Jsou-li napadeni, uzivaji svych schopnosti na obranu nebo
zneskodneni utocnika a k opravdovemu boji se uchyluji
je velice neradi.
Bojovy magove
Jedna se o rad magu vyuzivajici smrtici magie, pro ucinny boj ohnivymi a
vybusnymi kouzly. Jsou vysoce pohyblivy a vsestranne vybaveni pro male sarvatky i
ucinny boj z dalky. Vyuzivaji svych magickych schopnosti k eliminaci priser ale
i lidi.
Inkvizitori
Cilem inkvizitoru je potirat zkazenost a temne kulty rouhavych carodeju. Jsou
zbehli v umenich valecnych, magickych, v boji proti vampirum, nekromantum i
carodejnicim a bosorakum.
Kouzelne cepele
Kouzelne cepele jsou specialni podpurnou jednotkou imperialniho vojska,
vycvicenou na pruzkum a invazi. Veterani techto jednotek jsou vyhledavanymi
zoldaky a uplatni se i jako dobrodruzi ci potulni rytiri.
Temne cepele
Temne cepele uzivaji magie k zlepseni vlastni pohyblivosti, maskovani a utoku ze
zalohy. Neblaze se proslavili jako nasilnici, zabijaci, bandite a dvojiti
agenti.
Lupicska povolani
Zlodeji
Zlodeji jsou kapsari, lupici. Na rozdil od raubiru, kteri pro lup i zabijeji, se
zlodeji spokoji i s mensi chytre ziskanou koristi. Pri sve praci davaji prednost
svemu charismatu a lsti pred hrubym nasilim.
Agenti
Agenti jsou dovedni v klamu a umeni zmizet, ovsem ovladaji i sebeobranu a umeni
zabijet. Sebevedomi a nezavisli agenti sleduji vlastni cile, nebo se daji
najmout do sluzeb vlivnych patronu.
Zabijaci
Zabijaci spolehaji na lest a rychlost s ke svym obetem se snazi priblizit
nevideni. Svou praci nejradeji odvadeji z dalky strelnymi zbranemi a tvari v
tvar kratkymi meci. Zabijaci jsou bezcitnymi vrahy nebo lhostejnymi vykonavateli
vyssich principu.
Akrobate
"Akrobat" je diplomatickym vyrazem pro zrucne zlodeje a podvodniky. Tato sorta
lupicu usiluje o splynuti s okolim a pri uniku pred spravedlnosti spoleha na
rychle nohy.
Mnisi
Mnisi pestuji davna bojova umeni, souboje beze zbrani a zbroje. Snazi se ukryvat
ve stinu, rychle a obratne se presouvat a umi zachazet i s nekolika druhy
strelnych zbrani.
Poutnici
Poutnici jsou cestovateli a hledaci pravdy ci osviceni. Na svou pout se vydavaji
ozbrojeni zbranemi i kouzly a na cestach se naucili i zrucnemu obchodovani a
presvedcovani jinych
Bardove
Bardove jsou znalci tradice a vypraveci pribehu. Vyhledavaji dobrodruzstvi kvuli
zazitkum a zkusenostem, ktere prinasi. V boji spolehaji na stity, mece a kouzla,
aby v teto skole zivota mohli pokracovat co nejdele.
|